jørn bergflødt Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 En kamerata meg vurderer åkjøpe en orginal Audi Concert på EBAY. Går dette som en bildel, slik at han ikke behøver betale toll?? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kitta Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by jørn bergflødt En kamerata meg vurderer åkjøpe en orginal Audi Concert på EBAY. Går dette som en bildel, slik at han ikke behøver betale toll?? Jørn Ikkje heilt sekker på om d æ sir nu stemme eilt men trur du kan handle ting å tang i utlandet til en verdi av ca 5000 kr å få sendt tel norge uten å betale toll før d..... E som sagt ikkje heilt sekker på d men har hørt nåkka sånt en eller anna plass.... e jo berre å ringe tollvesnet å hør me di..... Siter 99 Opel Astra G 1.6 16v Stv (Familiebil) 87 Volvo 240 B230K (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c.worth Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 troe ikke det stemmer.alt under 200 kr slipper du ¨å betale mva på eller toll.men har hørt at dette skal høynes opp til 1000kr pga mye ekstearbeid for posten.men om dette stemmer er jeg ikke sikke rpå .men vet jeg bestilte en bilsport film for en tid tilbake som kostet 249 kr .nor den hadde vert innim tolkontor å diverse kom pakken på godt over 500kr i oppkrav. Siter Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd. VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kitta Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by c.worth troe ikke det stemmer.alt under 200 kr slipper du ¨å betale mva på eller toll.men har hørt at dette skal høynes opp til 1000kr pga mye ekstearbeid for posten.men om dette stemmer er jeg ikke sikke rpå .men vet jeg bestilte en bilsport film for en tid tilbake som kostet 249 kr .nor den hadde vert innim tolkontor å diverse kom pakken på godt over 500kr i oppkrav. Okey... når du mått betale toll på filmen så stemme nu ikkje dæ æ sa i d heile tatt... Siter 99 Opel Astra G 1.6 16v Stv (Familiebil) 87 Volvo 240 B230K (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianracing Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 alle elektro deler 2500 skal betales toll på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by christianracing alle elektro deler 2500 skal betales toll på Alle deler over 2500,- mener du?? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianracing Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 det jeg mente var at hvis du skal ta inn elektro varer til over 2500 kr må det fortolles Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by christianracing det jeg mente var at hvis du skal ta inn elektro varer til over 2500 kr må det fortolles Og dette har du hørt på tollkontoret eller? Gjelder det for prisen på varen, eller inkl frakt oxo?? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christianracing Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 mener det er for varen uten frakt...hørte 2500 fra tollerne på gardemoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 For det første så trur jeg ikke det er toll på elektronikk over 2500 eller, men jeg er uansett ganske så sikker på at du kan sette bilstereo som bildeler, har tatt inn mye elektronikk som bildeler før! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Det er ikke TOLL på varene du bestiller. (det er svært få varer man må betale toll på) Du må betale MOMS. altså 24% av det du totalt har betalt for varen. Når det gjelder 200-kroners grensen så er det snakk om at den skal høynes til 1000-lappen, men når det skjer er uvisst. 200kroners grensen har visst vært den samme i 15-20år eller noe slikt (Jeg gjetter litt, men omtrent så lenge, mener jeg å ha hørt) og pga av inflasjon osv osv, så er den grensen helt bak mål og BØR settes opp. Men når det skjer har jeg ikke fått noe godt svar på dessverre. Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Det samme mener jeg, eneste jeg vet at det er toll på er vel tøy, er ikke på bildeler eller elektronikk osv, utenom noen få spesielle ting! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet September 14, 2004 Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Originally posted by jørn bergflødt En kamerata meg vurderer åkjøpe en orginal Audi Concert på EBAY. Går dette som en bildel, slik at han ikke behøver betale toll?? Jørn All bilstereo rekvesitter er det IKKE toll på , har ringt X antall ganger tollvesenet i Oslo pga akkurat det. Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 det er ikke toll på det, men det er moms på 24 prosent, send det heller med post resestanse til et postkontor i sverige så stikker du over å henter det, frakt innen eu land er billigere å Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedal to the metal Skrevet September 17, 2004 Rapporter Share Skrevet September 17, 2004 Har hørt noe om at det ike blir toll hvis du monterer anlegget før du kjører over grensa. Stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg