mjepson Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Senka bilen for ca 1 måned siden og tok forstilling en uke etter. Nå er framdekkene veldig slitt i forhold til bak. Venstre framdekk er slitt på innersiden, høyre på begge sider. Hva lufttrykk bør jeg ha i dekkene? 195/45-14 profil. Tror det lå på 2.2-2.3 bar når jeg målte dem nå. Infoen på veggen på bensinstasjon sier jo 2.1 men på 195/55-15 eller noe slikt. Jeg senka bilen 5mm foran etter jeg hadde forstilling, men har rettet det opp igjen etter det var litt for lavt for norske veier... Jeg kjørte bilen til evje som er 500 km med dårlige veier, og da ble det sikkert slitt ganske bra. Det jeg tenkte å gjøre nå var å sette framdekkene bak. Kan jo være forstillingen som er gåen etter turen og et par humper som fikk meg til å lette i setet. Bak er fine: Venstre framme slitt på innsiden: Høyre framme slitt begge sider: Noe må jo bli gjort før sporene er helt vekke... Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-espen Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 det eg og slite me, har ikje fiksa det ennå :( det e camber vinkelen hos meg vertfall så e feil, e stillt inn etter orginalt understell, skal stilles inn etter sportsunderstell..men snapdrive klarte ikje å utføra det.. så mine dekk e og slitt på innersiden fremme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloDude Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Min ble senka 40mm og Møller tok forstillingskont.....bilen har aldri vært bedere å kjøre.......(hvertfall en ting de har gjort riktig) Siter -2011 Skoda Superb. -Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw Digger Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by illenium det eg og slite me, har ikje fiksa det ennå :( det e camber vinkelen hos meg vertfall så e feil, e stillt inn etter orginalt understell, skal stilles inn etter sportsunderstell..men snapdrive klarte ikje å utføra det.. så mine dekk e og slitt på innersiden fremme Snapdrive hahaha, de kan ikke noe annet enn å tjene penger!!! Siter 1996 Vw Passat 1,9 TDK 1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Synes mønsteret lignet på Toyo Proxes, hvis det stemmer er det ekstremt snarslitte dekk. Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloDude Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Goodyear Eagle Ventura ruler.......spes i store vanndammer i høy hastighet.....drenerer utrolig bra............Bra på slitasje også.... Siter -2011 Skoda Superb. -Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 ja er toyo, men har jo kjørt med dem uten noen slitasje før, er bare siste ukene jeg har slitt ned sidene. er det vanlig at det sliter mer foran enn bak? Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 toyo proxes slites veldig fort. har slitt ut noen sånne:D og poloer spiser framdekk til lunsj, iallefall hvis du kjører litt aggressivt i svingane. min sliter dekkene helt jevnt over hele dekket. kjører med ca 2.2 bar i alle. tror du må få sjekket hjulstillingen din litt:) Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomuch Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Dekk som er slitt på begge ytterkanter = For lite luft Dekk som er slitt på midten = For mye luft Dekk som er slitt på høyre eller venstre kant = feil på hjulstilling Siter BMW M3GT #133 YAMAHA R6 VW PASSAT stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mjepson Skrevet Oktober 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 så hva foreslår du på min da? dårlig forstilling og feil trykk? Kan det hende at 5mm for mye senk på ene siden kan ha hatt noe å si på forstillingen? Det kan ha vært litt sjeivt... tyder jo på det siden jeg tok forstillingen før jeg senka 5-10 mm til foran Siter Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned *sold* Polo 1.4 16v *dead* Polo 6N 1.6 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg