Gå til innhold

Kappe fjører

Ranger emnet


cypherus

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hvordan det er når du kapper fjørene på en orginal 3'er Golf? Har allerede kappet 2 runder foran, men fikk litt dårlig tid, så vi rakk ikke kappe bak! Men fikk høre i går at hvis jeg kappet bak holdt det maks ei uke.. fordi demperene var for lange.. stemmer dette?

 

Har tenkt å kjøpe senkesett uansett, så det er bare midlertidlig..

1996 BMW 728i

1992 BMW 318is / Full Rieger (Stjålet)

1992 Golf GL (Solgt)

1986 Golf GTI (Vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kapp...anbefales ikke..kappet på min gamle golf 2 fordi jeg bestilte 4 nye dempere og fjærer men fikk bare bak..kappet dem foran inntil videre..tok ca .1 mnd så stakk korden UT av dekkene...slitte som faen..enorm slitasje på dekkene. + som det blir sagt, demperene kankskje ikke er ment å tåle senkefjører og dermed øker slitasjen der.

 

MEN husk uansett...ta en sjekk på hjulstillingen din..det gjorde ikke jeg... og dermed blei det skeiv hjulstilling. det som forårsaker

slitasjen så jævli...

 

 

bilen hopper og litt med kappede fjærer og orginale dempere..

ligger ikke akkurat godt på veien nei...

 

sats på org. senkefjører og dempere...real sport KW, KONI ,OHLINS + + good shit all around

orginal utvendig bortsett fra 8x17" TSW Kyalami,lakkerte plast detaljer.Chippa 2.8 motor,senk(50mm) og klare lykter rundtom inkl. hella grøft/blink-lys

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rairai

Altså.. Dekka dine blir slitt fordi du justerer dekket feil. Har ikke noe med å kappe en fjør å gjøre.

 

Hjulspissinga kan jo bli på tryne når man skrur av dempere og slikt. Min spissa ihvertfall ganske mye etter senkinga. Hva mener du med justere dekket?

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rairai

 

De er kappet litt forskjellig, den med meste er 40mm fjører som er kappa ca 4, 5 ringer av. Kjørt sånn i ca 1år og ingen problem. KONI/KW dempere på dissa bilene

imstupid

Kappe fjærer og Koni/KW dempere..... Trodde de som Black 'n Dekker senket bilen sin gjorde det pga 1000 lappen de ikke har som det koster for et senkesett. Ja jeg vet det finnes dyrere og. Koni/KW dempere koster jo litt penger.

Det her blir som å låne penger for å kjøpe bil, men ikke hå råd til bensin på grunn av avdragene.....

 

Er det noen som kan fortelle meg den utrolige fordelen det er med å kappe fjærer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Colour Jobb

imstupid

Kappe fjærer og Koni/KW dempere..... Trodde de som Black 'n Dekker senket bilen sin gjorde det pga 1000 lappen de ikke har som det koster for et senkesett. Ja jeg vet det finnes dyrere og. Koni/KW dempere koster jo litt penger.

Det her blir som å låne penger for å kjøpe bil, men ikke hå råd til bensin på grunn av avdragene.....

 

Er det noen som kan fortelle meg den utrolige fordelen det er med å kappe fjærer??

 

hahah helt enig, høres messom litt snålt ut.. men smartingene som kapper får i alle fall en ting.. justerbart.. dog bare en vei :D

 

nei faen hell gutter kappa fjører høre hjeme på slitne 240'r og sierra'r.. ikke på noe deilig tysk nazi stål..

 

Vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fatter ikke at dere har baller til å i offentlighet spørre om hvordan man kapper fjører....

DONT YOU HAVE ANY DIGNITY!!!

 

Kjøp deg senkefjører you moran. Ikke rart det er jævli strenge krav til eu godkjenning når folk skal kjøre rundt med shabby style biler..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår