Gå til innhold

Eu-Kontroll

Ranger emnet


mono

Anbefalte innlegg

Ja da var det viss påtide med en ny eu-kontroll ifølge staten.

 

så kommer spørsmålet, hvor er det mest lønnsomt/lurest å ta eu-kontrollen?

 

vurderer litt på den lokale VAG forhandleren (Sannes & CO) viss noen har noen formening om denne sjappa skrik ut :)

 

så har du jo diverse andre bilverksteder som ikke forhandler VAG.

 

Så har du jo biltilsynet og NAF, i og med at jeg ikke er medlem i NAF så er nok det uaktuelt, tror du må bli medlem før dem utfører noe som helst eu-godkjenning.

 

mono.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ganske enkelt å finne ut hvor du skal ta EU-kontroll

du tar det som passer deg...

 

alle verksteder som kan utføre eu-kontroll har helt like standariserte papirer de må følge.

dette er et skjema med x-antall sjekkpunkter....alle punkter må sjekkes.

alle verksteder som kan utføre eu-kontroll blir kontrolert...

 

( når mekanikeren er ferdig med kontrollen kommer biltilsynet å tar bilen uten varsel å sjekker den etterpå )

 

stikkprøver...

verkstedene slakter ikke biler for å tjene penger da dette er noe dem kan brenne seg på.

hvordan dette systemet egentlig funker vet som regel ikke ola nordmann.... eks mange forummedlemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, da velger jeg VAG forhandleren, for da kan jeg bare tusle ned på jobb igjen etter å ha levert bilen, isteden for å ta meg fri ett par timer og slikt dill.

 

viss du har en sliten bil så er det vel minst lurest å ta sjekken hos biltilsynet fordi dem har retten til å gi deg kjøreforbud?

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke inntrykk av at disse "stikk prøvene" virker noe særlig avskrekkende...

Hører jo hele tiden om merkeverksteder/verksteder som finner "feil/mangler" som ikke er der, i håp om at de får utføre reparasjonen etterpå...

De lever jo ikke av og utføre kontrollene, men av reparasjonene som kontrollene fører med seg!;)

 

Jeg hadde nok valgt NAF eller norsk bil kontroll, disse tjener nemlig ikke noe på å finne flere feil på bilen enn de som virkelig er der.

 

Biltilsynet blir for pirkete for min del...Dårlige erfaringer her ja!

 

Bare det jeg mener om saken altså...

Men ikke kom og påstå at det som jeg har nevnt over aldri skjer pga disse stikk prøvene...

Det blir bare for dumt!;)

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår