skyy Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Lurer på en mazda 626 2,0 16v 88mod. Bilen har gått 290 000km men motor har kun gått 210 000km. 5-dørs, komplett motor med el.anlegg men defekt topp følger med. er litt høy kilometerstand syns jeg, men bilen ser utrolig velhodt og er rustfri.. dempere og katalysator er nylig skifta Skal ha 25000kr for den Hva syns dere om bilen? bør jeg slå til? Siter Seat Leon cupra tdi4 Accord 2,0 exi Vectra 2,0 16v -95 (Solgt) Manta GSI -86 (Prosjekt) Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt) Ascona A -72 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
java Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 Sprek bil det der, men trur nok eg ville forsøkt å jekka ned prisen litt...;) Siter 2008 Audi A5 3.0 TDI Quattro - til salgs! x 2008 Audi A5 1.8 TFSI x 2004 Audi A3 2.0TDI Ambition DSG X 2003 Audi A3 2.0TDI Ambition X 1994 Mazda 626 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 3, 2004 Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 det hørtes farlig dyrt ut... Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by skyy Lurer på en mazda 626 2,0 16v 88mod. Bilen har gått 290 000km men motor har kun gått 210 000km. 5-dørs, komplett motor med el.anlegg men defekt topp følger med. er litt høy kilometerstand syns jeg, men bilen ser utrolig velhodt og er rustfri.. dempere og katalysator er nylig skifta Skal ha 25000kr for den Hva syns dere om bilen? bør jeg slå til? vis bilen er i bra stand så holder den 500.000km uten problemer, men få tatt en naf test på den da vet du jo hvor bra den er, billig forsikrin å gjøre det vis du ikke er bilmekaniker selv da. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RED HOT Skrevet September 19, 2004 Rapporter Share Skrevet September 19, 2004 største problemet på disse bilene er sprekt topp og rust i dempertårn bak... Siter Profesjonell rotekopp på bedringens vei, men kjører meg stadig vill... -00 Leon Signo Rart at ordene RUST,FORD og OPEL alle har 4 bokstaver?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by RED HOT største problemet på disse bilene er sprekt topp og rust i dempertårn bak... Hva er de vanlige grunnene til at toppen sprekker? Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by RX-7 Hva er de vanlige grunnene til at toppen sprekker? At folk ikke skjønner seg på bil.. ;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RED HOT Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 jepp...:D bruk god olje, skift ofte, pass på kjølevæska og ikke full gass på kald motor så holder det lenge! ;) Siter Profesjonell rotekopp på bedringens vei, men kjører meg stadig vill... -00 Leon Signo Rart at ordene RUST,FORD og OPEL alle har 4 bokstaver?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Mr.X At folk ikke skjønner seg på bil.. ;) Du skjønner...i min familie tar man vare på bilene sine :) Det sier ofte seg selv hvorfor toppen sprekker, men spurte fordi noen over sa at toppen ofte sprekker på denne modellen. Derfor mitt (dumme) spørsmål. Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RED HOT Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by RX-7 Du skjønner...i min familie tar man vare på bilene sine :) Det sier ofte seg selv hvorfor toppen sprekker, men spurte fordi noen over sa at toppen ofte sprekker på denne modellen. Derfor mitt (dumme) spørsmål. var det jeg svarte på også (hvorfor sprekker toppen..).. og det enkle svaret på det er olje og kjølevæske.. har selv en 2,2i 12V og oljekanalene i toppen på disse motorene er underdimensjonerte, og kan derfor lett få for lite oljetrykk i toppen, og da begynner den først å tikke i ventilløfterne, og så er topp-ras neste på lista.. dette er spesielt utbredt på 16V motoren. Siter Profesjonell rotekopp på bedringens vei, men kjører meg stadig vill... -00 Leon Signo Rart at ordene RUST,FORD og OPEL alle har 4 bokstaver?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Selges MAZDA 929 2.2l 1987mod. Kjørt 180.000, Eu godkjent i februar 2005, betalt årsavgift. Byttet clutch på bilen i går kveld. Bilen ser litt shabby ut fordi forrige eier var borti litt av hvert. JEg har rettet opp det meste og byttet mye i fronten. Teknisk stand på bilen er drit bra. Starter lett og går bra. Sinnsykt varmeapparat i bilen. Den perfekte vinter bilen.! Selges unnna for ca 7.000kr Ta kontakt på PM, eller tlf. 971 69 113 Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 er det bakhjulstrekk på de der for fan? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RX-7 Skrevet Oktober 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Ja Siter -1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 Originally posted by RED HOT var det jeg svarte på også (hvorfor sprekker toppen..).. og det enkle svaret på det er olje og kjølevæske.. har selv en 2,2i 12V og oljekanalene i toppen på disse motorene er underdimensjonerte, og kan derfor lett få for lite oljetrykk i toppen, og da begynner den først å tikke i ventilløfterne, og så er topp-ras neste på lista.. dette er spesielt utbredt på 16V motoren. Nå må det sies at det ikke er noen grunn til panikk dersom ventilene klikker på en FE3 (16v Doch) motor ved oppstart og en kort periode etter oppstart. Dette var og er normalt på denne motoren. Dersom klikkingen vedvarer bør man se etter om det er nok olje på motor. At toppen sprekker på FE3 skyldes stort sett at bilen er kjørt hardt. At dette er en svakhet? Ja, siden effekten er høyere på denne motoren en det den tåler, kan man si at det er en svakhet. Med vettug kjøring går denne motoren "til evig tid". FE3 kan bygges om til turbo, men kjenner ikke til om man da har gjort modifkasjoner på toppen......?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2004 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=574864 Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.