Gå til innhold

Endelig!

Ranger emnet


CorrieBoy

Anbefalte innlegg

kjeda meg litt, så jeg surfa gamle innlegg på corrado forumet, og gjett hva jeg fant! En "thread" som peltz la inn i mai i fjor, om hvordan man sjekker hvor mye laderen lader ved hjelp av kjørecomputeren!! Har lurt på hvordan jævlig lenge, men nå er det bare ut å sjekke ;);) Tenkte de som ikke viste dette fra før synes dette er fett!!

 

----------

VW har en service innstilling på kjørecomp. som viser litt essensielle ting, deriblandt hvor mye laderen lader.

 

Trykker knappen ved MFA knappen til pos. 2, stopper bilen, trykker inn MFA knappen, slår på tenningen (ikke start), slukker tenning, og vrir helt om mens du holder MFA knappen inne. Når du nå starter skal det vises 4 siffer der du normalt ha Km. Etter dette mener jeg du trykker 1 gang til for å få opp hvor mye laderen måler. Er to standarder, en europeisk, og en amerikansk.

 

Slik følger:

 

Stock timing is 6-8 degrees, with good 93+octane gas , you should be able to go higher. With poor 91 octane, you are going to have to back off timing a bit with most chips.

 

 

Do you know how to test your boost levels?

 

1. Start Motor

 

2. Move the MFA selector to "2"

 

3. Press and hold the MFA end button (keep holding)

 

4. Stop motor

 

5. Start Motor

 

6. Release the MFA end button.

 

7. Press the MFA End button one time.

 

 

You should now see 84-104 readings fluctuating with idle. Anything higher than 104 is not right (vacuum leak). Much less than 84 is probably too much timing advance.

 

Go run your car!!! 3rd and 4th gear to REDLINE. Carefully note the highest #'s you've got.

 

A pullied charger should not make less than 11.6psi, and even so, thats weak. A Stock charger should make ~~11psi in perfect shape!

 

USA EURO Hg(#'s of boost/vacuum) Comments

15 200 -23.7

55 400 -17.8

90 600 -11.9

127 800 -5.9

148 1000 0 (Atmosphere- ala no boost, charger is bypassed)

172 1200 2.9 psi (Your charger is dead or big boost leak)

192 1400 5.8 psi (Your charger is about dead or big boost leak)

211 1600 8.7 psi (Your charger needs new apex strips or big boost leak)

228 1800 11.6 psi (Great for stock pulley, Probably needs new apex strips if 68mm pulley)

242 2000 14.5 psi (Great for 68mm pulley on stock charger)

255 2200 17.4 psi (Great for 68mm pulley on heavily ported charger, hold on to your ass fast!!)

 

255 and up folks need to be careful with fueling, as the programming maps end at about 242 on the ecu Dynotuning, and air/fuel/egt gauge, and custom chip recommended

 

Ellers bare værsegod!

-------

 

Takk Peltz!! ;P

90`corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger beskrevet mange ganger tidligere, så det er ikke jeg som skal ha noen ære for den dær. Får heller takke SNS, som har laget lista.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår