Gå til innhold

Gt-r

Ranger emnet


classic

Anbefalte innlegg

1,8 = BP

1,6 = B6

2,0 (-1992) = FE

2,2 (-1992) = F2

1,1-1,3-1,5 = B5

 

Hei.

 

GT-R har en 1,8 liter motor fra BP-familien. Alle med BP motor går om hverandre bolt on. B6 på BP går med minst 2 bolter (hovedfeste horisontalt på svinghjul). Tror oxo 2 bolter til passer (på toppen av svinghjulet).

 

Mot 1,3-1,4, etc.. vet jeg ikke.

 

Dette spm. hadde vært mye enklere å besvare hvis du hadde sagt hva du er ute etter å matche opp....?

 

Trenger du mer info? Legg inn en post

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ute etter å matche up ja...

 

nei, skulle bare visst om en gt-r kasse hadde passa på en type motor. (ikke mazda)

og eventuelt hvor mye som måtte blitt forandra.

 

og så har jeg en defekte girkasse i fra 1.6i på hånda som jeg kunne prøvd med.

måtte bare vite om den var lik som gt-r kassa, siden det er gt-r kassa jeg er ute etter å bruke!

 

du har ikke noen fine bilder fra under en gt-r?

 

helst ved girkassa, fordelingskassa!

 

 

Christian

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Du vil ha klarhet i om dette passer, men du har jo enda ikke sagt hva slags motor du skal bruke??

 

Skaff deg en GT-R kasse (har en liggende, send en PM) og sjekk selv IRL.

 

En 1,6 GTI kasse vil som nevnt tidligere passe med minst 2 bolter, og maks 4 på BP motor.

 

Hvorfor ikke bruke en GT-R motor ? Eller en GTX??

 

Send en PM hvis du trenger noe av dette. For litt depositum, kan du få låne ett girkassehus til GT-R oxo...jeg bor i Oslo.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunner til at jeg ikke skal bruke mazda motor, er jo fordi dette ikke er en mazda!

 

og grunnen til at jeg vil bruke mazda gt-r girkasse, er fordi jeg vil ha 4x4 på den skikkelige måten, ikke sånn jalla elektroniskt tull.

 

bor i oslo jeg og, så det hadde ikke vært dumt om jeg kunne ha lånt et gt-r hus av deg for et lite depositum!

 

(hvis du vil låne ut for forskning av bruk på ikke mazamotor i ikke mazda)

 

 

christian

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det grunnleggende etiske regler som spiller inn....bla-bla-bla...Mazda-del i en ikke Mazda....bla-bla....

 

...men, når FÅrd, som er aksjemajoritetsidiotklossmajortulling...etc driver å infiserer premium Mazda kvalitet med andre rabies-infiserte deler (FÅRD), så kan vel ikke en stakkars kasse gjøre sååå stor skade.??

 

Dette går nok bra. Jeg sender deg en PM.

 

bye-bye

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..er det noe fishy her...

 

Ble gjort oppmerksom på profilen din (-jeg hadde ikke sjekket den før..)

 

Skal du trøkke den kassa ned i en Bertil(-red. Ascoda B)?? Kan jeg bare komme med ett par kommentarer.....

 

Bertil har torpedo-montert motor.

 

Bertil er en Opel

 

Bertil kommer ikke å like en girkasse som står på tvers (-med mindre du skal drive kassa med fordeler-utaket på 2-litern)

 

Bertil kommer til å kreve seriøse innhugg i både karroseri og din lommebok. Ikke å snakke om uendelige timer i garasjen.

 

Er du klar for dette??

 

Og sist men ikke minst; hvorfor velge Mazda-kassa? Den er ikke spess sterk, den er beregnet på tverrstilt motor, den er IKKE billigst....

 

Hvorfor ikke smelle inn en Cosslort kasse fra 4x4 Siræva eller escrot? Det er billigere, bedre(?) og har garantert ikkeno elektronikk. Og en "added bonus" er jo at all praten under panseret går på tysk (-mer eller mindre). Med Japs og tysk er det værre å få dem til å snakke sammen...

 

Ciao

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe...

 

har ingen planer overhodet å bygge 4x4 på asconan!

 

da måtte det i allefall blitt en ascona c!

 

ekke så på jordet at jeg ikke vet forskjellen på tverstilt og langsstilt motor!

 

det var en gang jeg faktisk vurderte cosworth kasse og 4x4 på Asc. B, men den har en lite samarbeidsvillig forstilling sånn sett.

front fjærene står i veien for drivakslene.

da måtte jeg eventuelt bygd om til McPherson i samma slengen.

tatt en rekord forstilling ellerno.

 

nei, om du på død og liv vil vite hvilken bil det gjelder (og du virker jo litt intressert) så er det corsa a.

 

hvorfor nevner du at sierra cos girkassa ikke har noe elektronikk?

trodde ikke mazda kassa hadde det heller jeg?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Corsa A med 4x4? Hvorfor ikke kjøpe en Citron AX med 4x4? Det er jo ferdig fra fabrikk.

 

Hvis du skal ha en "supermini" bil med 4x4, hadde jeg kjøpt en Japse. De kan det der med småbiler (det er jo alt de lager for hjemmemarkedet sitt). Hva med Daihatsu CuoreTurbo 4wd? Den er bare 3 syl. men den går jo bra med litt trim (test den på GT2).

 

Jeg nevnte at fård kassa ikke hadde elektr. fordi du sa du ikke ville ha noe elektronikk i poste din. Mazdan har ikke noe elektronikk den heller. Men hva er egentlig galt med litt strømstyrt 4wd? Alle WRC biler har det nå til dags. Ingen kjører med LSD mer (-evt. bare i blodet):eek:

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det var liksom tanken på å bygge noe annerledes.

 

skulle jeg først ha hatt japse, så hadde jeg nok gått for en GT-R ja.

 

kan du fortelle litt mer om 4x4 systemet på GT-R?

 

mere nM blir sendt bakover enn forover ja?

 

jævli bra om du hadde hatt noen bilder av under foran på en GT-R!

 

har tråla nettet, men det beste jeg har funnet er en sånn gjennomsiktig tegning av hele bilen.

 

ellers har vi jo sunny GTI-R, og Lancer Evo som har tverstilt motor og skikkelig 4x4!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår