mono Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Ja da var det viss påtide med en ny eu-kontroll ifølge staten. så kommer spørsmålet, hvor er det mest lønnsomt/lurest å ta eu-kontrollen? vurderer litt på den lokale VAG forhandleren (Sannes & CO) viss noen har noen formening om denne sjappa skrik ut :) så har du jo diverse andre bilverksteder som ikke forhandler VAG. Så har du jo biltilsynet og NAF, i og med at jeg ikke er medlem i NAF så er nok det uaktuelt, tror du må bli medlem før dem utfører noe som helst eu-godkjenning. mono. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Hadde ikke valgt en vag forhandler jeg nei hvis det var vag jeg hadde...de veit som regel hvor å finne feila! penger det vettu! kan hende jeg tar feil?? Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Naf er jo et alternativ, eller hvorfor ikke bare biltilsynet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 det er ganske enkelt å finne ut hvor du skal ta EU-kontroll du tar det som passer deg... alle verksteder som kan utføre eu-kontroll har helt like standariserte papirer de må følge. dette er et skjema med x-antall sjekkpunkter....alle punkter må sjekkes. alle verksteder som kan utføre eu-kontroll blir kontrolert... ( når mekanikeren er ferdig med kontrollen kommer biltilsynet å tar bilen uten varsel å sjekker den etterpå ) stikkprøver... verkstedene slakter ikke biler for å tjene penger da dette er noe dem kan brenne seg på. hvordan dette systemet egentlig funker vet som regel ikke ola nordmann.... eks mange forummedlemmer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 vel, da velger jeg VAG forhandleren, for da kan jeg bare tusle ned på jobb igjen etter å ha levert bilen, isteden for å ta meg fri ett par timer og slikt dill. viss du har en sliten bil så er det vel minst lurest å ta sjekken hos biltilsynet fordi dem har retten til å gi deg kjøreforbud? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Og hvor stor sjans er det for å bli tatt på disse stikkprøvene? 1 til 10, 1:100? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Originally posted by trra Og hvor stor sjans er det for å bli tatt på disse stikkprøvene? 1 til 10, 1:100? det er ikke poenget....poenget er at det er til stede slik at man skal passe seg. blir som laserkontroll for deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Med andre ord svært liten. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Har absolutt ikke inntrykk av at disse "stikk prøvene" virker noe særlig avskrekkende... Hører jo hele tiden om merkeverksteder/verksteder som finner "feil/mangler" som ikke er der, i håp om at de får utføre reparasjonen etterpå... De lever jo ikke av og utføre kontrollene, men av reparasjonene som kontrollene fører med seg!;) Jeg hadde nok valgt NAF eller norsk bil kontroll, disse tjener nemlig ikke noe på å finne flere feil på bilen enn de som virkelig er der. Biltilsynet blir for pirkete for min del...Dårlige erfaringer her ja! Bare det jeg mener om saken altså... Men ikke kom og påstå at det som jeg har nevnt over aldri skjer pga disse stikk prøvene... Det blir bare for dumt!;) Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 på jobben min er det over 2 ukers ventetid for å få time.... ingen som behøver å slakte noe....kundene kommer med feilene selv. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg