Baksietrølle Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Jeg skal ha meg en sub og egen forsterker til denne. Tenkte på denne suben http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1070 Hva mener dere om den? Skal da ha en forsterker til denne, men hvilken forsterker anbefaler dere? Skulle også hatt et frontsett, men har forsterker til dette fra før. Fra før har jeg spiller: pioneer DEH-P3600MP Forsterker: Ultimate T3 4600 http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930579%20&cart_id= Bakhøytalere: Pioneer TS-A2010 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=312 Det jeg trenger er frontsett, sub, forsterker, og kasse. Kasse vil jeg lage selv, men lukket eller ikke? Forskjell på lokket og åpen? Og jeg har ingen kabler. Hvilket tversnitt trenger jeg fra batteri til forsterkere, hvilke signalkabler og hvor grove høytaler kabler? Sist men ikke minnst. Jeg må ha nytt batteri? Hvilket anbefaler dere? Sitter med en Volvo 340 GL med 60A dynamo (skal byttes til 80-90A) Er begrenset med penger her, så jeg håper på en maks sum på ca 7000kr + batteri og dynamo Takk for svar! Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Baksietrølle Jeg skal ha meg en sub og egen forsterker til denne. Tenkte på denne suben http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=1070 Hva mener dere om den? Skal da ha en forsterker til denne, men hvilken forsterker anbefaler dere? Skulle også hatt et frontsett, men har forsterker til dette fra før. Fra før har jeg spiller: pioneer DEH-P3600MP Forsterker: Ultimate T3 4600 http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=930579%20&cart_id= Bakhøytalere: Pioneer TS-A2010 http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=312 Det jeg trenger er frontsett, sub, forsterker, og kasse. Kasse vil jeg lage selv, men lukket eller ikke? Forskjell på lokket og åpen? Og jeg har ingen kabler. Hvilket tversnitt trenger jeg fra batteri til forsterkere, hvilke signalkabler og hvor grove høytaler kabler? Sist men ikke minnst. Jeg må ha nytt batteri? Hvilket anbefaler dere? Sitter med en Volvo 340 GL med 60A dynamo (skal byttes til 80-90A) Er begrenset med penger her, så jeg håper på en maks sum på ca 7000kr + batteri og dynamo Takk for svar! Siden du har begrenset budsjett, ville jeg nok sett etter en noe rimeligere sub. Grunnen til dette er at jeg ville lagt penger i forsterkeren og frontsettet i første omgang. Om du bare gjør noen riktige valg, kan du finne gode basser i lavere prisklasser. JBL er jo en legendarisk produsent av basselementer. Nå er det en stund siden jeg har hørt noe fra JBL, men jeg har alltid hatt respekt for JBL når det kommer til produksjon av basser. Bare se på JBL sine proffesjonelle elementer. Kjør lukket kabinett. Enklest å få til, og låter riktigst. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Du har vel ikke et forslag til en annen sub da? er ganske grønn på biilstereo. Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Baksietrølle Du har vel ikke et forslag til en annen sub da? er ganske grønn på biilstereo. Det finnes endel elementer å velge i. Jeg kjenner best det jeg importerer selv. Send meg en PM så skal jeg komme med forslag. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Baksietrølle Du har vel ikke et forslag til en annen sub da? er ganske grønn på biilstereo. Foreslår Infinity Kappa Perfect. 1990,- Meget bra sub. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 og forsterker da? er vel egentlig det jeg lurer mest på. Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Baksietrølle og forsterker da? er vel egentlig det jeg lurer mest på. SPL Dynamics. Mye for pengene. Jeg kjørte ett slikt oppsett med SPL Dynamics forsterker, og 2x10" Kappa Perfect, passerte 140dB med det i en sierra. Så det er rimelig bra til å være en sub bygget for high-end. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Zetec SPL Dynamics. Mye for pengene. Jeg kjørte ett slikt oppsett med SPL Dynamics forsterker, og 2x10" Kappa Perfect, passerte 140dB med det i en sierra. Så det er rimelig bra til å være en sub bygget for high-end. Infinity har meget bra basser uten tvil, men å kalle Kappa Perfect High-End er nok å trekke det litt langt. Særlig når det spiller så pass høyt til en slik pris, er det gjort visse prioriteringer som gjør at det nok ikke er high-end lyd som kommer ut av dem. Menn for all del, et av de absolutt bedre kjøpene i prisklassen. Sammen med et par av mine egne ting da selvsagt:D ;) Bare følte for å være litt vanskelig:D :D ;) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet November 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2004 tror nok det blir så jeg går for den JBL suben likevel, så får jeg heller spytte i en ekstra lapp eller to. men hvilke forsterker anbefaler dere til denne? gjerne fra bilradiospes eller eltek siden jeg skal bestille fra de to likevel. Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by Mr. SQ Infinity har meget bra basser uten tvil, men å kalle Kappa Perfect High-End er nok å trekke det litt langt. Særlig når det spiller så pass høyt til en slik pris, er det gjort visse prioriteringer som gjør at det nok ikke er high-end lyd som kommer ut av dem. Menn for all del, et av de absolutt bedre kjøpene i prisklassen. Sammen med et par av mine egne ting da selvsagt:D ;) Bare følte for å være litt vanskelig:D :D ;) mvh Glenn Du følte for å være vanskelig uten begrunnelse, ikke bra.. Å mene at en sub ikke kan være high-end fordi den også kan spille høyt er bare tull.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by Zetec Du følte for å være vanskelig uten begrunnelse, ikke bra.. Å mene at en sub ikke kan være high-end fordi den også kan spille høyt er bare tull.. Svært hvor alvorlig vi er da. Les innlegget mitt en gang til sier jeg bare. Prøv så å ikke ilegg meg uttalelser som ikke stemmer. Jeg snakker aldri tull, ser ikke behov for det. Mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Kjør lukket kabinett. Enklest å få til, og låter riktigst. Ikke så enkelt hvis det ikke er tett og da låter det ihvertfall ikke pent. Låter "riktigst" ? Det er vel mer smak og behag må jeg rette deg på. Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by Mammut89 Ikke så enkelt hvis det ikke er tett og da låter det ihvertfall ikke pent. Låter "riktigst" ? Det er vel mer smak og behag må jeg rette deg på. Det du sier her er nødvendigvis ikke riktig. Kontrollert lekkasje i et lukket kabinett, er ikke nødvendigvis negativt. Trykkammer er også mindre følsomt for lekkasje enn refleks. Nope, her snakker vi om en målbar tonal korrekthet. Kan gjenta det igjen, bassrefleks blir ikke tonalt riktig når man plasserer applikasjonen i et rom med ekko (forsterkning). Når man i tillegg har fasefeil, er det ikke tvil om hva som blir objektivt korrekt. Subjektivt der kan det bli annerledes. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 men når dere er ferdige med å diskutere all den greia der som jeg ikke skjønner en dritt av, så kanskje dere kunne tenke dere å finna fram en forsterker til JBL subben, som topicen egentlig handler om? :op Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg