Gå til innhold

Sub til rundt 2k

Ranger emnet

nuddi

Anbefalte innlegg

Er ute etter en sub til cirka 2000, da inkludert kasse.

Har fått et tilbud på en SS XS-12 med bra kasse til 1900.

Viktig for meg en sub som spiller fint med resten, heller enn en som bare dunker løs. Kvalitet foran kvantitet på sub.

Er den subben løsningen for meg, eller skal jeg finne et annet. Vet at jeg har begrenset budsjett, men dere har vel noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Den suben er utrolig bra satt sammen..

Bra materialvalg, godt chassis, gode terminaler og gode parametre.. Har selv testet denne bassen sammen med dyrere basser, og den holder meget godt mål med tanke på lydkvalitet..!

Den takler også relativt store mengder med strøm og holder seg stram og kontant hele tiden..

Absolutt en bass å anbefale, selv om det er jeg som selger den til deg.. ;)

Den fungerer også meget bra i den kassen den står i, som forøvrig er den eneste fabrikk lagde kassen jeg noensinne vil tørre å selge, siden den er både skrudd og limt samt at den har oppstøtting inni kassen. Frontbaffelen er lakkert i sort pianolakk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Inifinity Kappa Perfect 12.1.. Tror du får 10" for ca 1800, hvis du snakker med de retta folka.. Jeg er veldig fornøyd med min 12 iallfall. Fast og fin bass. Passer vel best i lukka kasse, men det er jo ikke vanskelig eller dyrt å snikre sammen en slik :)

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mac

Har selv Inifinity Kappa Perfect 12.1.. Tror du får 10" for ca 1800, hvis du snakker med de retta folka.. Jeg er veldig fornøyd med min 12 iallfall. Fast og fin bass. Passer vel best i lukka kasse, men det er jo ikke vanskelig eller dyrt å snikre sammen en slik :)

Selger denne selv jeg.. Ville fortsatt satt SS bassen foran den, rett og slett for at det er en bass av bedre kaliber i forhold til prisen du betaler for det..

Perfect'n er en god bass, ikke noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mac

Det er mye mulig det :) Har lyst på SS sjøl, men er fornøyd med Infinty, så det får vente ;)

Nå har ikke jeg A/B testet disse to bassene opp mot hverandre, men Infinity har alltid laget basser av bra kvalitet, så du vil nok komme langt med den du har (selv om jeg er importør av SS). Når bassen allerede er av så pass ok kvalitet, kan det i mange sammenhenger lønne seg å oppgradere forsterkere eller andre ting først.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Vil tro at forsterkern jeg bruker til til Kappaen er stor nok, Dynabel som gir den 530W Rms, og den er oppgitt til 350..

Men en ny headunit og frontsett hadde ikke vært å forakte ;)

-> Bmw 328i E46

X - VW Caddy 07 X - Hyundai H1

X - Nissan 200SX S13

X - Nissan Primera P10

X - Toyota Tercel ;p X - Toyota Corolla :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mac

OK. Vil tro at forsterkern jeg bruker til til Kappaen er stor nok, Dynabel som gir den 530W Rms, og den er oppgitt til 350..

Du har en meget god subwoofer, samt en god forsterker med masse muskler til å kontrollere den.. Da ville nok jeg ha oppgradert det andre først, for det du har er meget gode produkter...!

*kremt* Soundstream har meget gode komponentsett *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mac

Oppgradering betyr ikke nødvendigvis større.

Større er ikke ensbetydende med bedre.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger både infinity kappa perfect og Pioneer W101SPL til den prisen, begge spiller forsåvidt veldig bra, men Infinityen går nok foran pioneer når det gjelder SQL, men for folk flest er det vel liten forskjell ;)

Selger også mine 10 timer brukte Pioneer W101SPL med kasse, så det er bare å komme med bud om du er intr.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Selger både infinity kappa perfect og Pioneer W101SPL til den prisen, begge spiller forsåvidt veldig bra, men Infinityen går nok foran pioneer når det gjelder SQL, men for folk flest er det vel liten forskjell ;)

Selger også mine 10 timer brukte Pioneer W101SPL med kasse, så det er bare å komme med bud om du er intr.

Å gi utrykk for at det er så liten forskjell mellom Infinityen og Pioneeren, er vel er stooor fornærmelse mot Infinityen. Nå har ikke jeg hørt 10" versjonen fra Pioneer, men 12" er noe av det mest råttne jeg har vært borti. Der er det "all looks, and no brains".

Selv i konkurranse med vesentlig billigere basser, falt den helt gjennom. Fysj og fy:D ;)

Men den ser jo tøff ut da:rolleyes:

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf4

* kremt * Focal er ikke så langt borte de heller.' kremt *

Kunne ikke dy meg * kremt * hehe.Skal ikke gjenta seg.

Nei, de er ikke langt borte min mann...!

Det er virkelig gode elementer..

Men ting som dårlig kvalitetskontroll og altfor høy pris gjør det ikke akkurat bedre... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

For å gjøre ting klart her...

Den Soundstream bassen som topic omhandler en bass til 995,- som har meget voksne kvaliteter...

Kan godt sammenligne denne mot langt dyrere basser, uten å falle igjennom..

Og den pioneer bassen du sikter til er en bass som ser tøff ut, og tåler litt guff.. Men, er meget tungdreven og låter sånn nesten OK i tett kasse. I en portet kasse, kan man nesten ikke kalle det musikk lenger.. :D

Men, det spiller jo forsåvidt høyt i portet kasse da...

Kvalitet foran kvantitet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Å gi utrykk for at det er så liten forskjell mellom Infinityen og Pioneeren, er vel er stooor fornærmelse mot Infinityen. Nå har ikke jeg hørt 10" versjonen fra Pioneer, men 12" er noe av det mest råttne jeg har vært borti. Der er det "all looks, and no brains".

Selv i konkurranse med vesentlig billigere basser, falt den helt gjennom. Fysj og fy:D ;)

Men den ser jo tøff ut da:rolleyes:

Mvh

Glenn

Nok engang svarer du med en dårlig begrunnelse, jeg har begge type basser, jeg har også bygget kasser til begge typene, både trykkammer og lukket.

Forskjellen så lang er at pioneeren ikke går like dypt som infinityen og at infinityen ikke spiller like høyt som pioneeren.

Infinity spiller renere i lukket enn pioneer'en gjør, men for folk flest er ikke dette merkbart.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider