erling Skrevet November 15, 2002 Rapporter Share Skrevet November 15, 2002 Originally posted by nitewlkr Kapp opp katten ta ut innmaten og sett inn et rør inne i katten,da ser det ut som den er der ved en evt EU kontroll (de blir mistenksome dersom "boksen" ikke er der) også slipper du den "rare" lyden som noen nevnte her tidligere... legg selvsagt skjøten på oversiden slik at den ikke er synlig unnenifra så skal det nok gå greit Tror gjerne de merker styggfort at det er noe som mangler når CO-verdien skyter i været v/2000 o/min på målingen. ;) Hvis man er heldig er de slurvete med målingen og glemmer og ruse motoren. Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TiNy Skrevet November 21, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 Er det noen som har forslag? Leste en faq på gtiklubben.nu at å fjerne kat'en til og med kan føre til at du får MINDRE power? Noen som vet om hele kits? Er det ingen som har gjort noe slikt på en Golf III? Håper noen har svar.:confused: Siter 2001 BMW 525iAT x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 21, 2002 Rapporter Share Skrevet November 21, 2002 ville vartfall ikke slått istykker 'innmaten' i kat'n bare for at det skal se standard ut.. hvis man skulle blit 'tatt' så er jo ikke en ny kat så veldig billig akkurat! :rolleyes: Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 Jeg hadde en 89` Pasasat GT med tilnærmet samme motor som deg (2.0 16v), og på min var det ingen problemer å fjerne katalysatoren. Om du får mere power eller ikke er vel et vanskelig spørsmål, en motor er jo avhengig av litt mottrykk i eksosen for å jobbe optimalt. Monterer du 3.5" eksos på en 1.4l motor vil du nok miste krefter, men jeg tror ikke det skal by på problemer på din bil. Større eksos = mere toppeffekt, gjerne i bytte mot litt bunndrag. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 22, 2002 Rapporter Share Skrevet November 22, 2002 93 mod eclipse, 2L 16v, har fått fjærnet kat og har nå 2,5" rør hele veien bortsett fra 2 små lyd dempere. 3,5" endestykke. Har kanskje mista litt bundrag, men motoren reagere kjappere på gasspedalen... Og så har man MASSE gorm lyd! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virvar Skrevet November 23, 2002 Rapporter Share Skrevet November 23, 2002 hvist du fjerner katta øker du hester men senker dreiemoment har jeg hørt og at lamdasonden kan få problemer grunnet tempsenkning har også hørt at både polisen og supperådet / biltilsynet kan ta skiltene på flekken grunnet at bilen ikke følger typegokjenning plus noe jævelige bøter? Siter sier det jeg mener mener det jeg sier si din egen mening eller hold kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Akkurat det med bøter er jeg litt usikker på , det hadde faktisk vært jævli greit om noen kunne greid ut om akkurat dette. Jeg kjører uten katalysator på mazdaen, og jeg har lite lyst å bruke mange tusen på en free-flow-sports-katalysator bare for å gjøre myndighetene tilfreds... :rolleyes: Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 25, 2002 Rapporter Share Skrevet November 25, 2002 Originally posted by Virvar hvist du fjerner katta øker du hester men senker dreiemoment har jeg hørt og at lamdasonden kan få problemer grunnet tempsenkning har også hørt at både polisen og supperådet / biltilsynet kan ta skiltene på flekken grunnet at bilen ikke følger typegokjenning plus noe jævelige bøter? Hvordan vet de at jeg kjører uten kat? Må vell bare vise bilen hos biltilsynet? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Virvar Skrevet November 26, 2002 Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 hørt rykter om nytt utstyr som måler bilen med laser når du passerer den. verksteder skal egentlig ikke la en bil uten kat bli gokjent de kan miste bevilginga for eu kontrol. katta er desvere et krav fra staten i hele verden som jeg vet de er strenge på i utlandet. i nederland beslagleger de bilen for kontrol ved mistanke påstår de der nede. og bilen din kan bli solgt fra staten bla for å kjøre alt for fort flere ganger . noe å tenke på her iforhold. Siter sier det jeg mener mener det jeg sier si din egen mening eller hold kjeft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 26, 2002 Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 jepp.. de kan miste bevildninga.. Nettopp derfor man bør lage det slik at det er enkelt å montere av og på, for da slipper man mest sannsynlig å ta det av og på.. ha gjerne org. katten i baklomma.. og være til stede når de godkjenner bilen... grunnen til at de kan la den gå når det er lett å fixe, er jo at da kan du skru den av igjen ETTER godkjenninga.. dersom de sier at du må skru den på, så prøver du først å forklare at det er greit nok, men hvordan skal de vite at du ikke tar den av igjen borti gata her?? det kan de ikke være sikker på... da lurer du også på hvordan politiet eller biltilsynet kan vite at du ikke har byttet den ETTER godkjenninga... det kan de ikke svare på... da spør du jo hvorfor du da skal skru den på nå.. når den er av igjen om få minutter... og dersom du blir tatt, så hevder du at den er byttet ETTER godkjenning.... altså er de utenfor fare.. funker så fint så :) det som derimot er farlig for dem er å godkjenne biler med feil som ikke kan ha oppstått nylig... og du blir stoppet i teknisk like etter kontrollen... Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet November 26, 2002 Rapporter Share Skrevet November 26, 2002 Så konklusjonen er? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tvindal Skrevet November 28, 2002 Rapporter Share Skrevet November 28, 2002 Heisann! anbefalingen min er og få tak i en såkalt tom katalysator, den ser ut som en vanlig katalysator, med lambasonefeste å alt, men det ere raka rør igjennom, disse er svert enkle å bytte ut igjen til org. katalysator, og det er som silverboy sier, katalysatorbytte kunne ha sjedd etter godkjenninga, om du så bli stoppet 30min. etter eu kontrollen din kan de ikke nekte på dette. Er det ikke snakk om stor motor trenger det ikke å merkes på co målinga heller; spesielt ikke ved nye biler; da vi har testet dette litt på verkstedet som faren min er med å driver ta bort dritten å ikke si det til noen; sett den på igjen før visninga så går det nok bra; tomme katalysatorer til vag har iallefall norsk bildelsenter finnes helt sikkert andre som har også Siter 07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;) 94 Audi RS2 77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++ 98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser 08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet November 28, 2002 Rapporter Share Skrevet November 28, 2002 Lurer på en ting. Er det mulig med datasprut å programmere den slik at CO' en kommer innenfor grensene under Eu kontrollen? Etter kontrollen så finner vi frem et annet oppsett:D :D Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_køss Skrevet November 29, 2002 Rapporter Share Skrevet November 29, 2002 jepp,det er det bare å justere blandingsforholdet luft/bensin på tomgang Siter -69 Escort RS2000 -85 GTE Quattro x-66 Mustang Fastback GT x-92 Sierra Cosworth x-87 Coupe Quattro x-97 VW Transporter 2.5 TDI x-96 Ford Courier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.