Pacman Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 skal nullstille denne, har søkt litt på forumet og funnet tips.. bla denne: http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=59 litt lam i hodet i dag og skjønner ikke helt hvor den kontakten sitter på bilen min.. noen som vet? evt har bilde :D Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Se på dette bildet så ser du den runde dingsen på midt på venstre siden, dette lokket kan du skru av. Dette bildet er en 6'er så den er ikke identisk med din motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Okei ,takk. Fant kontakten, 7 pins, leste at jeg skulle kortslutte 1 og 7 slå på tenning og vente til det lyste grønt... det skjedde ikke hos meg :( Noen tips folkens? Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Originally posted by vw_golf_gti Okei ,takk. Fant kontakten, 7 pins, leste at jeg skulle kortslutte 1 og 7 slå på tenning og vente til det lyste grønt... det skjedde ikke hos meg :( Noen tips folkens? Koster ikke mye få gjort dette hos ett verksted, det tar det ett par minutter og jeg har enda ikke møtt noen som tar en times betalt for dette. Jeg har i de fleste tilfeller betalt en 50-lapp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318i Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Originally posted by vw_golf_gti Okei ,takk. Fant kontakten, 7 pins, leste at jeg skulle kortslutte 1 og 7 slå på tenning og vente til det lyste grønt... det skjedde ikke hos meg :( Noen tips folkens? Du trenger IKKE vente til det lyser grønt. Jeg trenger vaffal ikke det i min '97 316i. Min fremgangsmåte: - Bøy ut en stk. binders, putt denne mellom hull 1 og hull 7. (Jada, jeg vet at jeg burde brukt en ledningsstump med en motstand, men det funker fint uten! ;o) - Slå på tenninga til SISTE hakket før starteren slår i. - La tenninga stå der over 5 sekunder for å nulle ut olje-indikator, over 10 sekunder for å nulle ut service-indikator og olje-indikator. (Ta tiden nøyaktig her, ikke nok å telle 1001-1002-1003...) - Napp ut bindersen, slå av tenninga og sett på igjen lokket. Voila! :) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Hmm, var det jeg gjorde i går, ventet over 10sekunder, slo av tenning, plugget i kontakten, og startet bil, fortsatt 1 gult og 1 rødt lys.. snodig.. men men.. får prøve EN gang til, hvis det ikke funker så får man piske Tronerud Bil litt :P Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Koster ikke mye få gjort dette hos ett verksted, det tar det ett par minutter og jeg har enda ikke møtt noen som tar en times betalt for dette. Jeg har i de fleste tilfeller betalt en 50-lapp Eg har aldri betalt for dette. Hvis du kjøper orginal filter hos de, så gjør de det som regel til deg, mens du er der eller du kommer igjen når du har skiftet olje (ps; ikkje han som eier profilen som svarer, men eg får ikkje til å logge han av.) Mvh BMW324TDa Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318i Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Originally posted by vw_golf_gti Hmm, var det jeg gjorde i går, ventet over 10sekunder, slo av tenning, plugget i kontakten, og startet bil, fortsatt 1 gult og 1 rødt lys.. snodig.. men men.. får prøve EN gang til, hvis det ikke funker så får man piske Tronerud Bil litt :P Nappet du ut bindersen før du slo av tenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Originally posted by 318i Nappet du ut bindersen før du slo av tenninga? Nope, det gjorde jeg ikke... det skal jeg kanskje gjøre det? :P Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacman Skrevet August 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 Møkkadritt... prøvde nå igjen, svoger hjalp meg, tok tiden, og tok det etter oppskriften.. men neida.. fortsatt som før :( Siter - 1998 BMW E36 316i Touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg