Gå til innhold

Skal kjøpe Corrado..

Ranger emnet


henrico

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en Corrado g60 og har tenkt å prøve å få tak i et så bra eksemplar man kan få tak i 2004 til rundt 60-80k, så lurte derfor om noen her hadde noen tips? :rolleyes:

 

Se etter rust noen spesielle steder?

Noen elektronik som pleier å ta kvelden på corradoer?

Sjekke noen spesielle deler under panseret osv..

 

Takker for alle svar! :)

 

mvh

Henrik

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sikkert allerede vet så har G-laderen en tendens til å ryke veldig fort,så du må finne ut når den ble overhalet sist.

Du kan se på Registerreima,vis jeg ikke husker feil så må den sjiftes på 60 k 120 k 180 k osv.

 

Som du også sikkert har lest,så kan corradoen ha tomgangs problemmer (Jeg ville ikke sagt at det er et typisk Corrado prob)

 

Jeg lærte en gang et godt triks av ein "Bil hai" når du er usikker på kilometeren stemmer,så ta en liten titt på pedalene,ser de slitte ut?

Ofte når folk skrur tilbake på kilometeren så glemmer de å skjifte pedalene =) hehe hørtes kansje rart ut men det tar deg bare 2 min.

 

Lykke til

Mercedes E190 Nissan 200sx s13 1989x

Nissan s14a 97 x VW Golf Einzer 1982 x

Audi A4 Tdi 1997 Streetfighter x Nissan 200sx S13 1991 x

Audi A4 1.8t 1996 X Corrado 1992 2.0 16V X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corrado_power

Som du også sikkert har lest,så kan corradoen ha tomgangs problemmer (Jeg ville ikke sagt at det er et typisk Corrado prob)

 

Er det sånn at tomsgangsturtallet på en orginal pleier å være 800rpm, mens trimma kan gjerne ligger rundt 1000rpm? Eller er det helt induviduelt fra bil til bil?

 

hehe, det med pedaler/ratt var jommen ingen dum ide ;)

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår