Gå til innhold

Synspunkter 850

Ranger emnet


slayer

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kikket litt på denne:

 

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=498616

 

Jeg syns vel prisen er litt stiv....hva mener dere?

Her følger også en mail jeg fikk av han:

 

Er en 850 2,5 20v 170 hk glt 1992, importert til norge i 1999.

 

"Bilen har det meste, som automatisk klimaannlegg, Delskinn, El. vindu foran, intgr. barnesete...osv

Helt nytt senke sett (ca35mm, godkjent i vognkortet) Helt nye justerbare gule koni foran, og nye gass dempere bak. Alle bremseklosser er også nylig skiftet, samt bremsesko og håndbrekksvaier.

Begge yttredrivledd er også nylig skiftet.

Dekkene som står på sommer felgene (8,5 *18" BBS) Har vel rullet en 150 - 200 mil. Vinter hjul på orginale 15" Volvo felger, disse må skiftes før vinter sesongen.

De kjipe orginale støtfangerene er fjernet, og erstattet med T5-R Fangerne, dette gjelder også grillen, samtlige pyntelister, hekkspoiler og dørhåndak.

Det er montert effektanl. fra SAM tuning, med dobbel 2,5" DTM Enderør, som er godkjent.

 

 

Bilen er nylig delvis lakkert (skjerm v side, førerdør, v bakdør, v bakskjerm, h bakskjerm, h bakdør og panser. Dette pga riper etter tyveri.

Et aldri så lite slite merke i førersete.

Alarm fungerer ikke, men kan fixes før event. salg.

 

Det følger ikke med tv-skjerm og dvd spiller da dette er solgt.

Det står en pioneer mp3 spiller med grafisk display og litt sånn dill der.

Foruten 5 1/2" Amega i dørene foran og amega tweeters i dash m/ delefilter.

3 veis amega i dører bak. Høyttalere er drevet av en mtx thunder 4165

2* 10" Orion exxtreme subber, drevet av en 2kanals Orion HCCA 225 forsterker, som spiller i 1 OHM

Større dynamo og 900ma gelebatteri er montert.

Med kabler og det som er har jeg kvitteringer på rundt 53000,- i stereoanlegg.

 

Bilen står pr. dagsdato i garasje pga defekt girkasse, men denne skal snarlig byttes ut med en girkasse fra en 1997 850-R, og den får da montert sachs sin sinterclutsh. Dette innebærer også at bilen får diffsperre!"

 

Help me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så da bra ut spør du meg.

Kommer jo litt an på servicer også.

Skal ha vært byttet regreim ved 120 000. Dette koster

jo en ca 7-8000 kr.

Og en ganske stor service ved 135 000.

Var litt vanskelig å se noe ut ifra disse bildene her,

men det virker jo som bilen er rimelig påkostet da.

Pent spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At bilen har en havarert girkasse etter 136.000km kan jo høres litt rart ut... feil km eller kjørt hardt med ???

Nå er ikke jeg oppdatert på priser på 850, men hva andre 850`er får du for 140.000 kroner ?

 

92 modell til 140.000,- kroner er ganske stivt... sånn uten og egentlig vite hva andre 850`er ligger på....

 

Jeg ville aldri brukt 140.000 kroner på en 92 modell 850

 

Greit med anlegg og felger men synes ikke dette veier opp....

 

Blir delvis lakkert... blir dette strøkent ? Blir det skille med resten av bilens lakk ?

 

Hva med en orginal 850 ? Heller koste på noen kroner.......??

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også problemer med kassa på min t5.

Det er visst noen ventiler som henger seg.

Men dette er visst ingen vanlig feil.

Mulig prisen er høy, men man får jo biler fra 70 tallet til den prisen også. Kommer jo akkurat an på hvordan bilen er behandlet og hva som er gjordt med den.

Husk at det er vel ingen som setter inn en salgs annonse og setter en pris under det de vil ha.

Pruting er det jo noe som heter.

Sjekk alle biler av samme slag på diverse salgs sider og sammenlign.

 

VAnskelig for oss å si noe for oss som ikke har sett bilen på nært hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T5RACER

Skal ha vært byttet regreim ved 120 000. Dette koster

jo en ca 7-8000 kr.

 

Regreim byttes ved 75000 på 92-93 modeller. Prisen er ca. 2000,-, ikke 7-8000,-.

 

Originally posted by Chrizter

At bilen har en havarert girkasse etter 136.000km kan jo høres litt rart ut... feil km eller kjørt hardt med ???

92-93 modeller hadde også dårlige girkasser. Mange ble byttet kostnadsfritt av Volvo, men ikke alle.

 

Er også en fordel om simring mellom motor og girkasse er byttet. Kostet over 8000,- på Volvoverksted, da det ble gjort på gamlebilen min for litt over 2 år siden. Dette bør gjøres hvis girkassa/clutch skal byttes.

x 90 Volvo 745 GLT (Solgt)

x 93 Ford Sierra 2.0 CLX stv (Solgt)

- 95 Volvo 855 T-5

x 93 Volvo 855 GLE (Solgt)

x 87 Ford Escort 1.6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regreim skifte på min ble ikke gjort på Volvo-verksted. Er gjort av en som har jobbet på Volvo-verksted i ti år, men måtte gi seg der da han måtte amputere ene beinet p.g.a kreft. Han driver eget verksted nå.

 

Det kom ikke på under 2000,- nei, husker ikke akkurat prisen. Men 7-8000 syns jeg høres mye ut, men hvis du har gitt det på Volvo, så er det sikkert riktig.

 

Ved regreim skifte kan det også være en fordel å sjekke simringen der og.

x 90 Volvo 745 GLT (Solgt)

x 93 Ford Sierra 2.0 CLX stv (Solgt)

- 95 Volvo 855 T-5

x 93 Volvo 855 GLE (Solgt)

x 87 Ford Escort 1.6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har nettop hatt 150000 service, med regreimskifte og eu kontroll på min, og det kom på under 5000 totalt sett.

 

Den e forresten og tilsalgs

http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=523447

 

Veldig bra stand med komplett servicehefte. Einaste minus e ein parkeringsbulk på høgre bakdør..

01 BMW 320 Ci

-x 93 Volvo 850 GLE

-x 89 Sierra iS

-x 87 Audi 80 1.8e

-x 83 Sierra 2.0L R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og være ærlig så ville jeg sett etter en 94mod eller nyere.

92-93 moddelene har ganske mange feil/mangler men er dermed ikke dårlige.. Et minus er at det er bare 4 bolts nav på de.

Kjøp heller en 94mod med manuel og høy km.

 

Har selv en S70 98mod som hadde gått 300.000 når jeg kjøpte den.. betalte 140K for den i 2000.

 

Men siden jeg har en bil intresse som er godt over normal så har den fått ny motor og gear. (blei dyrt på tollhuset det gitt. siden det er godkjent ombygd)

Skallet har nå gått 450k og det eneste jeg har gjort med der er å bytte en foring i bakstilling. Samnt dempere da men det er jo en slite del

Husk at fart ikke dreper.

Men stoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår