Gå til innhold

RF cd spiller og reperasjon

Ranger emnet

remster

Anbefalte innlegg

Har en Rf RFX9000 liggende som ikke vil fungere helt. kobler opp med strøm men vil ikke slå seg på. knappene osv lyser men ingen ting mere skjer. ikke engang en lyd i cd spillern når den får strøm.

siden det ikke er noe garanti på den så skrudde jeg av dekslet under for å ta en kjapp titt. ser litt småsvidd ut inni der. men nå er ikke jeg noen ekspert på bilstereo så tenkte det kunne vært greit å fått noen som kan litt om det til å se på det.

Noen som vet om et sted i nærheten av Lillestrøm / Lørenskog som kan se på dette og evt gi meg en ok pris på nytt kort til spillern?

Alle svar tas i mot med takk.

Mvh Rolf

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet hvis jeg tolker det sånn som du beskriver det. RFX9000 må kobles på både tenning og batteri, ellers vil den ikke virke. Slik var det på min iallfall, dette pga at den må være koblet på batteri hele tiden for at man skal få ut den motoriske fronten.

Forresten synes jeg det er dumt å skru av dekselet på en spiller, hvis man ikke har spess peil på bilstereo. Har du ikke garanti på den eller noe?

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Knusern

Hadde samme problemet hvis jeg tolker det sånn som du beskriver det. RFX9000 må kobles på både tenning og batteri, ellers vil den ikke virke. Slik var det på min iallfall, dette pga at den må være koblet på batteri hele tiden for at man skal få ut den motoriske fronten.

Forresten synes jeg det er dumt å skru av dekselet på en spiller, hvis man ikke har spess peil på bilstereo. Har du ikke garanti på den eller noe?

for det første er det ikke motorisk deksel på den. for det andre har jeg kobla den på batteri. både den røde og den gule, ergo får den full strøm konstant. det lyser som sagt i bryterne. garanti har jeg ikke på den mere hvis du leser det som jeg skrev i første posten min.

dessuten er det snakk om at jeg løsna to skruer. tok av dekslet som sitter over elektronikken og rett og slett bare så inn på ic'ene og sjekket om det var noe feil man direkte kunne se. så lenge jeg ikke skraper opp eller stapper en skrutrekker inni der så skader jeg ikke noe i hele tatt og ikke et eneste service verksted ville ha merka at jeg hadde åpna den heller.

EDIT: det er ikke snakk om at det er noe galt med strøm tilførselen til spillern. heller at det er noe galt med selve spillern. det jeg trenger hjelp til er å finne et lokalt verksted som kan se på den.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt tre rf spillere og en gang fikk jeg det problemet..

det var faktisk bare at den tynne fiberkabelen flat tynn plasremse som går fra hovedenheten og inn i frontpanelet hadde hoppet av røket en kjapp tur på service og vips var den ok:)

Men klart er det svidd så kansje du burde få en rimelig lokal repp.som holder på med lavspenning til og se på den det koster jo litt og sende den på rep.min 1000 kr. stort sett..:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider