Gå til innhold

Snart lakkering

Ranger emnet


AJ82

Anbefalte innlegg

Da nærmer det seg endelig lakkering av Golf`en.. Har begynt å pusse og ta litt rust og bulker, heldigvis ikke så mye..

Har funnet en fet farge, heter Liquid Silver eller no.. Slags kamelon med en del glans i, kan bli interessant. Kommer om 2 uker forhåpentligvis...

Huske på å takke Bentzen Billakkering for lån av garasje og min bror for hjelp ;)

Noen bilder fra pussingen....

 

b.jpg

a.jpg

c.jpg

d.jpg

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir nok ikke bytte av dører nei, får vel mye pepper for det kanskje...

 

Skulle egentlig lakkeres i en slags blå-lilla kamelon, men siden en annen Golf II skulle lakkes i denne fargen, blir det en slags lys grå/sølv, som skinner i lys blå, lilla og grønn tror jeg....

Ser ihvertfall bra ut på den prøven jeg har sett.

 

Ps: Felgene skal også lakkes, men aner ikke i vilken farge, må se etter bilen er ferdig... Lyktene byttes vel også.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt dører... du kommer bare til og angre ;)

 

uansett så håper jeg at alt skal lakkes (tenker da på "plasten")... lakk også dørhåndtak og alt som er muligt..... :)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt på en lakk som het Liquid Silver i Exlusive Line til Standox.. Men denne hadde selvfølgelig steget en del i pris, så da ble dette uaktuelt desverre...

 

Slik som det ser ut nå blir det muligens Hot Pink fra House of Color ;) Da vil jeg ihvertfall synes i trafikken... Noen som vet om det går andre biler rundt her med akkurat den fargen...??

Og kommer til å lakkere all plastikk tror jeg.. Det eneste jeg lurer på er håndtak og den svarte listen "over taket"...

 

Har lyst til å fjerne visker m.m. bak, men kan desverre ikke sveise... Får se hva jeg får til.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenstår litt pussing ja.. Skal fortsatt ta noen flekker på siden og taket er enda ikke gjort noe med.. Til slutt blir det å vannslipe hele bilen...

 

Noen som vet hvordan man tar av speilene forresten? Fra innsiden eller....

 

Har sett noen bilder av bilen til Sonick, men vanskelig å se på dem... Tenkte jeg skulle spørre han.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra navnet er det ikke samme fargen.

 

 

Speila løsner du under et lite deksel fra utsiden. Bruk øya i to sec så ser du patenten :cool:

 

 

Tror du kommer til å angre mye om du ikke skaffer deg nye typen dører.

 

 

Listen over taket tror jeg ikke du skal lakere - den er for myk.

 

Lakker hele fangerene , utbyggerene og skjørtene.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista over taket vil ikke bli lakkert... Alt annet blir vel det tenker jeg. Fortsatt litt usikker på dørhandtakene. Hva med spyledysene på panser. Lakke eller ikke?

Lakk blir bestilt i morgen, så håper jeg ikke må vente lenge på den...

Tror ikke det blir noe bytte av dører. Dama skal ha bilen neste år, så da blir det noe annet på meg...

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AJ82

Lista over taket vil ikke bli lakkert... Alt annet blir vel det tenker jeg. Fortsatt litt usikker på dørhandtakene. Hva med spyledysene på panser. Lakke eller ikke?

Lakk blir bestilt i morgen, så håper jeg ikke må vente lenge på den...

Tror ikke det blir noe bytte av dører. Dama skal ha bilen neste år, så da blir det noe annet på meg...

 

lakk de.... ser mer cleant ut på "avstand"

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår