Gå til innhold

Bærbar PC-skjerm til bruk i bil?

Ranger emnet


mjay

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

En kompis og jeg holder på med et løst "prosjekt" for tiden...

Vi har fått to LCD-skjermer fra bærbare PC'er som vi har tenkt å bruke i bilen. Hadde vært kult med 12" skjermer... :) En kamerat har fjernet skjermene fra PC'ene.

 

Eneste problemet er at vi har ikke peiling på kabling og lodding :rolleyes:

 

Kablene på skjermene er så klart ikke standard VGA, S-video eller lignende, så derfor må det loddes litt og sånn for at man skal kunne koble det til i bilen. Sikkert ikke noen umulig oppgave, men man må bare vite hvordan.

 

Her er noen (dårlige) bilder av den ene skjermen:

 

HPIM0453.jpg

HPIM0454.jpg

HPIM0455.jpg

HPIM0456.jpg

HPIM0457.jpg

HPIM0458.jpg

HPIM0459.jpg

HPIM0461.jpg

 

Derfor lurer jeg på om noen av dere eller noen dere kjenner har litt peiling på slikt! Gi et lite vink hvis dere har noen idé om hvordan vi kan gå frem... Hadde vært skikkelig moro å få dette til, tror dere ikke?

 

Michael.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som gikk i klassen min prøvde også på dette, ringte produsenten og greier, men det var bedriftshemmelighet. Selv om han kun skulle forlenge kabelen, og hadde klart å rotet vekk rekkefølgen. Han gav til slut opp, og kjører nå med en 15" LCD skjerm (for hjemmebruk).

 

Det jeg ville gjort hvis jeg skulle prøve meg på det dere skal var å bruke hele pcen, men prøve å forlenge kabelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja får søke litt på howstuffworks.com og litt sånn...

 

Ja jeg tenkte også på å forlenge kabelen, men selve PC'ene fungerer ikke. Dette er et null-budsjett prosjekt, så vi har ikke tenkt å bruke så mye penger :)

 

En 15" - da har du stor nok for bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår