Gå til innhold

Civic prosjekt

Ranger emnet


red-5

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Jay

hva lader du?

 

og kan jeg få være med på race? ;) hf også :p vi har vår egen lille 'klubb 1.6' :p

 

selv om du har 1.4 kan du sikkert få være med i symaskin klubben :p

 

rizla får ikke, han har bare 1.3, blir for lite ;) *host* :D

 

nice ride :)

 

Hvis det var RX7'n du siktet til så er ikke dette min bil. Var bare jeg som var så dumsnill å bygge stereo'n til en kompis.. ;)

 

Det jeg bedriver med for tiden er en slags Frankenstein motor..

Bruker komponenter som egentlig ikke passer sammen..

 

Blokka er fra en Honda CR-V, en 2.0L blokk (B20) som hører til på en motor uten VTEC, den er egentlig ganske lik en Honda Integra Type R blokk, bare at den er borret opp til 2.0L for å bli brukt på en motor uten VTEC og litt dreiemoment. (Det trengs på en SUV) ;)

 

Den blokken skal jeg da bygge helt fra bunnen av..

Nye Darton sleeves (sveist inn av Benson i USA), balansert og polert original b20 veiv, Eagle eller Pauter råder, ACL rådelager, CP 84mm 9.5:1 smidde stempler..

 

Det jeg da skal gjøre er å bygge denne motoren om til en VTEC maskin.. Har liggende en B16a2 topp (Fra Civic VTi) som skal fornyes med nye ventiler, ventilfjærer og kammer fra Integra Type R..

 

Jeg må da gjøre ett og annet med blokken for å få den til å fungere sammen med den toppen, det må borres inn en "VTEC oil feed line"....

 

Girkassen jeg skal bruke er enda litt uvisst, har liggende en Y21 girkasse (fra Civic VTi), ligger å lurer på om jeg skal overhale den med nye gir, nye synkringer og alle lagre, samt innstallering av Quaife LSD. Det andre valget er en ny Honda Integra Type R girkasse (S80), den har originalt LSD (diffsperre).

 

Det jeg også skal gjøre er å turbokonvertere den med et turbokit fra Full Race (se http://www.full-race.com)

Stage 3 er det jeg skal ha...

 

Er mange i statene som har klart meget gode tall med dette oppsettet, dvs rundt om 6-700hp på hjulene, dvs nesten 900 i motoren hvis man regner 20% tap gjennom girkasse og drivverk..

Jeg kommer nok ikke til å kjøre på såpass høyt ladetrykk, da bilen skal være en daily-driver, samt at det skal være kjørbart.. ;)

 

Når det gjelder understell og bremser på bilen, så har jeg akkurat fått tak i OEM bremser fra Honda Integra Type R, disse har nå blitt montert på bilen, og sporvidden ble 4cm bredere av dette.. ;)

Har ikke fått testet bremsene enda, da jeg mangler bremseslanger bak samt håndbrekkvaier. Men, pent ble det.. ;)

 

Har også Koni Coilovers liggende, men dette skal trolig byttes i Omniman Coilovers, spørsmålet er nok om jeg får det godkjent på bilen...

 

Alle de forandringene jeg skal gjøre på bilen, skal havne i vognkortet... Hvis ikke hadde jeg ikke gjort det..

 

Drive safely.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

 

Hvis det var RX7'n du siktet til så er ikke dette min bil. Var bare jeg som var så dumsnill å bygge stereo'n til en kompis.. ;)

 

kan du være vennen min også? ;)

 

Det jeg bedriver med for tiden er en slags Frankenstein motor..

Bruker komponenter som egentlig ikke passer sammen..

 

Blokka er fra en Honda CR-V, en 2.0L blokk (B20) som hører til på en motor uten VTEC, den er egentlig ganske lik en Honda Integra Type R blokk, bare at den er borret opp til 2.0L for å bli brukt på en motor uten VTEC og litt dreiemoment. (Det trengs på en SUV) ;)

 

Den blokken skal jeg da bygge helt fra bunnen av..

Nye Darton sleeves (sveist inn av Benson i USA), balansert og polert original b20 veiv, Eagle eller Pauter råder, ACL rådelager, CP 84mm 9.5:1 smidde stempler..

 

Det jeg da skal gjøre er å bygge denne motoren om til en VTEC maskin.. Har liggende en B16a2 topp (Fra Civic VTi) som skal fornyes med nye ventiler, ventilfjærer og kammer fra Integra Type R..

 

Jeg må da gjøre ett og annet med blokken for å få den til å fungere sammen med den toppen, det må borres inn en "VTEC oil feed line"....

 

Girkassen jeg skal bruke er enda litt uvisst, har liggende en Y21 girkasse (fra Civic VTi), ligger å lurer på om jeg skal overhale den med nye gir, nye synkringer og alle lagre, samt innstallering av Quaife LSD. Det andre valget er en ny Honda Integra Type R girkasse (S80), den har originalt LSD (diffsperre).

 

Det jeg også skal gjøre er å turbokonvertere den med et turbokit fra Full Race (se http://www.full-race.com)

Stage 3 er det jeg skal ha...

 

Er mange i statene som har klart meget gode tall med dette oppsettet, dvs rundt om 6-700hp på hjulene, dvs nesten 900 i motoren hvis man regner 20% tap gjennom girkasse og drivverk..

Jeg kommer nok ikke til å kjøre på såpass høyt ladetrykk, da bilen skal være en daily-driver, samt at det skal være kjørbart.. ;)

 

Når det gjelder understell og bremser på bilen, så har jeg akkurat fått tak i OEM bremser fra Honda Integra Type R, disse har nå blitt montert på bilen, og sporvidden ble 4cm bredere av dette.. ;)

Har ikke fått testet bremsene enda, da jeg mangler bremseslanger bak samt håndbrekkvaier. Men, pent ble det.. ;)

 

Har også Koni Coilovers liggende, men dette skal trolig byttes i Omniman Coilovers, spørsmålet er nok om jeg får det godkjent på bilen...

 

Alle de forandringene jeg skal gjøre på bilen, skal havne i vognkortet... Hvis ikke hadde jeg ikke gjort det..

 

Drive safely.. ;)

 

du har for stort motorvolum til å være med i klubben ;) sorry pølsa :p

 

kjører med spax coilovers nu som blir til PSS9 før vinteren.

 

Bilstein PSS9 rocker gata ;)

 

originalbremser til integra holder neppe veldig bra på det oppsettet, jeg har gått fra 163>220, sitter stadig å ønsker meg nye bremser ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay

 

du har for stort motorvolum til å være med i klubben ;) sorry pølsa :p

 

kjører med spax coilovers nu som blir til PSS9 før vinteren.

 

Bilstein PSS9 rocker gata ;)

 

originalbremser til integra holder neppe veldig bra på det oppsettet, jeg har gått fra 163>220, sitter stadig å ønsker meg nye bremser ;)

 

Det er 282mm skiver på ITR bremsene..

 

Blir nok big brake conversion til neste år i front og bytting av skiver bak... Mye som kan romme i 18" felger.. ;)

 

Menne, er ikke problem å godkjenne denne motoren med originale Integra bremser på bilen...

 

Sorry for offtopic...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke helt sikker på åssen det funker enda...har ikke montert sprutet enda...autronic smc2, det kommer til våren...motoren skal ut igjen nå...vi justerer sprutet og motoren i benk.

Trenger ikke å bli turbolagg bare grenrøret er bra laga....kort vei fra blokk til turbo....slake svinger=bra eksospulser...dermed bra respons....men men....time will show:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sTuZzY

er ikke helt sikker på åssen det funker enda...har ikke montert sprutet enda...autronic smc2, det kommer til våren...motoren skal ut igjen nå...vi justerer sprutet og motoren i benk.

Trenger ikke å bli turbolagg bare grenrøret er bra laga....kort vei fra blokk til turbo....slake svinger=bra eksospulser...dermed bra respons....men men....time will show:)

 

hvilken turbo?

hvordan klosser/hvor mange stempler?

 

blir du å se på sportsvogn treff? :p

 

holdt godt fast i rattet når turboen kommer ;) synes min er ille :p

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså...det er jeg som har den civicen som er avbildet på denne tråden....den svarte hatchbacken...

hehe...joa, det er fire stempel..

org komp: 9.1.1 nå: 8.1.0 titanium spempel fre JE

Titanium råder fra Crower

Titanium ventiler og retainere

Avbalansert veiv og kam

porta og polert topp 3 lags stål toppakning.

bullet besinpumpe

bullet filter

Autronic sprut

 

og litt andre duppedingser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår