Viking067 Skrevet April 4, 2002 Rapporter Share Skrevet April 4, 2002 Hei, nå sitter en kamerat av meg og påstår at skiver foran/tromler bak er best og gir best bremse effekt.Jeg mener skiver/skiver er best (jfr.motorsport etc) Han begrunner påstanden med at de største bilene har jo tromler bak!!! For meg høres dette litt merkeligt ut, for til og med Leopard stridsvogn har skivebremser! Og det at det er tromler bak er mest for økonomiske grunner i produksjonen! Noen som mener annet? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 4, 2002 Rapporter Share Skrevet April 4, 2002 Originally posted by Viking Hei, nå sitter en kamerat av meg og påstår at skiver foran/tromler bak er best og gir best bremse effekt.Jeg mener skiver/skiver er best (jfr.motorsport etc) Han begrunner påstanden med at de største bilene har jo tromler bak!!! For meg høres dette litt merkeligt ut, for til og med Leopard stridsvogn har skivebremser! Og det at det er tromler bak er mest for økonomiske grunner i produksjonen! Noen som mener annet? fatters sin 98 mod Tahoe har trommel bak.... så hvorfor har de nye tahoene skive bremser bak?;) Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 4, 2002 Rapporter Share Skrevet April 4, 2002 Lurer på hva han mener med de største bilene... Gamle store amcars har tromler bak Mens stort sett på nyere biler blir det mer og mer vanlig med skiver bak.... Skiver er mer effektive,har bedre kjøling men koster selvsagt mer.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet April 4, 2002 Rapporter Share Skrevet April 4, 2002 eneste grunnen til de bila har trommel bremser bak er at det har hopa seg opp på lageret og er out dated....violin Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet April 4, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2002 Var egentligt det jeg tenkte, ville ha det svart på grått slik at han kan lese selv! Er litt påståelig den mannen med sine ideer av og til. Takker & bukker Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg