KooPa TropA Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Selger en 1987 modell VW Jetta II 1.8 GL. Bilen er i daglig bruk. Årsavgift er selvfølgelig betalt. EU godkjent til og med August 2005. Feil på forrige EU kontroll: * Tuten virket ikke * Feil på bremseavlastnings ventil Tuten virket ved etterkontroll, men det hender den ikke virker.. Bremseavlastnings ventilen var helt ok, det var den tykke fjæren til denne som manglet. Denne er byttet. Motoren er god, selv om den har gått snart 250.000 km, dette kommer av at den i 2002 hadde en overhaling av VAG verksted. Den har kun fått helsyntetisk olje ihvertfall siden år 2000. Men nå sist gang fylte jeg mineral olje p.g.a. jeg skulle prøve med en tykkere olje. Resultatet ble at med mineral olje var den vanlige ventiltikkingen når motor er kald. Denne er absolutt minimal når motoren får helsyntetisk olje. Jeg skal se om jeg får byttet til syntetisk olje før salg. Clutchen regner jeg med at må byttes, denne slipper en del hvis jeg akselerer fort. Jeg har kvitteringer på over 20.000,- fra forrige eier [ca 1998- 2003] og har vel endel kvitteringer på det jeg har byttet. Overhalte bremsecalippere foran, med nye skiver, klosser og skjold ble byttet i sommer. Det sitter en GTI starter i bilen da starteren som satt i hadde et ødelagt feste. Denne så ut som var rimelig ny når jeg satte den i, det var sommeren 2003 denne ble satt i. GTI Ratt GTI Midtkonsoll GTI Instrumenter [med turteller] Når det gjelder rust, er det ikke mye, det er hjulbuene bak som jeg håper å få tatt før det blir for kaldt, må evt låne en garasje til dette. Så er det noen flekker her og der, men ingen rusthull jeg vet om. Skal se om jeg får sprayet på noe tectyl eller lignende under før vinteren også. Er greit å få beskyttet best mulig. Se også denne linken hos AutoDB Prisen på 9.000,- kan diskuteres ved hurtig salg. Jeg bor i Krokstadelva utenfor Drammen. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TypeC Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 det er nesten værre om du sprayer tectyl el no under .. for da vil den rusta som er der ligge under der og kose seg og bli større Siter Saken er biff!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 det er jo ikke rust under... dukker kanskje opp noe overflaterust, men dette tar jeg jo selvfølgelig før jeg tectylerer. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg