Gå til innhold

Kassestørrelse, kabel tykkelse, Amerikanske måleenheter!

Ranger emnet


R|ppeR

Anbefalte innlegg

Skal til å bygge meg kasse til min nye Soundstream sub, står i papirene at kassen skal være 1,25 ft3!

 

Hvor mye er dette i "vanlige" mål?

 

så også litt på dimesjonering av kabel, der står det oppgitt i gauge, hvordan regner man om dette til mm2??

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
mm2 er jo faktisk kobberarealet i en ledning sett fra enden, så hvis kabelene har en tråd/kordel, og helt rundt, er formelen

"pi X radius X radius"

 

Ok!

MEn jeg tenkte på for å måle tykkelsen for å finne ut hvor manger kvaderat kabelen er på...

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan ikke måle størreelsen på kabelen når det er en kabel med mange små inni (slik som man bruker tio bilstereo det er nemmelig ei lita luft lomme mellom de små lederene inne i kabelen og derfor blir ikke målinga riktig. det du kan gjøre (men er vrient) er og ha ett ohm meter som måler veldig små OHM og regne ut i fra det med hjelp av en formel som jeg ikke husker i hodet lengre.

se om det sttår noe på kabelen førs det enkle er ofte det beste.

 

eller samenlign kabelen din med en av samme type som du vet størrelsen på.

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt grovt sett, er vel de fleste 50mm2 rundt 19mm i diameter inkl. gummibelegg.

35mm2 - 13mm

21mm2 - 9mm

 

ta dette med en liten klype salt, da det varierer litt fra kabel tl kabel.. men er en liten pekepinn:)

 

Riktig!!

Tenkte å måle alle de små trådene samlet (når den er rund ja)

1988 Golf 2 CL 1.8 ¤solgt¤

1993 Golf 3 GT 1.8 ¤solgt¤

1997 Golf 3 VR6 2.8 ¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI PD 115HK¤solgt¤

2001 Golf 4 1.9 TDI 150HK Chip-->185HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår