Estrewes Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Jeg må bare få sakt det som noen andre smarte har sakt før meg her, så mye søpplehuer som er samlet på samma sted er godt gjort. Her spør en kar om hjelp også begynner folk og kødde og det er 4 sider med svar her og 3 av dem er kødd. Og hvis dere ikke skjønner at en bil sviver når den går så skjønner ikke jeg hvordan dere klarte ta lappen. Må bare si at hvis det er like mange dumme svar i de andre postene så er det søren ikke rart det er så mange poster i golf forunet, da burde jo 3/4 vært moderert vekk, og du sitter igjen med litt seriøst stoff. Så over til problemet. Jeg har ikke helt skjønnt hva som er problemet her? Du får starta bilen og den går i 8 sek på tomgang når den er kald men du kan ruse motoren og da går den? Eller: Du starter og den går i 8 sek og kveler seg uansett? Eller: Du starter bilen og den går i 8 sek på tomgang uansett temp og men om du ruser den så går den? Mulige årsaker: Hvis det bare er et problem når motoren er kald ville jeg sjekka kaldstarts dysa, den er som en el choke og skal slå inn når motor er kald og gi ekstra bensin (du skjønner resten) Den kan være tett, eller kanskje den ikke åpner pga el feil. Feilsøk her. Motoren går kun i 8 sek uansett? Da kan det hende bensin pumpa ikke pumper trykk nok til å holde igang motoren. Start med å mål bensintrykk, er dette i orden fortsett å sjekk dyser. Er allt i orden gå på det elektriske. Er det bare et tomgangs problem så ville jeg sjekka glødeskall i fordeler eller andre tennings defekter, kanskje også dysespissene at de sprer bensinen i en fin bensintåke som de skal. Er dette slitt kan det bli problem på tomgang. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 Si ifra om du finner problemet. Kjekt å høre hva det er som er feilen i tilfelle jeg kommer borti noe sånnt seinere ;) Lykke til. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSS Skrevet Oktober 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2004 så på dette på autodata der fikk jeg følgende konklusjon: * Differential pressure * Post start enrichment function * Warm-up enrichment function * Closed throttle position (CTP) switch * Auxilary air valve Siter -83 golf gti -83 golf c/16v snart klar for bane -96 Audi A4 1.8TQ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.