Roberto Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 HAr problemer med en bilcross bil, skjønner ikke helt hva som sjer... Det er en volvo B230 med 530 topp, høvlet 2mm, med kvass ENEM kam. Problemene er at det står stikkflammer ut forgasseren!! Kan det være at ventilene ikke lukker skikkelig, og at jeg da får kompresjon ut forgasseren, og når dette tenner så pang? Vet det er sikaflex nedi der etter en mislykket insugsmanifold pakning.. men er det nok? Tips trengs strax, løp om 4 dager!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 trippel sjekk registeret! att kammen timer rett! starter bil og går den eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 den er svært tungt startet.. den går best der det er mest flammer, da starter den på mer enn 2 sylindre av og til, et par ganger kom den seg og virket ok, helt til det sa pang ut forgasseren igjen, da dør den igjen.. kammen og det er rett. står dønn på merkene og hadde det stått 180 grader feil hadde den aldri startet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Har prøvd å vri den i alle rare retninger, men det funker best der det er mest stikkflammer i forgasseren.... står og en tåke med bensin opp fra forgasseren, derfor jeg lurer på om det kan være sikaflexen som hindrer ventilene i å lukke skikkelig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1ack_Mi16 Skrevet Oktober 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Kan vel også være for mager blanding. Da jeg kjørte med Throttlebody'ene mine på 405'en så stod det stikkflammer ut av den ene sylinderen. Dette var ikke pga. feil tenning, for samme søren hvordan jeg justerte tenninga (datasprut) så kom det flammer ut der. Var fordi den dro litt falskluft på den ene sylinderen, og pga. mager blanding kom det da altså flammer... Har du en stor gasser, eller kjører du doble weber gassere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2004 har en STOR Weber gasser, tatt fra en ford 3.0 V6.. gir masssssse bensin.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Hadde samme problem på dodge 360 maskin, sto flammer ut av forgasser. Justerte tenning og byttet stift og problemet var løst. Tror ikke at det har noe med at ventilene tettet skikkelig, da ville den nok hørtes ut som et tog:rolleyes: Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 kanskje kamreim står helt feil, dvs 180 grader feil. Da har det lett for å stå stikkflammer ut av forgasserne.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Da går den ikke, men er ikke forgasseren som renner over? Det er en 38 DGAS det da eller? Er ikke manifoldpakningen fixa enda? Da har du problemet der, sjekk også ventilklaringer, kan hend disse skal være annerledes med kam. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 hva med omstokkede pluggkabler? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Den har jeg trua på. Men still tenning på 10 grader, og se ååsen den går da, sjekk tenningsrekkefølge, grunnstill forgasseren. Kan jo og hende at dysene i forgasseren ikke passer motoren i det hele. Kan jo og ta en syl.-lek.-test på den, ser da om ventilene er tette. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg