Gå til innhold

annlegg i russebil

Ranger emnet

Udrugn

Anbefalte innlegg

Vi har gått til innkjøp av russebil, en chevy sportsvan. Det sitter et stort annlegg i den, 2x10", 2x12" og 2stk 3 veis. I tillegg til dette sitter det et frontsett og diskanter. Alt er fra boschman og kommer fra perel-import. Sånn som det er nå så er det laget en vegg langt bak i bilen. Her sitter 3veisene. På baksiden av veggen (altså ut mot bagasjerommet) sitter det tre stk forsterkere. Disse ser egentlig ganske råe ut og vi vurderer å flytte dem over på andre siden av veggen. Noen som har forslag på hvordan disse kan settes opp på tøffest mulig måte? Vi tenkte på å lage en liten kasse ut fra veggen liksom, der det var pleksiglass foran forsterkerne. Men vil det gjøre at de blir for varme??

Lurer også på om plasseringen av elementene er den mest optimale??

I bilen er det 2 kapteinstoler foran, her er fronthøytalerne i dørene og diskantene på dashbordet. Bak kapteinstolene er det en to seter. Under denne står de to 12"erne og de 2 10". Disse er selvsagt bygd i kasser. Bakerst i bilen i veggen, som jeg også nevnte istad, sitter 3 veisene slik at dem spiller rett i hodet på de som sitter der.

Alt dette går kun på det vanlige batteriet nå. Dvs at motoren må gå hele tiden. Bør vi montere et ekstra batteri? I såfall hvordan gjør vi det?

PS:Er ikke så flink så setter pris på enkle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et par tips som jeg har erfart:

JA monter en kasse over forsterkerne. russ, fyll og anlegg går som oftest litt skjeivt så ting kan lett bli ødelagg. det du kan gjøre er å montere noen pc vifter på plata som blåser luft inn til forsterkerne. da blir de ikke varme.

når det gjelder batterier så tar du å stikker til nærmeste bilrekvisita og kjøper noen 110A camping batterier. så tar du å strekker en så tykk ledning du får tak i fra + på batteriet forran og til pluss på batteriet bak. så jorder du batteriet i karosseriet. en lur ting så sette en bryter på ledinga fra batteriet forran slik at du kan koble dem fra hverandre. så kobler du anlegget på batteriet bak.

2 slike batterier holdt hele lillehammer helga i russebilen jeg var på og da sto anlegget på nesten hele helga + lys inni.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Udrugn

hmm bilen står ikke hos meg nå, men kan sjekke i starten av neste uke. Det er rimlig grove forsterkere. Eneste jeg veit er at vi bruker 60amp sikringer på hovedstrømmen(ved batteriet). Vi har vel igrunn ikke så mye penger til et ekstra batteri, 5-600kr tenker jeg. Får man batterier til den prisen?

700 betalte vel jeg per stk.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider