SunIx^ Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Hei. Får meg snart ny forsterker ( kicker kx 600.1 ) som har 60 amp sikring. Framme ved batteriet har jeg nå en automatsikring på 100 amp. Skal bare ha 1 førsterker foreløbig. Lurer på om det er dette kan være skadelig? Eller skal jeg kjøpe en 60 amp anl sikring å ha framme så det blir likt? Mvh SunIx^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Originally posted by SunIx^ Hei. Får meg snart ny forsterker ( kicker kx 600.1 ) som har 60 amp sikring. Framme ved batteriet har jeg nå en automatsikring på 100 amp. Skal bare ha 1 førsterker foreløbig. Lurer på om det er dette kan være skadelig? Eller skal jeg kjøpe en 60 amp anl sikring å ha framme så det blir likt? Mvh SunIx^ Sikringen fremme er en kortslutningssikring, og har i utgangspunktet ingenting å gjøre med sikringen som skal sikre forsterkeren. Du bør ha en fordelingsblokk bak i bilen med sikring, og her kan du putte på en 60A f.eks :) Kan jo sikre med 60A foran og, men siden du allerede har 100A så kan du like godt beholde det. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Juli 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Originally posted by Zetec Sikringen fremme er en kortslutningssikring, og har i utgangspunktet ingenting å gjøre med sikringen som skal sikre forsterkeren. Du bør ha en fordelingsblokk bak i bilen med sikring, og her kan du putte på en 60A f.eks :) Kan jo sikre med 60A foran og, men siden du allerede har 100A så kan du like godt beholde det. Ok. Da skal jeg gjøre det sånn :) Takk for raskt svar Mvh SunIx^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg