Gå til innhold

Advarsel til bil eiere!! Idiot fra Jessheim er i gang!

Ranger emnet


zel

Anbefalte innlegg

Det fyker nå en raring fra Jessheim å skal kjøpe alt av raske biler i Oslo/Akershus. Spes Audi. Han var her på Sørumsand i forje uke.

 

Mikail heter denne figuren å ankomm på torsdag.

Da dro han å prøvekjørte en Audi S4 som står til salgs.

Han skrev under kjøpskontrakt å skulle bare teste bilen en tur. Da han kom tilbake 2 timer senere hadde han klart å bruke 40L bensin og tatt toppakningen på motoren, men han skulle jo betale på fredag så det spilte jo ingen rolle. Kontrakten var jo skrevet.

 

MEN

det han også gjorde på torsdag var å stikke innom Esso hvor det jobber 2 stk som har Audi RS2. Eieren av den sorte (altså ikke min) var på jobb å skvatt det en rar figur spratt inn døra å ville kjøpe bilen for 250 000 KR. Eieren smilte å tok han på en prøvetur. Alt var i orden å han skulle betale på fredag.

 

Da fredagen kom kom han kl 12. Da ville han ta med bilen opp til sin stefar på Jessheim som eide et verksted hvor han kunne titte på bilen. Det ble skrevet en utlåns kontrakt på bilen å postens id kort ble lakt igjen av Mikail siden Gensidige Nor sa at dette var godt nok forsikrings messig. Var alt i orden med bilen skulle han komme med pengene samme dag kl 17.00

 

Da klokken ble 17.10 å han hadde brukt 30 min fra Lørenfallet til Sørumsand (for dere som lurer er dette en 5 minutters tur) startet vi å sjekke opp litt.

 

Bilen Dukket opp 17.30 å han var MER en fornøyd å stefaren sa at bilen var tipp topp, men han skulle ikke betale noen bil på fredag som avtalt nei. Da hadde alle missforstått han. Han skulle betale på mandag å lurte på om det gikk å skrive kontrakt der å da. Da ble det sakt nei. Det skriver vi når du kommer med pengene.

 

I mellomtiden sitter da selger 1 å venter på sine penger for sin bil som han skal levere samme dag.

 

Så senere på kvelden starter vi å få telefoner fra Jessheim. Dette var fra folk som viste hvem denne figuren var. Dette ble vi da fortalt:

HAN HAR IKKE PENGER

HAN HAR IKKE LAPPEN

HAN HAR PRØVEKJØRT MASSE BILER HELE MÅNEDEN

 

Ja ja, vi får se da sa eieren av RS2'n. Kommer han med penger får han bilen alikevel. Han ringte lørdag og søndag så på mandag, hvem er det da som ikke tar telefonen fra verken selger 1 eller selger 2? Ja du har rett. Det er Mikail fra Jessheim.

 

Så kommer det en med dette navnet å skal kjøpe din bil. Be om å få se førerkort å bekreftelse på at han har penger. Så slipper du å kaste bort din tid, slik som MANGE har gjordt før deg.

 

 

 

 

 

 

;)

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vagen

Hvor tjukk i hue er du når du lar en vilt fremmed fyr bare stikke av med bilen din? hæ? seriøst? hvor dum går det ann å bli?!?

hehe, skal se meg enig i det, men er liksom ikke det som er saken her da. Han er ganske flink til å juge denne karen. Så det er bare en advarsel til dere andre der ute, slik at dere ikke gidder å bruke noe tid på han. for om du blir med på kjøre turen bruker han alikevel opp din tid.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by UMBINC

Hvor gammel er denne fyren a? Et signalement?

 

Bare nysjerrig siden jeg kommer fra jessheim :D

tja. han er ikke over 24. 180 høy. gikk i kaps tror jeg.

Har hørt rykter om at han kruser rundt på en skuter, men vet ikke om dette stemmer.

Audi RS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Id kort eller ikke. Hadde nok aldri "lånt" bilen min sånn....

 

Hvilken garanti hadde eieren av RS2`n for at de id papirene var fake????? Og at bilen ALDRI hadde kommet igjen???

 

Øhhh, kanskje en fordel og tenke seg litt om før en sender bilen agårde med en vilt fremmed som vangen sier.....

02 Passat Highline

x-98 Golf IV GTI 1.8T

x-91 Golf II GL 1.6 TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme typen var og prøvde STi'en min som jeg skal selge. Han fikk bare en timinutters tur med meg som passasjer, og etter det tok han meg i hånda og sa han skulle ha den, og alt papirarbeidet skulle ordnes neste dag.

 

Etter det fikk jeg ikke tak i han, før etter 10-15 meldinger og at jeg dro opp dit han holdt til. Da fikk jeg en trussel på sms.

 

Styr unna!!!

 

Fatter ikke poenget da, hva fikk han ut av det? En liten prøvetur i en STi? Hvorfor sa han ikke bare: Jeg tar kontakt eller noe slikt i stedet for å ta meg i hånda og si at den var solgt?

 

Tok meg fri en halv dag fra jobb for å ordne papirer osv til ingen nytte.. Klovn.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig avtale er bindende i dette landet. Hadde folk hatt ork til å ta dette videre, så ville jeg tro at denne idioten er pliktig til å fullføre handelen.

 

Kjøpsloven, §51 av 13 mai 1988;

 

"Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller sine øvrige plikter etter avtalen eller loven, og dette ikke beror på selgeren eller forhold på hans side, kan selgeren kreve oppfyllelse, heving og erstatning etter bestemmelsene i kapitlet her. Han kan også holde tilbake ytelse etter §10, samt kreve rente etter §71."

 

Kjøpsloven, §91 av 13 mai 1988;

 

"Et kjøp behøver ikke å sluttes eller bekreftes skriftlig og er ikke undergitt noe annet formkrav. Det kan bevises ved hjelp av ethvert bevismiddel, vitner medreknet."

 

 

Jeg er ingen jurist, men har forretningsjus på skolen dette semesteret, og vil forhåpentligvis bli sikker på dette etterhvert. Kanskje de to paragrafene ovenfor ikke er tellende i denne sammenhengen, men isåfall vil jeg ha peil innen kort tid ;)

 

Fyren burde hvertfall ligge lavt. Måten han gjør ting på er helt klart straffbart.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår