Gå til innhold

200sx S14a mot BMW 325i Coupe

Ranger emnet


106s16

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by JuIius

 

Hva skjedde da?

 

Tja, først lå jeg stille og pent i høyrefelt fordi jeg lurte på om han peugeotvennen her oppe hadde tenkt å prøve seg, men så kom en BMW flisende forbi i steden, så jeg la meg på hjul etter han i steden. Først peiset han på litt, så slakket han av og la seg side om side med en annen bil så jeg ikke kom forbi, så ga han full pupp (dette var like før bommen som kommer etter moss på vei mot oslo) - jeg fulgte på litt, men slakket fort av for det var såpass mye biler samt at vi nærmet oss bommen.

 

Han stoppet for å slenge på penger på bomringen mens jeg kjørte på abbo, så jeg kom forbi ham igjen. Så kjørte jeg litt pent så han kunne ta meg igjen. lot han så komme helt opp i rompa på meg før jeg ga gass to ganger, han klarte ikke å holde følge noen av gangene, men den virket da til å gå ganske bra. kan det ha vært en 328 eller 330 tro? Hvor fort vi kjørte ønsker jeg ikke å kommentere. :rolleyes:

 

Vi holdt så følge helt til vinterbrotunnelen hvor jeg flesket forbi ham, og etter det så jeg ikke noe mer til'n. :)

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.. tenkt å prøve seg?? 206 GT mot S14a? hehehe.. Nei, jeg er nok smart nok til å la være å føkke med en sånn... ;)

Da hadde jeg seriøst trengt en turbo...

 

Måtte vært for å se hvor jævlig parkert jeg hadde blitt i såfall... hehe...

 

Jeg ville ikke leke med den BMW'en heller. Tror den hadde en god del mer pulver enn meg... Hadde det vært svingte vei derimot, da skulle jeg vært mer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Aazzy

hehehe.. tenkt å prøve seg?? 206 GT mot S14a? hehehe.. Nei, jeg er nok smart nok til å la være å føkke med en sånn... ;)

Da hadde jeg seriøst trengt en turbo...

 

Måtte vært for å se hvor jævlig parkert jeg hadde blitt i såfall... hehe...

 

Jeg ville ikke leke med den BMW'en heller. Tror den hadde en god del mer pulver enn meg... Hadde det vært svingte vei derimot, da skulle jeg vært mer med.

 

Hehe. man vet aldri hva stylede biler som kjører med tåkelyset på i klarvær kan finne på ;) - så deg i speilet en god stund før det ble firefelt, og var litt usikker på om du hadde tenkt å gi på når det ble motorvei. :)

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hybris

 

Så kjørte jeg litt pent så han kunne ta meg igjen. lot han så komme helt opp i rompa på meg før jeg ga gass to ganger, han klarte ikke å holde følge noen av gangene, men den virket da til å gå ganske bra. kan det ha vært en 328 eller 330 tro? Hvor fort vi kjørte ønsker jeg ikke å kommentere. :rolleyes:

 

 

Jeg følger lite med på andre merker så hva er specs på din 200Sx S14a?

 

Hvis det var en E36 så var det gjerne en 323i (få couper på norske veier), 325i og 328i. Du merker ikke stor forskjell på disse bilene ved slik kjøring da mye tiendedeler blir spist opp av sjåfør begge deler.

 

Du hadde merket hvis det var M3 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

 

Jeg følger lite med på andre merker så hva er specs på din 200Sx S14a?

 

Hvis det var en E36 så var det gjerne en 323i (få couper på norske veier), 325i og 328i. Du merker ikke stor forskjell på disse bilene ved slik kjøring da mye tiendedeler blir spist opp av sjåfør begge deler.

 

Du hadde merket hvis det var M3 ;-)

 

Det var ikke en M3 nei. :) E36 sier meg ikke så mye, men det var nyeste 3-serie. Og det var da såvidt jeg fikk med meg en vanlig sedan, ikke coupe tror jeg.

 

Den hadde dobbel potte(original), og sånne finneaktige-saker som m3 har over framskjermene, men det kunne jo vært ettermontert. Jeg lurte på om kanskje 330 har de? Kjenner ikke BMW-modellene i detalj :)

 

En M3 hadde nok klart å holde følge hvertfall. :)

 

Bilen min har 270-280hk og veier ca 1265kg, så det er vel ikke så veldig mange originale BMWer utover nyeste M3 som holder følge skulle jeg tro ;)

--

Hybris / Thorbjørn

http://www.getawayinoslo.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hybris

 

Hehe. man vet aldri hva stylede biler som kjører med tåkelyset på i klarvær kan finne på ;) - så deg i speilet en god stund før det ble firefelt, og var litt usikker på om du hadde tenkt å gi på når det ble motorvei. :)

 

hehe.. nei, du sier noe... Men jeg leker stort sett bare med de som er på min egen "størrelse"... ;)

 

Parklys og spredere, ja.. stort sett alltid på - dessverre for noen.. hehe...

 

Det så ut til å gå bra der foran i hvertfall. Mine 136hk på 1050kg hadde blitt spedt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye M3'ene har nok like mye eller mer power enn du har.

 

E30 (1986-1991) ble laget i 13 (!) forskjellige versjoner, så orker ikke skrive alle, men 2.3 litern ga 195hk, mens 2.5 litern ga 238hk på EVO3 versjonen.

 

E36 (1992-1999 sedan utgikk i 1997) leverer 3l og 3.2l med henholdsvis 286hk og 321hk.

 

E46 (2000-2004) med 3.2l som har 343hk og csl'n med 360hk.

 

Så tviler på at det var noen av de.. særlig når du sier at det var nyeste 3 serien, dvs E46. Så tenker du du møtte en 325/328 med 192/194hk stock, men kanskje den var chippa ellerno.

 

:)

 

-edit-

 

eventuelt en 330 som Julius nevnte.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

 

 

Stemmer. 2 ut på venstresiden. Alle fra 320 og oppover...

 

320d har en som vender nedover, 330d har to som vender nedover.

 

320d (samt 316, 318 og 318d) har ikke lakkerte dørhåndtak eller helkromma nyrer orginalt.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår