Gå til innhold

Må ha nye felger.... Tips??

Ranger emnet


P.I.B

Anbefalte innlegg

Må det valses mye for å få på 9x18 eller 19" felger?? Må vell nevne at bilen skal senkes mere til sommeren. Har planer om å skaffe meg justerbart senkesett samtidig med nye felger.

 

Og hvilket ET og dekkdim. anbefaler dere på feks :

 

8,5x18",9x18" og 9x19"? Jeg håper på å slippe valsing men er det ingen bønn om annet så går det nok greit ettersom jeg kjenner til Sivert Rolf Løvseth som driver http://www.automote.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by JuIius

Jeg kjører selv på 18 tommer på E36 selv og jeg ville ikke unnet min verste fiende å kjøre på dette - hvertfall ikke med den veistandarden vi har. Neste gang kjøper jeg smale 17 tommere uten tvil

 

Det kommer helt an på bruksområdet. Vil man ha sporty "look" på brakka, kjøper man minst 18" felger. Vil man gå den gyllende middelvei i h.h.t. komfort, klasker man til med 17". Jeg ville mye heller hatt et sett 19" magnesiumfelger enn 17" stålkjevler.

Turid Laila, Pondus og Jokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

Gammel? :D

 

Man ødelegger kjøregleden med 18 tommere er min påstand.

 

HEHE.... Kan vell ikke beskylde Julius for å være gammel :)

 

Men angående 17" vs 18" så synes jeg ikke det er så STOR forskjell som enkelte skal ha det til. På bilen min har jeg 8x17 felger med 225/45 dekk som vinterhjul og på sommerhjulene har jeg 8x18" felger med 225/40 dekk. Synes faktisk ikke det ser såååååå stor forskjell på de. Selvsagt har det endel å si hvilke veier mann ferdes på men jeg kjører jo også endel på dårlig asfalt og hullete grusveier. Går fint det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-styling

ET: 42

Dekk: 235/35-19

+ valsing

 

En kompis har akkurat slike 19" RH-felger på sin E36. Fine felger.

 

Har du bilder av den bilen?? Og er den senket mye?? Trodde mann slapp å valse med 8.5x19" jeg. Men måtte han valse "ut" skjermbuen eller var det nok å valse opp kanten inni skjermbuen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by P.I.B

Har en kjenning som kunne skaffe meg disse felgene i 8,5x19" til en meget gunstig pris.

 

 

RH%20X-Rad-450.jpg

 

 

Hvilket ET og dekkdim bør mann evt. gå for på 8,5x19" da??

 

Personlig ville jeg ikke gått for 19". Ok, det ser fett ut, men du skal kjøre med de også. Ikke mye behagelig.

Ville heller ikke gått for RH sine replika av AC Schnitzer, liker ikke replika felger.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell delvis enig med deg Dr_S i at 19" blir litt ukomfortabelt o.l. Eneste grunnen til at jeg vurderer 19" er vell for at jeg synes 18" har blitt så veldig vanlig på E36'er i området rundt her jeg bor. Men noen råe 18" blir vell bra det og da.....

 

Er det liksom 8,5x18" som er maximalt på E36 med endel senking og uten valsing av skjermbuer?? Tenkte jeg skulle slippe å valse ut skjermene men må det valses så kjenner jeg som sagt Sivert Rolf Løvseth da som driver http://www.automote.no

 

På den siste E36'en de bygde plasserte de 9,5X19" felger forran og 10,5X19" bak.

 

Bilde :

 

 

KameleonE3611.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår