Gå til innhold

Anlegg i golf mk1

Ranger emnet

Jokemasta

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zetec

Spilleren har vi hatt to stk sånne 10" to stk RF 6x9 og ett RF komp.sett

Og ja, nå har vi testet den, i 36 timer i strekk, varm? ja, men spiller fortsatt..

Min vanlige mp3 spiller blir jo også varm lissom..

Okidoki... Er bare skeptisk til hvor bra de driver alt dette... Min mening er og blir at en ekstern forsterker med litt guff i spiller skjorta av spillerens innebygde forsterker.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga han ett tilbud til godt under 10 000kr, hvor jeg også skrev at jeg kan gi han en pris på en forsterker om han ønsker det.. Det er selvfølgelig det beste, men det er faktisk ikke alle som har en drøss av penger når man skal kjøpe anlegg, så da er det smart å begynne en plass, og løsningen jeg presenterte er en veldig god begynnelse, siden spilleren også har linjeutganger for front, rear og sub..

Så kan man begynne med noe som er ok med litt trøkk i, og heller kjøpe mer når man har råd..

Du sa jo selv at den subben var det siste du ville kjøpt til den spilleren, gi meg en god begrunnelse til det?

Fordi at det er tungdrevent? For det er det ikke.. Dårlig? nei det er det heller ikke. Og noe må det jo være?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Phantom

Okidoki... Er bare skeptisk til hvor bra de driver alt dette... Min mening er og blir at en ekstern forsterker med litt guff i spiller skjorta av spillerens innebygde forsterker.

Ekstern forsterker er bedre ja, men du ville blitt overrasket over hvor bra det spiller.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstern forsterker er bedre ja, men du ville blitt overrasket over hvor bra det spiller.

Kan fort hende jeg hadde blitt overrasket ja..

Er og enig i det du sier i å starte en plass så oppgradere når man får bedre økonomi, men mener det vil være lurt å investere i en god forsterker til å begynne med å heller nedprioritere spilleren siden man gjerne før eller siden f.eks får lyst på multimedia eller slikt.. 6x9" er i alle fall å droppe spør du meg å heller legge pengene i et godt frontsett.

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Phantom

Kan fort hende jeg hadde blitt overrasket ja..

Er og enig i det du sier i å starte en plass så oppgradere når man får bedre økonomi, men mener det vil være lurt å investere i en god forsterker til å begynne med å heller nedprioritere spilleren siden man gjerne før eller siden f.eks får lyst på multimedia eller slikt.. 6x9" er i alle fall å droppe spør du meg å heller legge pengene i et godt frontsett.

Nja, ville nå heller satset på en bra spiller som har de utgangene man trenger, det å satse på multimedia blir som regel enten halvveis-satsing eller full satsing, og det siste koster såpass mye, at det i stor grad er uaktuellt for folk flest i løpet av de første årene..

Man kan kjøpe cube/pyle, men dette er såpass "dårlig" at jeg ville hatt en skikkelig spiller i tillegg, og skal man gå for de skikkelige systemene til pioneer, clarion, kenwood osv, så koster jo disse fra 16 000 og oppover som regel..

Så jeg ville hatt en skikkelig spiller, og ett skikkelig frontsett, så kommer sub, så kommer forsterker..

Evt at man kjøper forsterker til frontsettet og fortsette uten sub..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, ville nå heller satset på en bra spiller som har de utgangene man trenger, det å satse på multimedia blir som regel enten halvveis-satsing eller full satsing, og det siste koster såpass mye, at det i stor grad er uaktuellt for folk flest i løpet av de første årene..

Man kan kjøpe cube/pyle, men dette er såpass "dårlig" at jeg ville hatt en skikkelig spiller i tillegg, og skal man gå for de skikkelige systemene til pioneer, clarion, kenwood osv, så koster jo disse fra 16 000 og oppover som regel..

Så jeg ville hatt en skikkelig spiller, og ett skikkelig frontsett, så kommer sub, så kommer forsterker..

Evt at man kjøper forsterker til frontsettet og fortsette uten sub..

heh, tror ikke vi blir helt enige men men... Får være opp til kjøper og avgjøre

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. nå må vi roe ned litt her.. ville liksom ikke starte en stor krangel med denne topicen.. jeg setter pris på alles forslag, men har lyst på forsterker. jeg kommer til å spare helt til jeg har penger til et bra anlegg.. gidder ikke kjøpe litt og litt.. samtidig er det ikke aktuelt med et anlegg til møe over 10k så ville bare høre om jeg kunne få et bra anlegg til den prisen... anyway.. takk for alle tilbakemeldinger :)

VW Golf MK1 GTi 1983 mod(endelig mk1 igjen :D)

BMW e34 520i 24v 1995 mod

(x)Mercedes Benz 190 E 2,0L 1990 mod

(X) VW Golf MK1 GTi 1,8L 1983 mod(Savner deg allerede Jenta mi :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

vil du derimot ha en 10" i liten kasse vil jeg anbefale vangogh10"(2490,-), den har jeg prøvd i 14L kasse i min bil, men den kunna godt vere mindre, kansje 10~12L. å den spiller heftig bra med bare 250~300w forsterker.

mvh, :D

Hvis den spiller heftig bra med bare 250-300w forsterker, hvordan tror du det spiller med en Tarantula på 10" van gogh :D :D [/b]

10" til 2490,- er jo ran på høylys dag! For så bra er ikke den soundstream subben. Nei da finnes det et drøss av bedre alternativ, som koster mindre enn det der.

Roy

Kun råeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundpressure

10" til 2490,- er jo ran på høylys dag! For så bra er ikke den soundstream subben. Nei da finnes det et drøss av bedre alternativ, som koster mindre enn det der.

Roy

Oisann,

Kanskje du skulle være litt forsiktig her.

Hold deg heller til ting du kjenner til, uten å kritisere andre merker helt grunnløst. Dette er vel noe av det mest useriøse jeg har vært borte i.

Jeg kunne også gått den veien, men holder meg for god til slike dustet utagn. De gangene jeg har kommentert dine produkter, har dette faktisk vært i positive ordalg.

Jeg haddde ikke valgt Soundstream om ikke jeg kunne stå inne for produktet, og jeg står inne for dette 110%, både lydmessig og byggemessig. Vi velger kun ut produkter ut i fra ytelse, og kan vise til en kompetanse innad i firmaet som er meget høy. Både når det gjelder lyttekompetanse og teknisk kompetanse.

Van Gogh 10" er faktisk meget hyggelig priset i forhold til ytelse.

Så vennligst spar oss for slike infantile og grunnløse utspill.

Men dette sier vel mer om deg og din måte å drive butikk på, enn om mine produkter.

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy

Nei vel... da venter jeg spent på din begrunnelse....

Og jeg er ikke interessert i at du skal skryte hemningsløst av akkurat dine produkter (les Vibe), men jeg vil ha en saklig begrunnelse på hvorfor den Soundstream subben ikke er verdt 2490,-

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

Oisann,

Kanskje du skulle være litt forsiktig her.

Hold deg heller til ting du kjenner til, uten å kritisere andre merker helt grunnløst. Dette er vel noe av det mest useriøse jeg har vært borte i.

Jeg kunne også gått den veien, men holder meg for god til slike dustet utagn. De gangene jeg har kommentert dine produkter, har dette faktisk vært i positive ordalg.

Jeg haddde ikke valgt Soundstream om ikke jeg kunne stå inne for produktet, og jeg står inne for dette 110%, både lydmessig og byggemessig. Vi velger kun ut produkter ut i fra ytelse, og kan vise til en kompetanse innad i firmaet som er meget høy. Både når det gjelder lyttekompetanse og teknisk kompetanse.

Van Gogh 10" er faktisk meget hyggelig priset i forhold til ytelse.

Så vennligst spar oss for slike infantile og grunnløse utspill.

Men dette sier vel mer om deg og din måte å drive butikk på, enn om mine produkter.

mvh

Nå må du ta det litt med ro da, hvis du tenker litt tilbake i tid ville jeg nok ha tenkt meg før jeg hadde påstått ting. Du husker vel vår lille samtale på tlf samt noen email??? eller har du glemt det?? Så kom ikke å fortell meg at du aldri er negativ det andre driver med.

Når jeg så syns og mener at van gogh 10" til 2490,- er dyrt har jeg min fulle rett til å mene det. Og basert på ytelse som du sier syns jeg faktisk ikke at prisen går ann å forsvares i det hele tatt. Og at det finnes en rekke bedre alternativer der ute er det vel heller ingen tvil om.

Se bare på spec'ne på de diverse Soundstream produktene, enhver person med noe kunnskaper om bilstereo ser jo fort at dette er langt under mange av sine konkurrenter.

Så basert på både ytelse og specs vil jeg nok fremdeles stå for det jeg sa tidligere.

Faktisk kjenner jeg meget godt til Soundstream og deres produkter, og har faktisk i mange år (på 90 tallet brukt Soundstream produkter. Den gangen var det faktisk noe av det bedre på markedet. Men etter at de på slutten av nitti tallet gikk konkurs og ble kjøpt opp har kvaliteten falt betraktelig.

Den gangen hadde jeg Referance 1005 forsterker og en 12" MULE subwoofer. Jeg hadde også frontsett fra Soundstream, her hadde jeg exsact serien. Det var faktisk en meget god serie.

Men som sagt der er ikke Soundstream i dag, de har ikke samme nivå lengere.

Og du må faktisk bare tåle at andre har foskjellige meninger enn det du selv har.

Roy

Kun råeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ta det litt med ro da, hvis du tenker litt tilbake i tid ville jeg nok ha tenkt meg før jeg hadde påstått ting. Du husker vel vår lille samtale på tlf samt noen email??? eller har du glemt det?? Så kom ikke å fortell meg at du aldri er negativ det andre driver med.

Når jeg så syns og mener at van gogh 10" til 2490,- er dyrt har jeg min fulle rett til å mene det. Og basert på ytelse som du sier syns jeg faktisk ikke at prisen går ann å forsvares i det hele tatt. Og at det finnes en rekke bedre alternativer der ute er det vel heller ingen tvil om.

Se bare på spec'ne på de diverse Soundstream produktene, enhver person med noe kunnskaper om bilstereo ser jo fort at dette er langt under mange av sine konkurrenter.

Så basert på både ytelse og specs vil jeg nok fremdeles stå for det jeg sa tidligere.

Faktisk kjenner jeg meget godt til Soundstream og deres produkter, og har faktisk i mange år (på 90 tallet brukt Soundstream produkter. Den gangen var det faktisk noe av det bedre på markedet. Men etter at de på slutten av nitti tallet gikk konkurs og ble kjøpt opp har kvaliteten falt betraktelig.

Den gangen hadde jeg Referance 1005 forsterker og en 12" MULE subwoofer. Jeg hadde også frontsett fra Soundstream, her hadde jeg exsact serien. Det var faktisk en meget god serie.

Men som sagt der er ikke Soundstream i dag, de har ikke samme nivå lengere.

Og du må faktisk bare tåle at andre har foskjellige meninger enn det du selv har.

Roy

Hallooooooooooooo!

Dette blir for dumt, skal du trekke inn en samtale hvor jeg henvendte meg personlig til deg med innvendinger på noe helt annet enn et produkt sin kvalitet, jøssesnavn, her går proffesjonaliteten rett ut døra.

Selvfølgelig tåler jeg at folk har andre meninger, men nå en konkurrernde importør går ut på et forum med noe som i beste fall er en grov missforståelse, må jeg kunne si i fra.

Når du sier at dem er overpriset i forhold til specs, sier det meg veldig mye om dine kunnskaper, eller mangler på sådan. For dette er rent pisspreik. Du aner sannsynligvis ingen ting om ytelsene til VGW-10, og en hver person med litt kompetanse om elektroakustikk, kan se på den tekniske kvaliteten at vi her snakker om et meget spennende produkt. Om man slik som meg, har fått mye av min erfaring gjennom meget dyrt High-End utstyyr til hjemmebruk, og utvikling av dette, ligger også evnen til å lytte godt til rette.

Soundstream var fantastiske på 90 tallet, men lage senere noen produkter som desverre ikke var helt bra. De nye eierne av SS har jobbet meget hardt de siste årene for å komme med en produktlinje som er skikkelig bra, og dette tror jeg at jeg kjenner mye bedre til enn deg.

Om du har noe uoppgjort med meg, så ring meg, eller send en mail, så tar vi dette privat, i stedet for å ty til disse infantile utsagnene uten hold i den virkelige verden.

Jeg har ingenting i mot deg, og har den største respekt for bl.a Tru som du fører, noe jeg gjentatte ganger har sagt her på forumet. Min erfaring er når en selger må gå til skrittet å komme med grunnløs kritikk mot andre sine merker, så bunner dette i frykt, og usikkerhet overfor egne produkter, noe jeg ærlig talt ikke ser noe grunn til at du skal ha.

Jeg håper derfor vi nå er ferdige med dcenne type diskusjon, og heller konsentrerer oss om å hjelpe dem som trenger hjelp.

Ha en fortsatt fin dag!

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider