Gå til innhold

1.8T med 150 eller 180 Hk?

Ranger emnet


kloppen

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoFear

Finnes vel ingen med 180? originalt....

 

Er vel en sånn spesiall utgave med 180 trur jeg..

 

Fant en på autodb nå, Golf GTI Jubileum heter den...

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=521179&username=

 

Er ikke sikker på hva som utgjør forskjellen, men kan vera at den kanskje er "delvis" chippa fra fabrikk...

Er ikke sikker i det hele tatt, så kom med innspill alle sammen ;) :)

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske gøy, satt meg akkurat ned å leste i Adressa her nå, der står Golf IV sin historie vettu..i Mai 2002 kom GTI med 180hk står det her. Da gikk Colour Concept og Generation ut....

-91 VW Golf GTI 16V Wolfy

x- 88 VW Golf 1,8 Sport Golfy

x- 81 VW Golf 1,6 GLS Golfie

 

BIATCH!

www.kristingjonnes.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf IV GTI blir/ble levert med 150 og 180 orginalt. (rett meg hvis jeg tar feil) Har de forskjellig turbo da eller er det programvaren? For det er vel samme motoren i begge?

 

Er det 20 ventiler eller 16 på 1,8 motorene, eller kommer de i to versjoner og.

 

1,8 blir vel også levert uten turbo hvis jeg ikke tar helt feil. Er det mulig å montere kun turbo og få en lik motor som de originale på 150 og 180?

 

(mange spørsmål her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kloppen

Golf IV blir/ble levert med 150 og 180 orginalt. Har de forskjellig turbo da eller er det programvaren? For det er vel samme motoren i begge?

 

Er det 20 ventiler eller 16 på 1,8 motorene, eller kommer de i to versjoner og.

 

1,8 blir vel også levert uten turbo hvis jeg ikke tar helt feil. Er det mulig å montere kun turbo og få en lik motor som de originale på 150 og 180?

 

(mange spørsmål her...)

 

kan svare på et jeg da... 20V på turbomotorene ja, samme som sitter i audi A3 1,8T

-91 VW Golf GTI 16V Wolfy

x- 88 VW Golf 1,8 Sport Golfy

x- 81 VW Golf 1,6 GLS Golfie

 

BIATCH!

www.kristingjonnes.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PoloBoy

Tipper det er samme forskjell i den som det er på A4 1.8T og 1.8TS.... Begge har K03 turbo, men TS`en har litt anderledes innmat! (heter K03s)

 

Stemmer ikke helt, ikke alltid det er K03s (som har innmaten til K04 som sitter i versjonene over 200hk). Jeg har 180hk utgaven, men med den "lille" K03 turboen. Det virker litt tilfeldig hvilke biler som er "heldige" og har K03s (Disse får mer moment og mer krefter opp i turtall om man chipper). Har søkt og lest MYE på nett, samt snakket med TS-Racing om temaet... Det finnes sikkert flere tråder om dette.

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kloppen

Er det mulig å montere kun turbo og få en lik motor som de originale på 150 og 180?

 

Nei!!! :D Det er MYE som er forskjellig på disse motorene! Men du er langtfra den første som lurer på det! ;) Søk litt, så finner du garantert noen andre tråder som utdyper forskjellene mer!

* 1998 VW Polo 1.4 *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår