drturbo Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Er det ikke kult å bygge bil? er det ikke det ene, så er det det andre.... Har du sett "donutsene" mine utenfor Mekonomen eller????? yodude Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Artig å bygge bil så lenge man får det til :) hehe Har ikke sett dem enda, men får vel ta en titt :) Fått skikkelig fyrings på dåsa ? ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juni 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2005 Jeg synes det er rart at stemplene går over blokkanten.... Jeg er ikke noe ekspert på dette men de 2 16v motorene jeg har demontert så har stemplene ligget 1mm eller 2 under blokkanten..... rarte greier detta her ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Jeg synes det er rart at stemplene går over blokkanten....Jeg er ikke noe ekspert på dette men de 2 16v motorene jeg har demontert så har stemplene ligget 1mm eller 2 under blokkanten..... rarte greier detta her ;) Hmm, å dette er når stemplene er helt på topp ? Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Hmm, å dette er når stemplene er helt på topp ? Ja det er når stemplene er helt på topp, de stakk i hvertfall ikke over kanten. Men som sagt, jeg er ingen ekspert på dette, synes bare det var litt rart at stemplene stakk så mye over blokkanten. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Hmm, okey.. Snakket med Ole Opsahl, G60turbo her på forumet, og han sa at den ene 16v blokka med innmat som han hadde, så stakk stemplene 1,2 mm over kanten..På min så er de 0,6 mm under, så det kunne stemme sa han..hmm Hvis ikke det funker å bytte topp, så får jeg bytte blokk og alt.. da SKAL det gå.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2005 Huff, må si jeg synes synd på deg, bare masse arbeid dette her, gleder meg til det står en post her med noe slikt som "Problem løst, TUT og kjør, pitsschh" eller noe jeg;) hehe.. Men, jo mer arbeid du har for å få den i gang, jo herligere blir det å kjøre den, når du har fikset problemene da;) Lykke til! Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Huff, må si jeg synes synd på deg, bare masse arbeid dette her, gleder meg til det står en post her med noe slikt som "Problem løst, TUT og kjør, pitsschh" eller noe jeg;) hehe.. Men, jo mer arbeid du har for å få den i gang, jo herligere blir det å kjøre den, når du har fikset problemene da;) Lykke til! Ganske lei og irritert ja. Dette skulle jo være svisj-jobb egentlig. Men, nå får jeg jo levert en 16v motor til på døra etterpå, så da prøver jeg å bytte toppen. Hvis ikke så tar jeg ut innmaten av den gamle, og flytter over på den nye. da SKAL det gå. Hvis ikke så skulle Ole kjøpe tilbake den motoren jeg kjøper av han. Hehe Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilsen Skrevet Juni 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2005 Med andre ord, posten jeg venter på, kommer snart?;) hehe.. Lykke til da Dan... Siter Omega A - 16v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Skal flytte over toppen og sånn i morra..Så får vi se da.. Så nesten ut som ventilene stakk lenger opp på den gamle toppen. Forhåpentligvis vil det her gå.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Skal flytte over toppen og sånn i morra..Så får vi se da..Så nesten ut som ventilene stakk lenger opp på den gamle toppen. Forhåpentligvis vil det her gå.. enda ikke fått fart på bøsja? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 tror det skal stå noe i vw boken angående minimum høye på toppen, skal jo ikke så mangen plan slipinger til før det blir for mye.. En måler fra der toppdekselet ligger kant i kant med toppen og ned til neste kant.kanten på blokka.. ikke så lett å forklare:) Eg gjorde dette på en cosworth maskin,der var den nyplant og fin og var innenfor min mål. men hadde dem hvert for mye slipt var det vist bare til å "kaste". Så får du målt det kan du si med sikkerhet om den var det.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 Nope :( Har hatt dårlig med tid pga husflytting og sånn også så.. Men skal bytte toppen i morra, så da får vi se.. Børsa fyrte for lenge sida den, men stemplene slo i ventilene.. Fikk ny topp på lørdag, hvor det ser ut som ventilene ikke sitter så høyt hvis du skjønner hva jeg mener..Kan hende det går da.. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kniff Skrevet Juni 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 ja du får krysse fingrene, vet alt om å møte motgang:) Er gøy å skru når alt stemmer,men skal jo selfølgelig være noe hele tiden.. Er jo dyr nok hobby fra før av.. Du får no ha lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2005 ja du får krysse fingrene, vet alt om å møte motgang:)Er gøy å skru når alt stemmer,men skal jo selfølgelig være noe hele tiden.. Er jo dyr nok hobby fra før av.. Du får no ha lykke til! Er alltid noe galt med sånne biler :) Men gud så artig det blir :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg