Gå til innhold

Toll på bilstereo?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by jørn bergflødt

En kamerata meg vurderer åkjøpe en orginal Audi Concert på EBAY.

Går dette som en bildel, slik at han ikke behøver betale toll??

Jørn

Ikkje heilt sekker på om d æ sir nu stemme eilt men trur du kan handle ting å tang i utlandet til en verdi av ca 5000 kr å få sendt tel norge uten å betale toll før d.....

E som sagt ikkje heilt sekker på d men har hørt nåkka sånt en eller anna plass....

e jo berre å ringe tollvesnet å hør me di.....

99 Opel Astra G 1.6 16v Stv (Familiebil)

87 Volvo 240 B230K (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

troe ikke det stemmer.alt under 200 kr slipper du ¨å betale mva på eller toll.men har hørt at dette skal høynes opp til 1000kr pga mye ekstearbeid for posten.men om dette stemmer er jeg ikke sikke rpå .men vet jeg bestilte en bilsport film for en tid tilbake som kostet 249 kr .nor den hadde vert innim tolkontor å diverse kom pakken på godt over 500kr i oppkrav.

Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd.

VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by c.worth

troe ikke det stemmer.alt under 200 kr slipper du ¨å betale mva på eller toll.men har hørt at dette skal høynes opp til 1000kr pga mye ekstearbeid for posten.men om dette stemmer er jeg ikke sikke rpå .men vet jeg bestilte en bilsport film for en tid tilbake som kostet 249 kr .nor den hadde vert innim tolkontor å diverse kom pakken på godt over 500kr i oppkrav.

Okey... når du mått betale toll på filmen så stemme nu ikkje dæ æ sa i d heile tatt...

99 Opel Astra G 1.6 16v Stv (Familiebil)

87 Volvo 240 B230K (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by christianracing

det jeg mente var at hvis du skal ta inn elektro varer til over 2500 kr må det fortolles

Og dette har du hørt på tollkontoret eller?

Gjelder det for prisen på varen, eller inkl frakt oxo??

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke TOLL på varene du bestiller. (det er svært få varer man må betale toll på)

Du må betale MOMS. altså 24% av det du totalt har betalt for varen.

Når det gjelder 200-kroners grensen så er det snakk om at den skal høynes til 1000-lappen, men når det skjer er uvisst.

200kroners grensen har visst vært den samme i 15-20år eller noe slikt (Jeg gjetter litt, men omtrent så lenge, mener jeg å ha hørt)

og pga av inflasjon osv osv, så er den grensen helt bak mål og BØR settes opp. Men når det skjer har jeg ikke fått noe godt svar på dessverre.

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

En kamerata meg vurderer åkjøpe en orginal Audi Concert på EBAY.

Går dette som en bildel, slik at han ikke behøver betale toll??

Jørn

All bilstereo rekvesitter er det IKKE toll på , har ringt X antall ganger tollvesenet i Oslo pga akkurat det.

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke toll på det, men det er moms på 24 prosent, send det heller med post resestanse til et postkontor i sverige så stikker du over å henter det, frakt innen eu land er billigere å

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider