oter11 Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 lurer på hvor tykk strømkabel jeg må ha. skal kobles på kicker sx 1250.1 og kx 800.4 hvor stor sikring må jeg ha ved batteriet?monoblokka krever 150a,trenger jeg en som er større? elementene monoblokka skal mate med strøm er 2 stk Xelent ALU10d2 lurte på en ting til,er det noen som har noen erfaringer med stinger trafo,for å lure forsterkeren til å tro at elementene er på lavere ohm,en de egentlig er på. kan kjøpe en for 2 tusen,er det verdt det? Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 1, 2004 Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Først og fremst bør dynamoen på bilen levere like mange ampere som summen av sikringene på forsterkerne i tillegg til bilens egenforbruk. I ditt tilfelle vil jeg anbefale en 150A dynamo, muligens mer om bilen er full av duppeditter, AC osv... Bruk 50mm2 kabel for alt av strøm til og fra dynamo og til og fra karosseri/batteri. Deretter bruker du en splitter der du forer forsterkerne hhv med tykkeste mulige kabel i terminalene så nær disse som mulig. Kondensator er sekundært så lenge dynamoen greier å henge med. -Til å begynne med iallefall :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg