Sakera Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 Hehe fint prosjekt Iselin :) Vil nok anbefale deg calibra turbo motor hvis du har 40k du ønsker å legge i, da det er lett å komponere dette med deler fra andre opler og gjøre det billigst mulig. Skal man begynne med cosworth eller motorer fra andre biler blir det straks mer arbeid og mer kompetanse kreves. Ønsker du et billigere alternativ kan C20XE (2l 16v) som har ca 150 hester og godt med bunndrag være et alternativ, eller enda billigere en c20ne. Alle disse blir utrolig morsomme i kadett c, da den drifter lett som fy :) uansett flott initiativ! Og feeeeet bil, sikler på den hver dag når jeg kjører forbi :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 cossie motor må være det letteste å sette i, å da tenker jeg på jobben som må gjøres. Edit: på Let må/bør turbo flyttes fram fordi den varmer opp bremserør og veske og beholder osv. fordeleren må mikkes til. xe må også grenrøret sveises om, å det er sabla knotete på kadett c, men det går ;) cossie har eksos på andre siden, og dermed god plass til eksos/downpipe og du slipper og varme opp bremser, du får også heller ikke problem med fordeleren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 28, 2004 Rapporter Share Skrevet September 28, 2004 flytte turboen??? hørt om varmeskjold eller?? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 kan godt hende det kadettc, men sa bare det jeg vet mange har gjort, å det må jo bli sabla knotete og trangt nedi der den står orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Tenker det kommer til å bli en c20xe om jeg ikke skulle komme over noe billigt. Skal til danmark en tur nå i oktober, så skal myse litt etter noe der;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Sakera Og feeeeet bil, sikler på den hver dag når jeg kjører forbi :D Kjører forbi meg...??? Det må være når jeg står parkert det :D ;) Er jo ingen som kommer seg forbi en daukjørt, igjennkokksa 1200 ;) Og foresten, var deg jeg møtte i går ja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 nei det var meg men sakera bor der ja Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men.......... Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by tcr Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men.......... kan du ta vekk det fast ford-klistermerket vær så snill? hadde blitt hallparten så mye styr da. At det er Cosworth motor er nå greit nok.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by tcr Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men.......... For meg er det akkurat det samme ossen merke det er, bare det funker. Hehe... Får jeg tak i en billig cossie-motor så skal jeg hive på alt av ford merker jeg finner, bare for å legge de ut på omc slik at de har noe å diskutere ut året :D grinchy Men hvordan blir det med girkasse, osv. vist jeg setter i cossiemotor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by sinkz nei det var meg men sakera bor der ja Okey, da henger jeg med da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by tcr Joppa har helt rett. Enklest med cossie, er rett å slett enkel å tilpasse. Har prøvd begge deler, men endte opp med cosworth. Men for enkelte er det tungt å svelge logoen på toppdekselet da, men.......... Frod merket får det ann og gjøre no med.. er så utrolig lite som er likt som ford i den motoren allikev.. @joppa det går også ann og bygge om til pedal boks.. eller som tcr har gjort, skulle gjerne hatt et bilde av hvordan det ser ut hos deg tcr :) og hva det var for no deler du hadde brukt der.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Insulin Hehe... Får jeg tak i en billig cossie-motor så skal jeg hive på alt av ford merker jeg finner, bare for å legge de ut på omc slik at de har noe å diskutere ut året :D grinchy Da kommer det noen store-bole-omc'ere med alu-balltre til bodø. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinkz Skrevet September 29, 2004 Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by Insulin Okey, da henger jeg med da :) hæ? Siter - celica st 185 - kadett e gls 2,0 16v (sedan) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulin Skrevet September 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 29, 2004 Originally posted by sinkz hæ? da forstår jeg hvem som er hvem. see...? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg