Hanasand Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Meg og min far gikk nylig til innkjøp av en Land Rover Defender 109 ex-militær fra 1975. Utenpå er den i ok stand, motoren er fin med nytt KN-filter og byttet til sivil girkasse, nye mud-dekk medfulgte også. Vi planlegger å gjøre en del med bilen, innvendig er den blant annet ganske herpa og her vil første del av restaureringen forekomme. Dette skal blant annet gjøres: - Innvendig fullrens - Nye seter forann - Nytt dashbord/innvendig isolering - Montering av ekstralys i grillen - Male bilen svart Mer arbeid forekommer sikkert etter hvert i prossesen. Første gang jeg gjør noe slikt så det blir spennende! Hensikten med bilen er egentlig bare å ha den som et tøyseobjekt å bruke på jakt og for gøy. Noen bilder, Land Rover Defender 109 ex-mil Noe av dashbordets mange knotter og rot Tatt ut seter og isolasjon for grovrens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Hva er forskjellen på den sivile og militere girkassa da? utveksling? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Hva er egenvekta på den egentlig ?..... skriv litt mer om den da :D ble nysjerring her nå.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 dette er vel egentlig ikke en defender. serie 3 heter denne. men nok flisespikkeri. forskjellen på sivil og ex-mil kasse er utvekslinga ja. sivil kasse har mer behaglig motorvei utveksling, mens ex-mil kassa har høyere utveksling Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 skrudd på sånt på jobben... fysj å æsj.. hadde lagd eget ledningsnett uten tegninger eller noen ting.. INGENTING virker.. ÆSJ!! får håpe dere får den i bra stand da ;) kan jo bli litt tøff Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanasand Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 ElCamino: Forskjellen ligger i utvekslingen og komforten. Men da tør jeg faenikke tenke på hvor ubehagelig den militære kassa er engang! Skal være god for 100km/t med denne kassa, har ikke tynt den høyere enn 85 enda. Den militære klarer visst snaut 70 i høygir. Fikk med den gamle kassa på kjøpet, og det må være den tyngste girkassa jeg har vært borti. Ikke rart at bilen er tung når bare girkassen er 1m lang, 70cm høy og veier nærmere 100kg... classic: Riktig at det er en serie III, heter egentlig ikke Defender, det korrekte navnet er vel Land Rover Serie III 109 om vi skal være fisefine. Ottesen: Bilen veier rett rundt 2 tonn, godt gjort med tanke på at hele "skallet" er av aluminium.. :D Hentet den nettopp ned fra Hvaler hit til Stavanger hvor den nå skal gjennomgå litt finpuss. Tidligere eier har ikke tatt så aaalt for godt vare på den, men KN luftfilter har den ihvertfall! Folk hilser som bare pokker når jeg kommer kjørende i denne, litt hyggelig det ihvertfall. Gleder meg til å få malt den og satt inn nye seter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Har hatt litt lyst på sånn bil lenge jeg. Koster jo ikke stort og ha om den er veteran. (ser din ikke har rukket og bli veteran ennå men) Får ta og melde deg inn i http://www.nlrk.no Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg