Dre Racing Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 turbo, grenrør, topp til volvo selges her http://home.tiscali.no/volvo240/selges.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 mye snadder her ja:) litt åff ståpikk: -uttak til å måle baktrykk, hva vil det si og hva er det godt for? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 -Turbonetics turbo -T03/T04 steg 5 - inconel aksel - 360 graders lager - brukt i 4 måneder, ingen slark, som NY - klarer 450hk, og 1.8 bar PRIS 7500,- Nå fikk jeg litt ville tanker her. Hadde jeg satt på den og skrudd opp til 1.8bar hadde jeg faen meg fått 400gamp ( bytte dyser også men ) Er ikke interesert i å diskutere prisen? Helst nedover ;) Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Vet du hvor mye den hjelper på en b21et? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 B21ET har ikke mer bensin eller luft til ca 200 hester, så det hjelper nok lite. Kjøp deg heller en nyere liten turbo som spoler fortere opp, feks turbo fra B230FK. T3 turboen som står på B21ET orginalt er i utgangspunktet faktisk for stor for motoren.. Originally posted by volvo242-1981 Vet du hvor mye den hjelper på en b21et? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Baktrykk er trykket som blir i eksosmanifolden. dette skal helst ikke overstige turbotrykket! så jeg laget en kobberspiral for og kjøle ned lufta litt, og dro den inn i ett vanlig turbotrykksmeter. baktrykket med dette turbooppsettet fulgte turbotrykket helt opp til 2 bar! kan sikkert diskutere pris på turboen. men tror sikkert noen vil ha den, hehe. er bolt on Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 kan jeg stappe 405 toppen på en B23A motor? Hakke peiling på hilken topp som sitter der nå men veit bare at det er en knekt bolt på toppdekselet så det svetter litt olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 det er bolt-on Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242-1981 Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Er 405 toppen med eller uten dysehull? Old-Volvos-Never-Die B21ET har ikke mer bensin eller luft til ca 200 hester, så det hjelper nok lite. Kjøp deg heller en nyere liten turbo som spoler fortere opp, feks turbo fra B230FK. T3 turboen som står på B21ET orginalt er i utgangspunktet faktisk for stor for motoren.. Er bedre med nærmere 200hk enn 170 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Ikke for å klaga, men jeg hadde aldri lagt en turbo i gresset med grenrør. Det samme gjelder toppen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet Oktober 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 er dysehull i toppen ja. men jeg har plugget de. enkelt å ta opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JEPS Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Ahhhh meget POTENTE deler det dær... nais bil oxo... Ikke for å klaga, men jeg hadde aldri lagt en turbo i gresset med grenrør. Det samme gjelder toppen.... ???? hva i allverden foregår i gresset dær du bor? en topp, turbo og grenrør får vell 1000000000 ganger mer bank ved 1.8 bars turbotrykk og 8000+ rmp en ved en 2 minutters fotoseanse i gresset.... :confused: drunk Siter 240 75mod V8 245 76mod TIC B21ET 63 Cadillac deville step in and sitt down, shut up and hold on! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Oktober 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2004 Originally posted by JEPS en topp, turbo og grenrør får vell 1000000000 ganger mer bank ved 1.8 bars turbotrykk og 8000+ rmp en ved en 2 minutters fotoseanse i gresset.... :confused: drunk Det er helt sant....;) Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Originally posted by JEPS Ahhhh meget POTENTE deler det dær... nais bil oxo... ???? hva i allverden foregår i gresset dær du bor? en topp, turbo og grenrør får vell 1000000000 ganger mer bank ved 1.8 bars turbotrykk og 8000+ rmp en ved en 2 minutters fotoseanse i gresset.... :confused: drunk Ja, helt enig. Men det er ikke sikkert det blir så bra hvis det kommer et jord/sand-korn inn i turboen, deretter inn i ett av lagrene... Det er små muligheter for at det skjer, men som allt annet så kan det skje.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Oktober 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2004 Nå trur jeg du kjeder deg og sier noe bare for å ha sagt det texascom...:D Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.