Gå til innhold

arrrgh!

Ranger emnet


licorice84

Anbefalte innlegg

nå skjedde det igjen! skulle ut og kjøre, og opplevde en merkelig fusking. trår jeg inn clutchen og trår flatt jern, er motoren helt med på leken, men så fort den er i gir, så lugga og fuska det litt når jeg tro jernet. det kom og gikk litt, men idag varte det helt til jeg skulle hjem fra strømmen, etter at bilen hadde stått en times tid i ro. da gikk den som bare faen hjemover igjen. vet at coilen er litt tvilsom (fant en liggende slengt som jeg satt på når den gamle gikk ad dundas). det jeg lurer på, er om det kan være bensinfilteret som begynner å tette seg til? men hvorfor i all verden funka den da så godt påvei hjem igjen? hadde forresten et liknende problem på gamlebilen når dynamoen var gåen, men denne er ganske nyoverhalt...

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

funnet ut noe mer?

 

ganske likt min situasjon..

lurte litt på om d kunne vere kondens, men etter å helt på en flaske er det likedan. nå igår bare startet den å stoppet etter 2 sekunder. kansje den starter ijen nå, får se når jeg skal slepe den hjem imorgen...

 

hadde en knekk i bensinslangen fra bensinfilteret, og kappet av og skøytet på en slange, men problemet var fortsatt der.

skal få skiftet bensinfilter nå å se korleis d går..

har du funnet feilen? trur du d kan ver bensinfilteret?

 

får sjekke gnisten på pluggene etter d tenke ej..

og fra coil inn til fordeler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen har gått helt problemfritt siden jeg skrev tråden nå! var og røska ut/putta inn igjen ledninger fra coil->fordeler->plugger, så det kan jo ha vært noe som satt litt løst/dårlig kontakt, men nå ser det ut til at alt går bra :)

 

hadde sterk mistanke til filteret i starten, for det er jo omtrent samme symptomer av et filter som tetter seg til.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag skjedde det faenmeg igjen! påvei tilbake fra biltema på alnabru. først nekta den å starte, så fikk vi startkabelhjelp fra en kar med diger merce. da starta den, og gikk helt til bakken ved shellstasjonene på skedsmokorset. da døde den sakte med sikkert ut. der sto vi i ca en time og prøvde å få start. til slutt starta den og da tro vi flatt jern opp til shell og fylte litt på tanken. så lot vi den stå og gå på tomgang 2min, før vi bestemte oss for å kjøre hjem til jessheim. den gikk fint på lavere turtall, men så fort jeg tro på, så hosta og harka den som ei 90år gammal kjærring som har røyka hele livet og har tuberkolose.

 

kjørte hjem og slang i en coil jeg tok på dynga forrige uke (sikkert ikke 100%, men antakelig bedre enn den gamle =)

 

stakk ut for å testkjøre, bilen starta fint og jeg kjørte rolig bortover. ga flatt jern når bilen hadde passe temp, den dro bra opp, men når den fikk litt turtall på seg, så hosta den litt igjen.

nesten litt slags banking. men vet ikke om det er tenning eller for lite suppe... skal prøve å bytte filter i morgen!

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag var jeg og handla filter. men det filteret jeg fikk på mekonomen, likna overhodet ikke på det som satt under min bil iallefall. det under bilen min, har både inngang og utgang i samme ende, og er tykt foran og smalt bak. filteret på mekonomen, hadde inngang og utgang i hver sin ende, og så ut som en brusboks. frykter det er noe hybrid-jall jeg har fått på min :rolleyes:

 

 

jeg har laga 1stk ugly paint-bilde for å demonstrere forskjellene: http://home.online.no/~skulear/viper/misc/div/bensinfilter.JPG

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkeno å si, skal være likedan filter på samtlige...

 

men jeg begynner å lure på om det er bensinpumpa mi som begynner å ta kvelden. når jeg starta bilen, så gikk den i 3 sekunder før den døde.

jeg var bak og sjekka, mens noen starta bilen for meg, og da var det sånn at når bilen startet, gikk pumpa i ca 2sek, også kutta den, og like etter, stansa bilen. er vel egentlig ikke mer å lure på, da :mad:

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår