Ottesen Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by ElCamino husk å etterstram. Hvor lenge bør jeg egentlig vente med å etterstramme da ? Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 Originally posted by Ottesen Hvor lenge bør jeg egentlig vente med å etterstramme da ? Kan gått gjøre det to ganger oxo. Man skal vel kjøre en tur så den blir varm, og så la den kjøle seg ned før man strammer? Så kan nå du gjør det igjen etter en liten veke.. bare for å vere på den safeste siden. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Strammeregler pleier å følge med boltene når du kjøper dem Har du vanlige bolter(ikke strekkbolter) så er det viktig å etterstramme etter en liten varmkjøring slik at pakningene setter seg skikkelig. Som ElCamino sier.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl K Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Heisan. Har fulgt med på denne tråden ei stund nå... Kom til å huske jeg har hatt samme problem selv engang, men det var på en 52 Harley 1350. Fikk etter en stund jævlig høy komp i den, var et sant helvete å kicke i gang og blåste topp pakninger 2 ganger i uka... Hadde de av og sjekka alt men neida... alt i orden der. Det viste seg at det var veivhus ventilasjonen som var potte tett, var en slange i klem. Fikset det og alt ble normalt igjen. Aner ikke om dette hjelper, men du kan jo sjekke kompen og se om den er unormal høy? Uansett lykke til ,dette fixer du! Jarl K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Er vell kanskje litt forskjell på gammle v8ere og den sjeldene motoren du har? Min motor er i allefall lagd i nesten 30 år, med små forandringer. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by Jarl K Heisan. Har fulgt med på denne tråden ei stund nå... Kom til å huske jeg har hatt samme problem selv engang, men det var på en 52 Harley 1350. Fikk etter en stund jævlig høy komp i den, var et sant helvete å kicke i gang og blåste topp pakninger 2 ganger i uka... Hadde de av og sjekka alt men neida... alt i orden der. Det viste seg at det var veivhus ventilasjonen som var potte tett, var en slange i klem. Fikset det og alt ble normalt igjen. Aner ikke om dette hjelper, men du kan jo sjekke kompen og se om den er unormal høy? Uansett lykke til ,dette fixer du! Jarl K. hey hey.... grunnen til at pakningen ryker er kun min egen feil.... kompen min her akkurat der den skal være....10,5 eller 11. Per Olav: 1000 kr pr stykk ?......litt mye ja.... jeg betaler vel 300-500 kanskje litt mindre også..... for begge da... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by Per Olav Hva faen? Har jeg blitt lurt? Betalte 1000 kr pr stk på GMCen AUDA! Vi Chevy-gutta betaler fra ca 400 for KOMPLET pakningsett, litt ettersom hva slags merke det er. FelPro er å anbefale. Ca 700,-. Her er litt priser hos Amerikanske Bildeler i Østfold: Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.