fribbern Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Hva er forskjellen på en 2-way høtaler og en 3-way? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Originally posted by Fribb Hva er forskjellen på en 2-way høtaler og en 3-way? Hvor mange elementer høytaleren består av. F.eks en 2 veis høytaler har en diskant og ett mellomtone/basselement. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2004 Ikke for å være kverulerende Ketil, men det blir nok mer riktig å si at dette avgjøres av hvor mange frekvensområder som er fordelt. En 2veis høyttaler kan godt ha 3 elementer, og en 3 veis kan godt ha 4 eller 5. Forklare litt nærmere 2 veis = to ulike frekvensområder som fordeles 3 veis = tre ulike frekvensområder som fordeles Det finnes andre typer og, men da er vi pluttselig inne på en forelesning. Om noen er interesserte i en grunnleggende innføring i teamet delefilter, så si i fra, men det blir mye å lese. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Ikke for å være kverulerende Ketil, men det blir nok mer riktig å si at dette avgjøres av hvor mange frekvensområder som er fordelt. En 2veis høyttaler kan godt ha 3 elementer, og en 3 veis kan godt ha 4 eller 5. Forklare litt nærmere 2 veis = to ulike frekvensområder som fordeles 3 veis = tre ulike frekvensområder som fordeles Det finnes andre typer og, men da er vi pluttselig inne på en forelesning. Om noen er interesserte i en grunnleggende innføring i teamet delefilter, så si i fra, men det blir mye å lese. mvh Ok da lærte jeg noe nytt i dag å da.. He He.. Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Ikke for å være kverulerende Ketil, men det blir nok mer riktig å si at dette avgjøres av hvor mange frekvensområder som er fordelt. En 2veis høyttaler kan godt ha 3 elementer, og en 3 veis kan godt ha 4 eller 5. Forklare litt nærmere 2 veis = to ulike frekvensområder som fordeles 3 veis = tre ulike frekvensområder som fordeles Det finnes andre typer og, men da er vi pluttselig inne på en forelesning. Om noen er interesserte i en grunnleggende innføring i teamet delefilter, så si i fra, men det blir mye å lese. mvh Jeg vil gjerne at du forklarer dette med 2, 3 og 4-veis høyttalere og høyttalersystemer litt mer....Du kan tydligvis noe som vi andre ikke har peiling på... Skal vi ta en diskusjon om delefilter, så gjerne det...... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Tor Steinar Aamodt Jeg vil gjerne at du forklarer dette med 2, 3 og 4-veis høyttalere og høyttalersystemer litt mer....Du kan tydligvis noe som vi andre ikke har peiling på... Skal vi ta en diskusjon om delefilter, så gjerne det...... Jeg kan godt skrive litt rundt dette med filtre, men det er så mye å skrive, så gi meg gjerne litt input på hvor jeg skal begynne. Litt dumt så skrive en hel masse, og så er det ikke interesse for å lese det som blir skrevet. Er jo litt kjedelig stoff om ikke man er over gjennomsnittlig interessert. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Jeg kan godt skrive litt rundt dette med filtre, men det er så mye å skrive, så gi meg gjerne litt input på hvor jeg skal begynne. Litt dumt så skrive en hel masse, og så er det ikke interesse for å lese det som blir skrevet. Er jo litt kjedelig stoff om ikke man er over gjennomsnittlig interessert. mvh Et forslag fra meg: Hvorfor ikke skrive mer omfattende helt fra starten av og gjøre det til en del av "bilstereo-skolen" her på forumet? :) Hvis ikke jer tar feil er det vell perel-import som jobber med den.. Jeg hadde hverftall satt pris på om dere kansje fant på noe sammen for å gjøre denne bilstereo-skolen bedre/større. Kansje da en avansert og en grunnleggende del? Edit.. Legger ved link: Bilstereo Skolen Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Jeg kan godt skrive litt rundt dette med filtre, men det er så mye å skrive, så gi meg gjerne litt input på hvor jeg skal begynne. Litt dumt så skrive en hel masse, og så er det ikke interesse for å lese det som blir skrevet. Er jo litt kjedelig stoff om ikke man er over gjennomsnittlig interessert. mvh Jeg stiller vel egentlig bare spørsmålstegn ved hvor mye du egentlig kan om Bilstereo, ikke vondt ment.....:rolleyes: Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Tor Steinar Aamodt Jeg stiller vel egentlig bare spørsmålstegn ved hvor mye du egentlig kan om Bilstereo, ikke vondt ment.....:rolleyes: Akkurat, og det vil du ha meg til å tro. Kankje på tide å revurdere avgjørelsen om å støtte DBdrag racing til neste år. Kanskje litt feil å gå offentlig ut mot potensielle støttespillere og stille spørsmålstegn om deres kompetanse. Vel vel, blir jo bare mer støtte til EMMA det. mvh Glenn Solie Musical Transparency Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by MacSi Et forslag fra meg: Hvorfor ikke skrive mer omfattende helt fra starten av og gjøre det til en del av "bilstereo-skolen" her på forumet? :) Hvis ikke jer tar feil er det vell perel-import som jobber med den.. Jeg hadde hverftall satt pris på om dere kansje fant på noe sammen for å gjøre denne bilstereo-skolen bedre/større. Kansje da en avansert og en grunnleggende del? Edit.. Legger ved link: Bilstereo Skolen Er det ønskelig, så kan jeg starte en ny tråd, og ta litt og litt, etter som jeg har tid. Vises det interesse, så fortsetter jeg. Blir nok litt ugjevn skrivning da jeg tross alt har et firma å ta meg av. En idé?? mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Er det ønskelig, så kan jeg starte en ny tråd, og ta litt og litt, etter som jeg har tid. Vises det interesse, så fortsetter jeg. Blir nok litt ugjevn skrivning da jeg tross alt har et firma å ta meg av. En idé?? mvh Vet ikke med alle andre her, kan jo bare svare for meg.. Men jeg hadde satt pris på det. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Akkurat, og det vil du ha meg til å tro. Kankje på tide å revurdere avgjørelsen om å støtte DBdrag racing til neste år. Kanskje litt feil å gå offentlig ut mot potensielle støttespillere og stille spørsmålstegn om deres kompetanse. Vel vel, blir jo bare mer støtte til EMMA det. mvh Glenn Solie Musical Transparency Vel, nå bør du vel kanskje gå tilbake å se hva du skrev om Ketil her, FØR du angriper meg... Du kommer faktisk med ganske merkelige påstander til en av Norges beste bilstereobyggere... Jeg stiller bare spørsmålstegn ved hvor mye du KAN og ikke hvem du er... Selv om du/dere importerer mye bra utstyr, så er det dermed ikke sagt at dere kan så mye teknisk.... Når det gjelder støtte til EMMA og dB Drag Racing, så er det ett helt annet bord enn dette... Og for å si det sånn, jeg tror ikke på noe før jeg får se det... Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EmmaNorway Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by Mr. SQ Akkurat, og det vil du ha meg til å tro. Kankje på tide å revurdere avgjørelsen om å støtte DBdrag racing til neste år. Kanskje litt feil å gå offentlig ut mot potensielle støttespillere og stille spørsmålstegn om deres kompetanse. Vel vel, blir jo bare mer støtte til EMMA det. mvh Glenn Solie Musical Transparency Høres bra ut:) :) Siter Ketil Skjei Leder av EmmaNorway Driver av Audioart v/Ketil H Skjei Bil og hjemmestereo. ketil@emmaweb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by MacSi Vet ikke med alle andre her, kan jo bare svare for meg.. Men jeg hadde satt pris på det. Jeg legger ut en vote jeg, så ser jeg om det er interesse. mvh Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Steinar Aamodt Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by EmmaNorway Høres bra ut:) :) ;) Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg