Gå til innhold

2-way, 3-Way??

Ranger emnet

fribbern

Anbefalte innlegg

Originally posted by Tor Steinar Aamodt

Vel, nå bør du vel kanskje gå tilbake å se hva du skrev om Ketil her, FØR du angriper meg... Du kommer faktisk med ganske merkelige påstander til en av Norges beste bilstereobyggere...

Jeg stiller bare spørsmålstegn ved hvor mye du KAN og ikke hvem du er... Selv om du/dere importerer mye bra utstyr, så er det dermed ikke sagt at dere kan så mye teknisk....

Når det gjelder støtte til EMMA og dB Drag Racing, så er det ett helt annet bord enn dette... Og for å si det sånn, jeg tror ikke på noe før jeg får se det...

Jeg har overhodet ikke angrepet Ketil sin kompetanse, jeg har faktisk STOR respekt for Ketil. Ønsket mitt var bare å konkretisere litt mer rundt dette.

Jeg angrep deg heller ikke, jeg gav tilsvar på et innlegg jeg mener er svært upassende.

Det er nok ikke så ulike bord som du vil ha det til. Er man en seriøs aktør, går man ikke ut å sår tvil om potensielle samarbeidspartnere.

Noe du fortsetter å gjøre i dette innlegget. Du angriper faktisk min integritet, og slikt går ikke upåaktet hen.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EmmaNorway

Høres bra ut:) :)

Jepp, blir liksom ikke så mye tvil nå.

PS! Håper for all del ikke du tok mitt inlegg ille opp.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg bør bryte inn her, og legge inn en liten kommentar..

Lenge har jeg holdt på med mitt bilstereo prosjekt, oppsøkt maaange importører og personer som støttespillere..

Før jeg traff Glenn så følte jeg at jeg aldri kom noen vei, jeg var uerfaren, litt "høyt oppe" og følte jeg hadde meget gode komponenter, men problemet mitt var kunnskap om elementer og bygging generelt..

Så, jeg gikk hen og skaffet meg utstyr jeg hadde lest meg fram til var bra.. Dette er noe jeg angrer stort på, men det jeg gjorde feil i, var å høre på meg selv, og kjøpe komponenter etter min lydtype, min krav og hva som i det hele tatt passet sammen..

Når jeg traff Glenn så kom det en ny barriere i mitt liv, på en måte en revolusjon.

Jeg har aldri møtt en person som har så mye kunnskap om elementers oppgbyggning, egenskaper og oppførsel enn Glenn.

Ikke bare det, han har utrolig gode kunnskaper om akustikk generelt, og det å forstå seg på altmulig mikkmakk..

Ikke nok med at han kan alt dette, men siden jeg traff han så merket jeg faktisk at han ville hjelpe meg med det jeg holdt på med, og viste interesse. Jeg kunne ringe han sent på kveld om mine spørsmål og formeninger, og han hjalp meg fullt ut samme hva det er. Han hadde faktisk forståelse for mine problemer og formeninger. Selv om jeg snakker om virkelig personlige problemer, så er han der for å støtte opp, what so ever..

Så, nå sitter jeg her med den beste støttespilleren jeg noengang kan få. Takk Glenn...

Og når det er sagt, tror jeg ikke det fins mange personer her i Norge som kan mer om elementer og akustikk her i Norge..

Så, jeg tror hverken Tor eller Kjetil bør stille spørsmålstegn vedrørende hans kunnskap... Dere er meget respektable innen deres miljøer, så jeg tror heller at dere bør være takknemlig for hans mulig kommende hjelp, og heller være litt imøtekommende og vennlig..

Takk, det var mine ord....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekke mot noen her.. Men tenk dere litt om da?

Er dette en 6-veis høyttaler fordi den har 6 elementer?

Selvfølgelig ikke, det er en 3-veis konstruksjon.

Det kan jo godt være flere elementer som tar seg av samme "frekvens-bånd".. I dette tilfellet er det hele 4 elementer som tar seg av samme område.

... jeg syns i alle fall det var et godt eksempel :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Så, nå sitter jeg her med den beste støttespilleren jeg noengang kan få. Takk Glenn...

Og når det er sagt, tror jeg ikke det fins mange personer her i Norge som kan mer om elementer og akustikk her i Norge..

Så, jeg tror hverken Tor eller Kjetil bør stille spørsmålstegn vedrørende hans kunnskap... Dere er meget respektable innen deres miljøer, så jeg tror heller at dere bør være takknemlig for hans mulig kommende hjelp, og heller være litt imøtekommende og vennlig..

Takk, det var mine ord....

Takker veldig for hyggelige ord. Blir nesten litt rørt her.

Det finnes mange i Norge som kan mer enn meg om elementer og akustikk. Bl.a finnes det et par karer på SEAS jeg nok ikke ville tøffet meg mot, samt et par karer som har sittet i kjelleren sin i 30 år å mekket høyttalere.

Må jo også si at Ketil overhodet ikke har stilt spørsmålstegn ved min kompetanse.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Takker veldig for hyggelige ord. Blir nesten litt rørt her.

Det finnes mange i Norge som kan mer enn meg om elementer og akustikk. Bl.a finnes det et par karer på SEAS jeg nok ikke ville tøffet meg mot, samt et par karer som har sittet i kjelleren sin i 30 år å mekket høyttalere.

Må jo også si at Ketil overhodet ikke har stilt spørsmålstegn ved min kompetanse.

mvh

Ok, da trekker jeg tilbake den kommentaren ang Kjetil.. ;)

Gikk litt fort i svingene da jeg leste tenker jeg.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ønskelig, så kan jeg starte en ny tråd, og ta litt og litt, etter som jeg har tid. Vises det interesse, så fortsetter jeg.

Blir nok litt ugjevn skrivning da jeg tross alt har et firma å ta meg av.

En idé??

mvh

jeg vil gjerne at du skriver litt. det er av stor interesse for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, blir liksom ikke så mye tvil nå.

PS! Håper for all del ikke du tok mitt inlegg ille opp.

mvh

Nei for all del.. Min sterkeste side er ikke de tekniske finurligheter og komponentoppbygging, men å få et best mulig resultat ut av produktene. Så irettesett meg gjerne vis jeg tar feil.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EmmaNorway

Nei for all del.. Min sterkeste side er ikke de tekniske finurligheter og komponentoppbygging, men å få et best mulig resultat ut av produktene. Så irettesett meg gjerne vis jeg tar feil.

Godt å høre at det ikke ble tatt ille opp.

Det å ha evnen til å få best mulig resultat av hva du har tilgjengelig, er selvsagt utrolig viktig. Nytter ikke med alverdens teoretiske kunnskaper, om man ikke kan sette løsninger ut i praksis.

Jeg har som nevnt tidligere stor respekt for deg, og ikke minst arbeidet du legger ned for bransjen. Dette fortjener ros!!

Ser frem til sesongen 2005.

Håper vi leverandører sammen med Emma kan skape et løft, og bidra til enda større interessse for å prøve seg i konkurranser. Hadde vært utrolig morro.

MT skal hvertfall gjøre sitt!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider