fluid Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Har fått tak i turbo og grenrør til cih, og hadde tenkt til å bygge en turbomotor i løpet av vinteren. Budsjett: minst mulig:) Blokk: 19s med 19n stempler Topp: 20s porta og større ventiler Turbo: Garret TB03 med integrert wastegate. IC: Sierra Cosworth Så et par spørsmål: Innsprut/forgasser? Har en 32/26 weber gasser, tenkte på å konvertere den til å tåle trykk, hvilke pakninger/o-ringer må jeg bytte? Kan jeg bruke 19E sprut med progressiv bensintrykkregulator og større dyser, hva må evnt moddes for å bruke det? Hva blir enklest å bruke? Har ikke tenkt til å kjøpe datasprut til 15k eller bygg-selv sprut. Man tager vad man haver:) Dette skal ikke bli no 400hk+ greier. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Har en forgasser laget for trykk liggende med plenumkammer. Din for 1500,- Ikke langt fra Oslo, ca 1t. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 jeg hadde helt klart gått for insprut! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 drturbo: solex fra b21at ? classic: hvorfor? ere enklere? trenger jeg ikke tillegssprut eller holder det med prog. trykkregulator ? Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by fluid drturbo: solex fra b21at ? classic: hvorfor? ere enklere? trenger jeg ikke tillegssprut eller holder det med prog. trykkregulator ? kan sikkert funke greit om du får tak i en trykk gasser og, men personlig ville jeg gått for insprut med trykkvakter fra saab. eventuelt sette på større dyser i fra f.eks b20. (har hørt at de har slangekobling, men har ikke sett det selv) kan lage et primitivt oppsett med en eller flere tilleggsdyser som kobler seg inn på et gitt antall bar. greit med dyser med slange tilkobling da. en oljetrykksbryter kan f.eks brukes for å aktivere dysene. (mener de "skrur seg på" ved ca. 0.4 bar) dobbeltvirkende vakumklokke i fra saab turbo er kjekk og ha, den senker tenninga også. men det holder sikkert med proggresiv regulator om du finner noen store nok dyser som passer i 2.0e insuget. skjekk forresten http://www.opeltuners.com -> articles -> turbotuning of ascona (eller noe slikt) finner som snakker engelsk på det forumet der og :D Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Takk! Digg når noen svarer litt utfyllende. Er det samme sprut/innsug på 19e og 20e ? Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by fluid Takk! Digg når noen svarer litt utfyllende. Er det samme sprut/innsug på 19e og 20e ? orginal insprut til 1.9 har jeg ikke sett live. det er ganskje sjelden, kom bare på kadett c gt/e, manta a gt/e og på ascona a (bare i usa) (muligens på rekord e1 og?) på 1.9e satt det L-Jetronic på 2.0E satt det først L-Jetronic og senere LE-Jetronic. så det kan være samme sprut, og det kan være forskjellig. er uansett ikke store forksjellen på de to, men ikke alle komponenter går om hverandre. LMM er ikke lik, og dyser passer heller ikke om hverandre. Les mer om dette på http://www.opeltuners.com -> articles -> opel F.I. Systems. der står det også hvilke dyser du kan bruke for mere cc til de to forskjellige sprutene. insug passer om hverandre på 1.6-2.0 Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Har en 19s motor med gt/e sprut, så tenkte jeg skulle bruke det sprutet hvis det funker greit. Skal lese endel på opeltuners og sjekke ut litt. Takker for svar så langt. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 jeg har ei tillegsdyse fra MF-2 insp. liggende. Har laget festebrakett og alt til den. Selges 800,- 932 23675 http://www.home.no/abracing Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Dyser fra B20 har slangetilkobling, men gir omtrent like mye 4 20E dyser tenker jeg.... Still opp bensintrykk og ev. stram fjæra på LMM hvis nødvendig, ev kaldstartsdyser og trykkvakter.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.