henrico Skrevet September 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2004 Originally posted by Thunder Jeg kjører jo på 205/40/17 og har ikke noe problemer i det hele tatt. Men rulle diameteren er jo på millimeteren lik til det som er orignalt då. Kan jo være at det ikke er så god plass bak der men det har jeg ærlig talt aldri merket. Thunder, du har jo en nyere generasjon 460 enn oss. Trudde de hadde gjort noen andre forskjeller enn utsende? Så er kanskje derfor du har litt bedre plass der? :rolleyes: Siter '99 Saab 9-3 2.0t x'94 Volvo 460 (2.0l) x'89 VW Corrado g60/Turbo x'93 Volvo 460 (2.0l) x'85 Volvo 240 (2.3l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by henrico Thunder, du har jo en nyere generasjon 460 enn oss. Trudde de hadde gjort noen andre forskjeller enn utsende? Så er kanskje derfor du har litt bedre plass der? :rolleyes: Det tviler jeg egentlig på. Tror ikke Volvo hadde giddet å bygge et nytt chassis når du skulle forandre utseende på bilen. Men det hørest jo rart ut at dekkene subber borti bare på ene siden. Er det slark i krengestaget kanskje? Ikke det at det nødvendigvis har noe å si men hele greien virker jo merkelig. Er det flere som har hatt dette problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
csolem Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Er det slark i krengestaget kanskje? Mener du panhardstaget? Har faktisk byttet panhardstaget, men det subbet mest på høyre side både før og etter jeg byttet. 400 serien har stiv bakaksel. Dette panhardtaget er festet nederst på bakakselen (på den ene siden av bilen) og oppunder bilen på den andre siden. (på tvers av bilen mao) Det er dette staget som holder bakvogna sammen sideveis. For at bakvogna skal kunne fjære må bakvogna bevege seg litt til høyre og venstre pga dette staget. - Derfor er det kanskje naturlig at det subber litt mere på den ene siden? 17-tommerne jeg hadde på bilen klarte også å spise opp "rolloverventilen" som ligger under bensinpåfyllingen på høyre side. Meningen med denne tror jeg er å stoppe bensintilførselen hvis bilen havner på hodet(?) Husker ikke hva den kostet, men mener å huske den var dyr. Siter MB 300SD w126 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Ja det var det staget jeg mente, panhardstaget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sideburn Satan Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 den ventiloen min ekkje heil 100% heller men det sa Volvo forhandleren i strømstad at var overfyllingsventil....den hadde løsnet fra øverste feste og det var det som gjor at Orginal hjula subba hull..... Siter -90 Mercedes 300E 4-matic -63 Buick Riviera Kustom Härda killar rakar pungen med vinkelslip! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 21, 2004 Rapporter Share Skrevet September 21, 2004 Originally posted by Sideburn Satan den ventiloen min ekkje heil 100% heller men det sa Volvo forhandleren i strømstad at var overfyllingsventil....den hadde løsnet fra øverste feste og det var det som gjor at Orginal hjula subba hull..... ? Er ikke så helt lett for meg å forstå når du skriver på dialekt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.