xr3icabbis Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Halloen! Er det vanskelig å bygge om en galant med 4x4, til bare RWD?? Og hvordan blir drivstoff forbruket om man bare kjører på bakhjulene istedet for 4x4?? Må jo bli litt lavere sant? eller?? Har hørt at det skal være enkelt å gjøre dette med audi quattro! Takk for alle svar! :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeag Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 sjekk ut http://www.mitsuclubsweden.com Kanskje der er noen som erfaring med det der !? :) Siter - Mvh. Kjetil André - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hvis du tenker å gjøre dette kun for drivstofføkonomi tror jeg du kommer mye "billigere" ut av det ved å sette inn en GTi-16V motor, med pen kjøring er den BETYDELIG mere økonomisk enn 8v motoren.. Tror en slik ombygging kan bli vanskelig, spesiellt siden dette er en tverstillt motor med fwd, som er satt på en ekstra "kasse" for 4wd, mens en "ekte" quattro (ikke A3/TT) har motoren på langs og aksel direkte ut fra girkassen bakover.. men ser ikke helt hensikten da ;) 4wd er jo bare helt konge :D /Jafo GTi-16V 4x4 Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Juli 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 Hei. Du burde kanskje ringe denne fyren, sjekk link : http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=492700 Mistenker at han har bygd om til RWD men vet ikke om han har org. motor.. Det koster jo bare en telefonsamtale =P Lykke til, post svar hvis du snakker med han =) Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr3icabbis Skrevet Juli 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2004 OK... hørtes ut som dette ble kompliserte greier!!! Men så var det noen som sa til meg at 1993 - 1996 galant med 4x4, har en knapp som bytter fra 4x4 til fwd..... Da trenger jeg jo faen ikke rwd.... fetere med 4x4 krossing ;) stemmer dette?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 For "neste" generasjons Galant med 4x4 vet jeg ikke, men bilen min oppfører seg utrolig "bakhjulsdrevet" på glatta. eneste aberet er en liten forhjulsskrens (sånn typisk fwd skrens ved pådrag) før den slipper bak, men det var med 8v motoren på 109 hk, nå har jeg 16v og en del flere hester... :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg