chr1z Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Etter å ha fått fiksa fuskinga så har det nå dukket opp en ny ting:D Litt vanskelig å forklare, men skal prøve. Når jeg øker gassen jevnt for å komme opp i fart litt fort, så øker turtallet, men først etter en liten stund så kommer aksen og den øker jevnt i takt med turtallet. Akkurat som om den "slurer" i starten. Som at du hører turtallet stiger, men at bilen ikke drar før noen sekunder etterpå. Akkurat som om clutchen henger på eller noe :) I samme sleng så har 4 giret slått seg litt vrang iblant og kan være vanskelig å få i. Dette har aldri vært et problem før. Dette er vel tegn på at clutchen er slitt?! Og hva må eventuelt byttes ut for at dette skal bedre seg? Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 jeg har også opplevd at bilen er vrang å få i første giret, og av og til i fjerde giret, stopper liksom opp før den skal.. men har ikke ansett dette som noe problem... hvor justerer man forresten clutchen? tar veeeeeldig langt ute på min bil... Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bast Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Clutchen på golf 3 er selvjusterende den.. Siter 2008 Golf stv 2.0 TDI 2008 Caddy Maxi 1970 Escort Mk1 cosworth prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by mono hvor justerer man forresten clutchen? tar veeeeeldig langt ute på min bil... Da er det bare å vente til den slurer (sett i 5-te gir, dra til brekket og slipp clutchen) og bytt clutchen.. ;) Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 hva er egentlig vitsen med disse idiotiske svarene cluste one? viss du ikke har noe å si som er behjelpelig så hold heller brød boksen lukket. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by mono hva er egentlig vitsen med disse idiotiske svarene cluste one? viss du ikke har noe å si som er behjelpelig så hold heller brød boksen lukket. Så sant så sant :eek: Men litt svinn må en vel regne med. Får høre med noen kompiser jeg da, så finner vi sikkert ut hva det er:op Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 hadde akkurat det samme da jeg brukte orginalt luftfilter.. etter jeg monterte green-konfilter ble alt borte.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by mono hva er egentlig vitsen med disse idiotiske svarene cluste one? viss du ikke har noe å si som er behjelpelig så hold heller brød boksen lukket. Sorry Mac, men når en clutch tar langt ute er det fordi at den er SLITT. Du behøver strengt tatt ikke å bytte clutchen før den begynner å slure. Av økonomiske grunner for eksempel. Den greieste måten å finne ut om clutchen slurer er å sette bilen i det høyeste giret. Dra til brekket og slippe koplingen. Da kan det skje to ting: -Bilen kveles siden clutchen IKKE slurer -Clutchen slurer og bilen kveles ikke Dersom du synes at svaret mitt var idiotisk formulert så kan jeg forsøke å forklare det fra en annen synsvinkel neste gang. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 ok, beklager at jeg missforstod deg... hørtes ut som om du ville at jeg skulle rase clutchen og kjøpe ny. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by Mandel hadde akkurat det samme da jeg brukte orginalt luftfilter.. etter jeg monterte green-konfilter ble alt borte.. Så det hjalp? Mente du samme som jeg hadde? hehe;) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 jupp mente dette med turtallet.. hos meg ble det noe helt annet enn før.. giringa di tror jeg nok ikke et luftfilter løser, kanskje en ny clutch? mvh Fredruck Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Okej, vi får sjå litt på hva som skjer. Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.