CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Jeg har et problem. Kjøpte nylig en Toyota Celica 1.6 GT. Jeg var ute på en clubb idag, bilen stod ute i ca 2-4 timer. Når jeg dro så kjørte jeg motoren litt, ikke noe EKSTREMT.Så plutselig dør moroten. Jeg kan ikke gasse. Bilen stopper, jeg må starte den om igjen og da virker d som bilen er rimelig redusert. Hvertfall i starten. Når jeg gir litt gass på pedalen nå, virker det som jeg hører en flikrelyd, det kan selvfølgelig være jeg som inbiller det, har kun hatt bilen i 1, 1/2 dag. Så jeg er ikke HELT sikker. Hva kan denne flikrelyden være? . Jeg har lite peilig på bil, snakket med en fyr han sa muligens Dynamoen. men dersom bilen ruller og går nå, som jeg forklarte han, kan d umulig være den? Jeg har hørt litt mere nå, det kommer garantert fra motoren. Lyden fader etterhvert, gir du gass får du hakkelyden igjen. Trenger virkelig hjelp. Er det noe regler om kjøpslov, kjøpte denne bilen igår.Privat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Fant problemet. Han jeg kjøpte bilen av hadde ikke fylt olja,målestokken for olja var bra gjemt. Bilen ble kjørt uten olje, og det sa pang. Motoren er ødelagt. Han må jo selvølgelig betale for dette. Så jeg må ut på huggern og kjøpe meg ny motor. Burde jeg sette i større motor? 2.0 liter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lermax Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Er usikker, men det er nok andre bremser på 2,0 liter modellen. Da må du oppgradere disse også, viss ikke vil du ikke få den godkjendt. Siter Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus! Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Jeg må skifte bremseklosser og bremseskive uansett. De var rimelig slitt. Hva er forskjellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 hvilken årsmodell er det snakk om? Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CelicaDeath Skrevet September 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Vel bilen jeg har nå er en 87 model. Funker jo med 86-89? eller hva? Trenger virkelig dette. driver å søker på huggerier....finner ikke noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet September 20, 2004 Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Er en som selger den motoren du trenger her på forumet. http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=44340 Mye enklere enn å bytte til en annen motor. dessuten går 4A-GE (1,6) så bra med litt tuning at jeg ikke ser poenget i å bytte til større motor. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg