Islanwind Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Accorden min har nå stått lenge uten å bli kjørt. Skulle ta den hjem nå, men det var ikke strøm. Må eg lade batteriet opp batteriet da? I så fall: Kor lang tid må det lades? Og kobler du pluss eller minus til først? Syns eg husker at det ikke var det samme ka du gjorde først. Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Skal du lade med vanlig batterilader er det temmelig fulladet etter en 8-10 timer, men er alt i orden får du vel start på bilen etter å ha ladet en snau times tid. Får du start, lader jo motoren batteriet selv, men du bør ta en god times kjøretur uten å stoppe motoren. Lading med lader: Koble til klemmene på batteriet før du plugger i kontakten. Med start fra en annen bil: + til +, minus på utladet batteri til god jording på "donorbil". Ta av i motsatt rekkefølge, og ikke la + og - komme i kontakt med hverandre! Slik pleier i alle fall jeg gjøre det! Pleier å la donorbilen gå på litt turtall (1500-2000 rpm) når en forsøker å starte den andre bilen. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet November 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Takker for svar.. Men kom litt seint.hehe. Har lada opp batteriet mitt no. Funker d. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg