k2bjarne Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Sliter med at vannet på Corrn går fort varmt. Dagen etter jeg chippet med SNS og drevet ned kompressorn så kokte kjølevæska mi. Ikke bra. Har fikset alt etter den hendelsen og var idag ute på en kjøretur. Rolig. I en halv time lå Olja på drøyt 100 grader celsius og vannet på 70 grader. Så jeg tenkte dette var da bra og gikk på den lokale bensinstasjonen for en prat med en kompis. Etter en 10-15 min så gikk jeg ut for å sjekke og da var oljen på 112 grader og termostatet var på 80 grader. Det var tett snødriv og 2 spek denne kvelden. Har dette med at jeg har drevet ned kompressoren å gjøre? Vasspumpe? Oljepumpe? Hjelp meg, kjære dykk! :( Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Originally posted by k2bjarne Etter en 10-15 min så gikk jeg ut for å sjekke og da var oljen på 112 grader og termostatet var på 80 grader. Hjelp meg, kjære dykk! :( Er dette for varmt??? :confused: :confused: :confused: 80 C er bedre enn 70 C, hvis ikke det blir varmere enn det tror jeg ikke du har no å frykte. Starter vifta i radiatoren? Det er vanlig at den termobryteren til vifta tar kvelden, iaf på golf. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Bilen er ikke varm før den passerer 80 C, vanlig bruks temp ligger på ca 90 C. Bilen skal ikke koke før ved 116-118C. Det er derfor det er trykk på kjølesystemet. Blir ikke bilen mere en 70 grader ved vanlig kjøring må du bytte termostaten din. Den lukker seg ikke. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Tror kanskje han mente at oljetempen var for høy ;) 112 grader oljetemp på en bil som går på tomgang er ikke bra. Oljekjøler, oljerør, oljepumpe - Kan noe ha tettet seg da ? Slik at det ikke sirkulerer som det skal ? Normal driftstemperatur på vannet skal ligge på 80-90 grader. Har du hatt en episode hvor bilen har kokt kan det kanskje være greit og skifte kjølevæske. Den har kanskje vært i bruk noen år ? Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Sjekk at olje kjøleren din blir varm. Regner med at du har det. Blir den ikke det kan det være noe feil med termostaten på den "dingsen" bak olje filtret som skal lede olja til kjøleren når den blir varm. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.