Aneich Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Hei, jeg har tenkt å kjøpe 2 av disse elementene: http://www.norstyle.no/customer/product.php?productid=3023&cat=2&page=1 Jeg tenkte jeg skulle bygge 2 lukket kasser til dem men er ikke sikker hva som vil være best? har ikke noe serlig peiling på bil anlegg.. har og tenkt litt på portet.. Som jeg forstår på siden til cadence subene så skal di ha 30l kasse når du skal ha lukket og 17l når kassen skal vere portet? Jeg spiller trance og rock for det meste, subene skal stå i en ford sierra sedan. Så lurte jeg på om det var mulig å få hjelp til utrekning av volum av kassen? Viss jeg skulle ha lukket kasse så tenkte jeg at lengden= 26cm og bredden=26cm og høyden 22.5cm og då trodde jeg at volumet skulle vere 30l? Forsterkeren jeg skal bruke på di er en: Lightning Audio Strike S5.700, håpte at jeg kunne drive et frontsett og bak og subane me denne? eller bør jeg vurdere bare en kraftigere 12" Grunnen at jeg har sitt på 2*10" er fordi at jeg trur at di vil slå gankse bra, og di vil få en bedre kvalitet.. 12" har jeg som litt erfaring med at di slår sainere? Håper på noe hjelp :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleoleole Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by Aneich Hei, jeg har tenkt å kjøpe 2 av disse elementene: http://www.norstyle.no/customer/product.php?productid=3023&cat=2&page=1 Jeg tenkte jeg skulle bygge 2 lukket kasser til dem men er ikke sikker hva som vil være best? har ikke noe serlig peiling på bil anlegg.. har og tenkt litt på portet.. Som jeg forstår på siden til cadence subene så skal di ha 30l kasse når du skal ha lukket og 17l når kassen skal vere portet? Jeg spiller trance og rock for det meste, subene skal stå i en ford sierra sedan. Så lurte jeg på om det var mulig å få hjelp til utrekning av volum av kassen? Viss jeg skulle ha lukket kasse så tenkte jeg at lengden= 26cm og bredden=26cm og høyden 22.5cm og då trodde jeg at volumet skulle vere 30l? Forsterkeren jeg skal bruke på di er en: Lightning Audio Strike S5.700, håpte at jeg kunne drive et frontsett og bak og subane me denne? eller bør jeg vurdere bare en kraftigere 12" Grunnen at jeg har sitt på 2*10" er fordi at jeg trur at di vil slå gankse bra, og di vil få en bedre kvalitet.. 12" har jeg som litt erfaring med at di slår sainere? Håper på noe hjelp :) Lukka kasser er mindre enn de som er portet uansett. Det står meget dårlig på den siden. Lukka kasser etter in erfaring, gir penest lyd. Og generelt flest fordeler. Bass-reflex/portet er greit å bruke om man har en svak forsterker. En 12" har, synes jeg, bedre lyd enn 10". 10" er veldig raske, men de fleste 12" er raske nok uansett. Dessuten er det forsterkerene som er et stort ledd akkurat der. Tingen er at 12" er en nydelig mellomting av 10" og 15", man får rask bass, samtidlig dyp. For å regne ut literene så er det naturligvis V=L*H*B, 26*26*22,5=15210 dvs. 15,2 liter. På den forsterkeren der hadde jeg kjørt en stk. 12", istedet for 2 stk. 10". Og kjør helst subben i 4 ohm, hvor forsterkeren kan gi deg raskest mulig bass. Og få generelt penere lyd. Siter gidderikke.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg