P.I.B Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Må det valses mye for å få på 9x18 eller 19" felger?? Må vell nevne at bilen skal senkes mere til sommeren. Har planer om å skaffe meg justerbart senkesett samtidig med nye felger. Og hvilket ET og dekkdim. anbefaler dere på feks : 8,5x18",9x18" og 9x19"? Jeg håper på å slippe valsing men er det ingen bønn om annet så går det nok greit ettersom jeg kjenner til Sivert Rolf Løvseth som driver http://www.automote.no Siter Min bil m.m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 10x18 ASA WR1 er noe jeg vurderer sterkt.. Trur det kan bli knall! :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Jeg har 8x18" foran og 9x18" bak på BMW'en. Bilen er moderat senket. Trengte ikke å valse foran, men bak må det valses. Anbefalte dekkdimmensjoner: 8x18" = 225 8,5x18" = 235 9x18" = 245 9x19" " 245 Innpress (ET) bør uansett være så nærme 42 som mulig for å slippe evt. spacere. Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Jeg kjører selv på 18 tommer på E36 selv og jeg ville ikke unnet min verste fiende å kjøre på dette - hvertfall ikke med den veistandarden vi har. Neste gang kjøper jeg smale 17 tommere uten tvil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by JuIius Jeg kjører selv på 18 tommer på E36 selv og jeg ville ikke unnet min verste fiende å kjøre på dette - hvertfall ikke med den veistandarden vi har. Neste gang kjøper jeg smale 17 tommere uten tvil Det kommer helt an på bruksområdet. Vil man ha sporty "look" på brakka, kjøper man minst 18" felger. Vil man gå den gyllende middelvei i h.h.t. komfort, klasker man til med 17". Jeg ville mye heller hatt et sett 19" magnesiumfelger enn 17" stålkjevler. Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Slutt å syt Julius :) Du er for gammal ;) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Gammel? :D Man ødelegger kjøregleden med 18 tommere er min påstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Originally posted by JuIius Gammel? :D Man ødelegger kjøregleden med 18 tommere er min påstand. HEHE.... Kan vell ikke beskylde Julius for å være gammel :) Men angående 17" vs 18" så synes jeg ikke det er så STOR forskjell som enkelte skal ha det til. På bilen min har jeg 8x17 felger med 225/45 dekk som vinterhjul og på sommerhjulene har jeg 8x18" felger med 225/40 dekk. Synes faktisk ikke det ser såååååå stor forskjell på de. Selvsagt har det endel å si hvilke veier mann ferdes på men jeg kjører jo også endel på dårlig asfalt og hullete grusveier. Går fint det :) Siter Min bil m.m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Jeg ville gått for BBS RC eller Alpina. Meget pene felger på Touring. Noe fra Hartge er vel heller ikke dumt, men det koster.....:rolleyes: Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Har en kjenning som kunne skaffe meg disse felgene i 8,5x19" til en meget gunstig pris. Hvilket ET og dekkdim bør mann evt. gå for på 8,5x19" da?? Siter Min bil m.m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 ET: 42 Dekk: 235/35-19 + valsing En kompis har akkurat slike 19" RH-felger på sin E36. Fine felger. Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by bmw-styling ET: 42 Dekk: 235/35-19 + valsing En kompis har akkurat slike 19" RH-felger på sin E36. Fine felger. Har du bilder av den bilen?? Og er den senket mye?? Trodde mann slapp å valse med 8.5x19" jeg. Men måtte han valse "ut" skjermbuen eller var det nok å valse opp kanten inni skjermbuen? Siter Min bil m.m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-styling Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Nei, jeg har dessverre ingen bilder, men bilen var på BMWCCN-Vålertreffet hvis du var der. Bilen hans er senket 60/60. Han valset ut selve hjulbuene. Siter Turid Laila, Pondus og Jokke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by P.I.B Har en kjenning som kunne skaffe meg disse felgene i 8,5x19" til en meget gunstig pris. Hvilket ET og dekkdim bør mann evt. gå for på 8,5x19" da?? Personlig ville jeg ikke gått for 19". Ok, det ser fett ut, men du skal kjøre med de også. Ikke mye behagelig. Ville heller ikke gått for RH sine replika av AC Schnitzer, liker ikke replika felger. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Er vell delvis enig med deg Dr_S i at 19" blir litt ukomfortabelt o.l. Eneste grunnen til at jeg vurderer 19" er vell for at jeg synes 18" har blitt så veldig vanlig på E36'er i området rundt her jeg bor. Men noen råe 18" blir vell bra det og da..... Er det liksom 8,5x18" som er maximalt på E36 med endel senking og uten valsing av skjermbuer?? Tenkte jeg skulle slippe å valse ut skjermene men må det valses så kjenner jeg som sagt Sivert Rolf Løvseth da som driver http://www.automote.no På den siste E36'en de bygde plasserte de 9,5X19" felger forran og 10,5X19" bak. Bilde : Siter Min bil m.m Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg