Kebab gud Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 vel .. finn 1 eldre bil uansett merke som ikke ruster ... lykke til :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 En god del modeller fra audi\volvo fra 1987 og oppover er jo galvanisert, hvis 87mod er gammalt nok da. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 men så kommer spørsmålet .. når begynte Toyota selv å fikse rustproblemet? joda .. ca sammtidig :P så nei .. ikke gammelnok .. Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Fikse betyr ikke det samme som å lage en bil som ikke ruster. F.eks mange camryer fra 87-91 som ruster vekk, spes hjulbuene. Litt synd egentlig, for det er det eneste som er feil med de. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Fatten har en '94 hiace, og det eneste som har vært feil på den er at termostat og radiator ble byttet. Den har også fått en del rust på frontdørene.. Og min generelle oppfatning av toyota er at motoren går og går, men at bilene er litt utsatt for rust... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by Otto von Bismarck Om antall feil som fremgår av statistikk sier så mye om Toyota eller konkurrentene skal du ikke være for sikker på. Toyota Norge fikser feilene fortløpende etter hvert som de blir oppdaget, kanskje nettopp for å unngå at feilene blir oppdaget av annet kontrollorgan. For om det reelle antall feil lakk ut, ville Toyota mistet så godt som samtlige av dagens kunder. må bare spørre...er du dum i hodet??? årets dummeste påstand!:rolleyes: reelle antall feil lakk ut? haha..må bare le..og hvis det er som du sier da...hvis det reelle antall feil på andre biler og har lekket ut da...ingen som hadde kjøpt biler lengre da eller?? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crockett Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Ikke meninga og tråkke på toyota fans, syntes bare det er litt merkelig at hver gang jeg har vært på verksted, så trenger jeg bare si hva poblemet er , så har de svaret uten og måtte se på bilen. man blir jo litt mistenksom. Slik som feilen på bremsene, ja det er feil vi har hatt på drosjene..... Men for all del, har hatt toyota før uten problemer, sikkert ikke hverken dårligere eller bedre enn andre merker. Siter Toyota Avensis `02 (Drittbil!) x-Volvo V40 `99 x-Nissan Primera SRI `96 x-Nissan Sunny SR `95 x-Corvette `84 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 gidder du å sjekke hvilken fabrikk den er laget på? mener å ha hørt at en av de europeiske fabrikkene sleit/sliter litt Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by trra Fikse betyr ikke det samme som å lage en bil som ikke ruster. F.eks mange camryer fra 87-91 som ruster vekk, spes hjulbuene. Litt synd egentlig, for det er det eneste som er feil med de. Begge mine ruster. corollan sliter jeg mest med hjulbuene... pain in the #ss Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by DCA må bare spørre...er du dum i hodet??? årets dummeste påstand!:rolleyes: reelle antall feil lakk ut? haha..må bare le..og hvis det er som du sier da...hvis det reelle antall feil på andre biler og har lekket ut da...ingen som hadde kjøpt biler lengre da eller?? Flott at du svarer på egne spørsmål. Forøvrig skal du vite at dine forsøk på å visualisere seier gjennom latter ikke har innvirkning på meg. Likeledes har din tildekte mangel på argumenter gjennom sarkasme ingen betydning for mine påstander og antagelser i denne saken. Selvsagt ville det vært ødeleggende for enhver bilprodusent om noe slikt lakk ut. Mitsubishi er et godt eksempel i så måte, som fyret med kundeklager så svartskodden hang over Tokyo i 30 år. Salget stupte umiddelbart da dette ble offentliggjort, aksjene gjorde det samme. og daværende direktør sto mellom valgene å begå harakiri eller ta livet av seg. Om Toyota ble tatt for lignende snusk, om ikke nødvendigvis for noe så alvorlig, er nedgangen i salget nærmest som en selvfølge å regne. Samtlige kunder ville såklart ikke forsvunnet som en ånd i en fillehaug, men de som kun velger på bakgrunn av ryktet om driftsikkerhet og ufeilbarlighet ville ha fått betenkeligheter. Og det er mange som velger Toyota nettopp av den grunn. Alle merker er ikke like utsatt som Toyota på dette feltet. Et problemfritt bilhold er jo det som har gitt merket et ansikt utad. Utenom det har ikke Toyota noe å stille opp med mot for eksempel VW. Toyota er nærmest æresforpliktet til å bygge feilfrie biler om deres markedsposisjon skal ivaretas. Om mot formodning Toyota skulle feile, er det bare én ting å gjøre for at ryktet om ufeilbarlighet ikke skal slå sprekker: Fikse feilene fortløpende og kostnadsfritt for kunden, slik skal kunden oppleve at bilholdet er problemfritt, om det ikke nødvendigvis er slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by trra En god del modeller fra audi\volvo fra 1987 og oppover er jo galvanisert, hvis 87mod er gammalt nok da. Jeg skal love deg at Volvo 240/740 ruster meget godt uansett produksjonsår. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Otto von Bismarck Flott at du svarer på egne spørsmål. Forøvrig skal du vite at dine forsøk på å visualisere seier gjennom latter ikke har innvirkning på meg. Likeledes har din tildekte mangel på argumenter gjennom sarkasme ingen betydning for mine påstander og antagelser i denne saken. Selvsagt ville det vært ødeleggende for enhver bilprodusent om noe slikt lakk ut. Mitsubishi er et godt eksempel i så måte, som fyret med kundeklager så svartskodden hang over Tokyo i 30 år. Salget stupte umiddelbart da dette ble offentliggjort, aksjene gjorde det samme. og daværende direktør sto mellom valgene å begå harakiri eller ta livet av seg. Om Toyota ble tatt for lignende snusk, om ikke nødvendigvis for noe så alvorlig, er nedgangen i salget nærmest som en selvfølge å regne. Samtlige kunder ville såklart ikke forsvunnet som en ånd i en fillehaug, men de som kun velger på bakgrunn av ryktet om driftsikkerhet og ufeilbarlighet ville ha fått betenkeligheter. Og det er mange som velger Toyota nettopp av den grunn. Alle merker er ikke like utsatt som Toyota på dette feltet. Et problemfritt bilhold er jo det som har gitt merket et ansikt utad. Utenom det har ikke Toyota noe å stille opp med mot for eksempel VW. Toyota er nærmest æresforpliktet til å bygge feilfrie biler om deres markedsposisjon skal ivaretas. Om mot formodning Toyota skulle feile, er det bare én ting å gjøre for at ryktet om ufeilbarlighet ikke skal slå sprekker: Fikse feilene fortløpende og kostnadsfritt for kunden, slik skal kunden oppleve at bilholdet er problemfritt, om det ikke nødvendigvis er slik. jadajada...du er flink med ord! men hva er det de ikke har å stille opp med mot vag?? vag hadde kanskje litt penere innvendig men er vel slutt med det og nå..ikke at toyota er penere men de er nogenlunde likt! hva annet?? hvem som har kundetilfredhetsprisen eller hva faen det heter siste 5eller 6 år da? det sier jo seg selv.... men må legge til det at som ungdom vil jeg heller ha vag eller no.... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ecko Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Otto von Bismarck Om antall feil som fremgår av statistikk sier så mye om Toyota eller konkurrentene skal du ikke være for sikker på. Toyota Norge fikser feilene fortløpende etter hvert som de blir oppdaget, kanskje nettopp for å unngå at feilene blir oppdaget av annet kontrollorgan. For om det reelle antall feil lakk ut, ville Toyota mistet så godt som samtlige av dagens kunder. Er vel å ta litt hardt i. Grunnen til at det er kjente problemer, er at alt av feil på nye biler raporteres inn, slik at alle avdelinger vet om dette/har mulighet til å få info om lignende tilfeller Siter Sierra-> FuckedOnRaceDay MR 2 '86-> Solgt Celica 87-> Ribba -> Spiker Charade-> Solgt tilbake Citröen ZX -> borte Corrolla EE 80 --> Døde og gjennoppstod som en flyende filmstjerne--> Skikkelig død denna gangen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 hm, kjenner meg igjen i knirkelydene, jeg krasjet mor & far sin bil og de fikk avensis som leiebil i 1mnd. før dette hadde min far tenkt å kjøpe seg en slik, etterpå var han glad han slapp å være i en slik igjen ;) knirket og kloinket friskt og motoren var ikke akkuratt veldig spennende :p mere tro på den helt nyeste modellen avensis da. har dog en gammel 1.gen camry (86) med efi og alt, den bare går og går, bruker 1 liter olje per 10000km, ganske nøyaktig :) eneste er rusten da :p men det er jo saltet. tellern på camryen har passert 220.000 nå og jeg har da kjørt 70.000 av disse selv de 2 siste årene. kostnad på 15.000 ca med rustsveis og deler til skifte av reg reim da den røk samt nye dempere og skjermer + lakk har ny bil nå, men da denne er eugodkjent nesten 2 år til og har hengerfeste hender det at jeg bruker den, starter alltid på første omdreining :) kanskje ikke toyota satset så hardt på den avensis modellen? landcruiserne deres har alltid vært konge, samme med camry Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Kan komme med en gladhistorie om Toyota her. Pappa kjøpte en carina 1.6 i 1993 som hadde gått 15 000 den gang. I løpet av 11 år har han gjordt følgende med bilen som går som en klokke: - fyllt på noen cl bremseveske når den runda 300 000 - byttet olje - byttet dekk - byttet bremseklosser - fyllt på bensin I fjor høst når bilen runda 320 000 byttet han alle støtdemperne etter oppfordring fra den yngre generasjon. Han vasker den utrolig sjelden og eneste plassen jeg har sett rust er litt på bakluka rundt skiltet. (Kjørt i Tromsø) Beste bilen jeg har hørt om noen gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.