sam Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Originally posted by B.T.i Det hadde vært kjempegreier, tenkte jeg skulle høre med Mekonomen her i Bodø , siden dem har 3års garanti på arbeid og deler. På forhånd takk Normotor Kvittering - Der har du :) Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 22, 2004 Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 thumpsup hapyhappy Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet September 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2004 Forresten, vær obs på at jeg betalte ikke for arbeidet på tetningsringer og pakninger, kun for delene der. Dette pga. de ringte ikke meg og sa at de måtte utføre reparasjoner utover avtalen vår. Hadde kostet 3541,- om de hadde ringt. Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 23, 2004 Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Originally posted by Phantom Stabilisator stag til å ha på dempertårnene.. Ser fancy ut... Går fra ene dempertårnet til det andre. Stiver av bilen sånn veldig kort forklart. Er lokalisert i motorrommet. Søk på stab stag på google.. Finner masse om det der. stabilisatorstag er noe annet.. hehe.. stabstag (krengningshemner): http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=4361 Støtdempertårnstag: http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=5019 eller: http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=1179 er vel noe slikt du tenkte på? stabstag gjør at bilen krenger mindre,mens søtdempertårnstag gjør at den flexer mindre.. (stiver av). Du kan vel per def. si at stabstag også stiver av, men den stiver bare av understell! om du feks vil ha mindre krengning, men ikke vil ha hardere demping, kan det være greit å ta tykkere dimm. stabstag. det beste er selvsagt alt i en fin kombinasjon :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet September 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 23, 2004 Da har jeg opprettet en liten "prosjektside" som vil bli oppdatert med fremgangen i dette prosjektet. Blir litt ryddigere med bare mine oppdateringer uten masse prat mellom :) Vil bruke denne tråden som en slags tilbakemelding/diskusjonsforum til den nye siden, samtidig som jeg garantert blir å spørre om råd her. Den nye prosjektsiden! Vil selvfølgelig si fra her når prosjektsiden er oppdatert. Dere må gjerne se gjennom "handleliste" og komme med råd og forslag. Originally posted by DaButcher stabilisatorstag er noe annet.. hehe.. stabstag (krengningshemner): http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=4361 Støtdempertårnstag: http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=5019 eller: http://www.c3cars.com/parts.cfm?M=1&PMode=I&VIID=1179 er vel noe slikt du tenkte på? stabstag gjør at bilen krenger mindre,mens søtdempertårnstag gjør at den flexer mindre.. (stiver av). Du kan vel per def. si at stabstag også stiver av, men den stiver bare av understell! om du feks vil ha mindre krengning, men ikke vil ha hardere demping, kan det være greit å ta tykkere dimm. stabstag. det beste er selvsagt alt i en fin kombinasjon :) Takk for nyttig informasjon :) Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet Oktober 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2004 Prosjektsiden er oppdatert! Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet September 30, 2006 Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 skal du ikke oppdatere her snart ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 skal du ikke oppdatere her snart ? Hehe, må vel det... skal komme med en oppdatering i løpet av <s>neste uke</s> kvelden :) Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet September 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2006 Det har skjedd litt siden siste oppdatering... skal ha bilder av samtlige prosesser som er gjort på bilen, men jeg orker ikke gå gjennom hele arkivet. Det får bli med de jeg hadde på mobilen. Det jeg har gjort (som jeg kommer på) er: nye 90-fangere, klare sideblinkere, sotet frontblinkere, nye frontlykter, senket, nye felger, nytt instrument med turteller og hvite skiver, nytt instrumentlys som lyser opp begge skivene 100%, dioder i varmevelgeren... det er vel kanskje alt... I sommer tok jeg fram pussepapir, sparkel og lakk for å tette igjen hullene etter listene på dørene. Semi-bra resultat, mest fordi det ble litt tidspress pga. været og jeg ble fri for lakk ikke mindre enn to ganger :P Bilen var også ikke helt fint senket, så det kom også på dagsordenen. Midtveis i prosessen med senking så det slik ut: Dette er vel etter sparkling, pussing og lakk, rett før jeg tok av ene skjermen foran: Jeg vet lakkjobben min ser helt jævlig ut, men tro meg, det ser bedre ut nå enn sånn det så ut med rustflekker her og der :) Skjermen delvis av: Grunnen til at jeg tok av skjermen var for å kappe bort innerkanten, men også litt for å se hvordan det så ut :) Siste bildet av bilen før den ble trillet bort: Etter mye timing og krangling med været ble jeg tatt inn i varmen av Tomelitn og Maloi. Vi lånte en bilhenger og fikk flyttet bilen over til verkstedet deres hvor bilen nå står og får litt finpuss før den EU-godkjennes (håper hvertfall det). De har faktisk vaktbikkje der også (planken begynte): Vel inne på verkstedet ble det senket enda mer, og jeg måtte gå til innkjøp av spacere. Før "enda mer senk" og spacere: Etter spacere og før "enda mer senk": Om jeg ikke huske feil så er den vel nesten senket så mye som senkesettet tillater av gjengene. Ble fornøyd :) (Jeg vet at fangeren henger litt foran, men det er fikset nå! Måtte kjøpe et par bolter til festet) Tomelitn i hjørnet og polerer pedaler, om jeg ikke husker feil :) De siste par dagene har jeg vel egentlig bare satt sammen bilen igjen, med setebelter bak, installert trunk popper, sentrallås (må fremdeles legge ledninger) osv. Bilder av dette får komme senere da jeg ble fri for strøm på telefonen i dag :) Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 stå på å gi oss andre gutta motivasjon :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2006 sorry moderator og sam, men er pc'n som er litt klikk ! hadde ikke klart å gjøre dette om jeg var full engang :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet Oktober 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 Endelig fått ut fingeren og fått den på EU-kontroll. Ble fire 2-feil og en 1-feil. Slakk fjærbeinslager høyre foran (2), slakk endeledd høyre foran (2) og slakk hjullager bak (1). Etter litt frem og tilbake etter deler så var jeg så heldig å finne en liten butikk som hadde fjærbeinslageret på lager til 350,- mot mekonomen sine 650,- (som forøvrig ga meg feil første gang og det jeg egentlig skulle ha hadde de ikke på lager. Takk.) De siste 2-feilene var bare lysjusteringer på hovedlykt og nærlys. De vil bli fikset i morgen før etterkontrollen, så da blir det vel skilter på bilen igjen! :) Faktisk litt overrasket over at det ikke var flere feil på den.... men jeg klager ikke. Stor takk til Tom som bidro med spenstige kommentarer og drahjelp under bytting av endeleddet :P Har også fått lagt ledninger til sentrallåsen og koblet denne til nødblinken. Virker som bare juling. Så nå er det "en ånkli bil" ;) (intern) Må faktisk levere inn skiltene mine før jeg kan få skrevet ut prøveskilt sånn at jeg får kjørt den på etterkontroll... må ikke gjøre det lett, nei! Men til en forandring så var hun utrolig hyggelig på biltilsynet :P Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Oktober 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2006 bare lurte på en ting, "ånklie biler" har ikke dem en sånn "dudutt" når dem låser opp bilen ? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2006 bare lurte på en ting, "ånklie biler" har ikke dem en sånn "dudutt" når dem låser opp bilen ? :P Hvis det er koblet til en alarm som har fløyte/horn ja;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sam Skrevet Oktober 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Bilen har vært på etterkontroll og ble godkjent med kun èn 1-er feil. Skal fikse dette også, orket bare ikke styre med det. Har vært på "langtur" i helga og bilen virker som den skal, med unntak av den elektriske feilen som mest sannsynlig er en jordfeil. Får finne ut av det etterhvert :) Siter Passat 1.8T '98 - Kjøpt 02.08.07 Golf 1.6 '88 - Kjøpt 20.08.04 - Til salgs med alt av deler jeg har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg