JuB Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hei, har tatt ut g-laderen min nå, skal bytte 2 slitne mot 1 god med Golfg60syncro her på forumet..:) Så tenkte jeg at det ville være lurt å rense systemet før en frisk lader skal inn, så mitt spørsmål er hva som må gjøres? Hva slags rense midler kan jeg bruke osv..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Er i gang med akkurat det samma straks nå :) Har fått opplyst at man kan rense slangene/røra med noe avfettingsmiddel eller white spirit o.l, og spyle med høytrykksspyler. Men har også lest at motoren må kjøres inn i ~80mil, og i denne tiden ikke over 3000o/min. Luftfilteret burde skiftes eller renses helt når ny lader settes i også har jeg lest. Noen som vet hvilken olje disse motorene liker best? Skal man bruke billigolje under innkjøring her også eller? Og skifte til en dyrere sort etter innkjøring? Ble mange spm i tråden din nå, men syns det er unødvendig å starte en ny når det omhandler ca det samme :) Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Likte alle spørsmålene dine, trenger også svar på det der..:) Så om noen vet, skrik ut..:P Har akkurat skiftet olje, kosta 300kr på bilextra, dem sa den var helt OK. Han jeg kjenner der bruker den på en 2.5liters m20 motor... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Bruk alltid skikkelig olje. Jeg bruker kun syntetisk på G40. Akkurat nå Quaker 15w50, kommer nok til å bytte til 20w50 neste år(brukes bare om sommeren). Oljen bør byttes etter innkjøring av lader. Jeg bruker stort sett avfetting til å vaske i rørene og intercooler. Til å vaske bort Klüber funker det dårlig, da må en frem med white spirit Frode G-lader Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Da har jeg vasket alle slangene å da fant jeg en lekkasje i et rør også... Røret som kommer opp fra g-laderen og inn på toppen(?) Husker ikke helt men ligger et par bilder her... http://home.no.net/toha6/nFF/Corran/Min%20g-lader/Lekkasje/ Er i skøyten liksom spilte med hageslangen å da stod vannstrålen ut..:eek: Dette er vel ikke bra,...? Noen som har slikt noe liggende eller vet pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Legger du ut bilde? Kan ikke se linken her på jobben pga filter :( ("Personal;Webmail;Portal Sites") ut ifra beskrivelsen din høres det ut som om at det er returrøret som går fra høyre innsuget på laderen til bypass spjeldet på laderen. Kast røret, ta olje åndingen i en catch tank og sett på et ekstra filter/blokker hullet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 På siste bildet her stod vannstrålen ut, i en sprekk i skøyten... Edit: Teite meg, tenkte jeg skulle rydde litt på home.no kontoen min, så jeg flyttet bildene...Kommer straks tilbake! Edit2: Der var de igjen ja..:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JungHanz Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Hvor mye har en slik lekasje å si ? Hvis laderen er frisk og lader 0,65. Hva vil trykket synke til om det er en slik lekasje ? Siter x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro x-86 Audi 80 quattro x-89 Audi 90 2,3 20v quattro x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert" x-90 Passat GT G60 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Tror dette er delenummeret: 535 145 770.. Kan noe bekrefte det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Hvis ikke jeg tar helt fil, er det røret fra IC som går vider opp til spjeldet. En lakkasje her vil føre til at du ikke får stort med ladetrykk på bilen, og denvil gå som ett dass. Trykket som laderen suger til seg vil forsvinne ut gjennom hullet i røret. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Jupp, er vel den som går til spjeldet. Kanskje ikke g-laderene min er så dårlige likevel da? Men nå har jeg sendt begge til golfg60syncro, den første sa han var dårlig, den andre er sikkert ikke bedre... Så jeg skal bytte de mot 1 lader å en tusing... Hvis det er "mye" olje/oljesøl i kompressor/slanger/rør, tyder det på sliten lader? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Originally posted by JuB Hvis det er "mye" olje/oljesøl i kompressor/slanger/rør, tyder det på sliten lader? Ja, det tyder på lekk simring(er), skal bare være en tynn oljefilm Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Da var nytt rør bestilt, gleder meg til å få nyoverhalt g-lader nå..:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg